Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #1 Skrevet 25. april 2014 Datteren vår er hverken redd for å være alene eller for mørket. Nå har hun lyst til å ta med soveposen og overnatte under åpen himmel i et skogholdt et par hundre meter fra huset. Værmeldingen er god men er det for tidlig å la henne sove alene en natt? Hun har sovet alene i telt i hagen mange ganger, men dette er jo litt lengre unna og uten telt. Anonymous poster hash: 89c24...7bf
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #2 Skrevet 25. april 2014 Nei det hadde jeg aldri sagt ja til. Må være en voksen med Anonymous poster hash: 4d2e2...10b
PrinsesseHengepupp Skrevet 25. april 2014 #3 Skrevet 25. april 2014 Jeg applauderer slikt, under forutsetning at dere bor litt usentralt og avsides.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #4 Skrevet 25. april 2014 Jeg applauderer slikt, under forutsetning at dere bor litt usentralt og avsides.Det er et villastrøk, men Hagen vår grenser til skogen (som vi også eier). Anonymous poster hash: 89c24...7bf
Frøken Ubesluttsom Skrevet 25. april 2014 #5 Skrevet 25. april 2014 Kjør på. Tøft at hun tør da. God måte å lære å bli selvstendig på. Etter ca 20år som speider kan jeg overhode ikke se noe negativt ved det. Så lenge hun selv har lyst, burde hun få lov.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #7 Skrevet 25. april 2014 Absolutt ikke. Hva hvis hun våkner midt på natta, blir redd, kanskje desodientert? Anonymous poster hash: 43e1e...ff9
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #8 Skrevet 25. april 2014 er det ikke "åpen himmel" i hagen? Hvorfor kan ikke voksen bli med? Anonymous poster hash: 98530...122
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #9 Skrevet 25. april 2014 Er det nært huset deres hadde jeg latt ungene få lov. Ungene her har sovet ute flere ganger, men de har som oftes sovet med en nabogutt. De er tre stk som syns slikt er gøy. I år har de tre planer om å flytte ut i lekestua og sove der i hele sommer. Helt greit for meg om de vil. Husker selv vi sov mange steder når jeg var liten. Anonymous poster hash: a12e2...e2b
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #10 Skrevet 25. april 2014 er det ikke "åpen himmel" i hagen? Hvorfor kan ikke voksen bli med? Anonymous poster hash: 98530...122 Selvfølgelig er det åpen himmel i Hagen også og en voksen kunne blitt med, men det er ikke å sove i Hagen sammen med mamma hun har lyst til. Å sove under åpen himmel med oss voksne har hun gjort flere ganger før og i Hagen overnattet hun i fjor med lillesøster. Det blir jo ikke det samme som å prøve seg alene i skogen. Anonymous poster hash: 89c24...7bf
Frida79 Skrevet 25. april 2014 #11 Skrevet 25. april 2014 Så lenge hun er vant til å være/sove ute og har lyst til det kan jeg ikke se noen grunn til at hun ikke burde få lov (regner med dere ikke bor midt i en by med utesteder og festligheter rett rundt hjørnet...)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #12 Skrevet 25. april 2014 er det ikke "åpen himmel" i hagen? Hvorfor kan ikke voksen bli med? Anonymous poster hash: 98530...122 Selvfølgelig er det åpen himmel i Hagen også og en voksen kunne blitt med, men det er ikke å sove i Hagen sammen med mamma hun har lyst til. Å sove under åpen himmel med oss voksne har hun gjort flere ganger før og i Hagen overnattet hun i fjor med lillesøster. Det blir jo ikke det samme som å prøve seg alene i skogen. Anonymous poster hash: 89c24...7bf Jeg bor selv i "skogen" (midt på landet) og jeg ville ikke latt min unge sove ute her alene. Hva om noe mot all formodning skulle skje? Hun er kun 9 år- JEG synes det er for tidlig. Muligens jeg er over nervøs- men hvor godt kjenner du dine naboer? tenk om det kommer dyr? (her er det både elg og rådyr (midt i kalvinga) , grevling, ulv og gaupe) Hva om hun blir redd og roper, kan du høre henne? Vann i nærheten? Anonymous poster hash: 98530...122
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #13 Skrevet 25. april 2014 Nei absolutt ikke. For naivt av deg å tenke at det eneste som kan skje er at hun blir redd.... Kan du styre om det kommer ville dyr? Mennesker? Anonymous poster hash: 8d890...c68
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #14 Skrevet 25. april 2014 "Ville dyr"!?!? Jesus, vi snakker ikke midt i jungelen her altså. Anonymous poster hash: 3e2ba...d52
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #15 Skrevet 25. april 2014 Sammen med en venninne - kanskje ja! Men helt alene -nei!!! Anonymous poster hash: e4e82...3a4
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #16 Skrevet 25. april 2014 Ja. Anonymous poster hash: 674e6...90e
Gjest Julia1984 Skrevet 25. april 2014 #17 Skrevet 25. april 2014 Nei, 9-åring alene hele natten under åpen himmel 200 meter fra huset? ALDRI!! I hagen, ja! Da kan hun lett komme inn. Utrolig problemstilling. Synes det er utrolig naivt!
Novemberdama Skrevet 25. april 2014 #18 Skrevet 25. april 2014 er det ikke "åpen himmel" i hagen? Hvorfor kan ikke voksen bli med? Anonymous poster hash: 98530...122 Selvfølgelig er det åpen himmel i Hagen også og en voksen kunne blitt med, men det er ikke å sove i Hagen sammen med mamma hun har lyst til. Å sove under åpen himmel med oss voksne har hun gjort flere ganger før og i Hagen overnattet hun i fjor med lillesøster. Det blir jo ikke det samme som å prøve seg alene i skogen. Anonymous poster hash: 89c24...7bf Jeg bor selv i "skogen" (midt på landet) og jeg ville ikke latt min unge sove ute her alene. Hva om noe mot all formodning skulle skje? Hun er kun 9 år- JEG synes det er for tidlig. Muligens jeg er over nervøs- men hvor godt kjenner du dine naboer? tenk om det kommer dyr? (her er det både elg og rådyr (midt i kalvinga) , grevling, ulv og gaupe) Hva om hun blir redd og roper, kan du høre henne? Vann i nærheten? Anonymous poster hash: 98530...122 Ville dyr og vann?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #19 Skrevet 25. april 2014 Nei, 9-åring alene hele natten under åpen himmel 200 meter fra huset? ALDRI!! I hagen, ja! Da kan hun lett komme inn. Utrolig problemstilling. Synes det er utrolig naivt! Unnskyld meg, men kan ungene dine noe som helst alene? Får de bruke skje? Går de med hjelm og knebeskyttere på dagtid (og kanskje på natt, noen går jo i søvne). Du høres hysterisk ut i hver tråd du svarer i, og jeg blir litt bekymret for ungene dine, for å være helt ærlig! Anonymous poster hash: 95e90...874
Frøken Ubesluttsom Skrevet 25. april 2014 #20 Skrevet 25. april 2014 Nei, 9-åring alene hele natten under åpen himmel 200 meter fra huset? ALDRI!! I hagen, ja! Da kan hun lett komme inn. Utrolig problemstilling. Synes det er utrolig naivt! Unnskyld meg, men kan ungene dine noe som helst alene? Får de bruke skje? Går de med hjelm og knebeskyttere på dagtid (og kanskje på natt, noen går jo i søvne). Du høres hysterisk ut i hver tråd du svarer i, og jeg blir litt bekymret for ungene dine, for å være helt ærlig! Anonymous poster hash: 95e90...874 200 meter fra huset er da ingenting. Noen er litt vel hysteriske og overbeskyttende syns jeg. Med så mye uselvstendige barn kommer vi til å få utrolig mange uselvstendige voksne etterhvert. Skremmende å tenke på syns jeg.
Gjest Julia1984 Skrevet 25. april 2014 #21 Skrevet 25. april 2014 Nei, 9-åring alene hele natten under åpen himmel 200 meter fra huset? ALDRI!! I hagen, ja! Da kan hun lett komme inn. Utrolig problemstilling. Synes det er utrolig naivt! Unnskyld meg, men kan ungene dine noe som helst alene? Får de bruke skje? Går de med hjelm og knebeskyttere på dagtid (og kanskje på natt, noen går jo i søvne). Du høres hysterisk ut i hver tråd du svarer i, og jeg blir litt bekymret for ungene dine, for å være helt ærlig! Anonymous poster hash: 95e90...874 Ta det med ro, pust med magen.
Gjest Julia1984 Skrevet 25. april 2014 #22 Skrevet 25. april 2014 Nei, 9-åring alene hele natten under åpen himmel 200 meter fra huset? ALDRI!! I hagen, ja! Da kan hun lett komme inn. Utrolig problemstilling. Synes det er utrolig naivt! Unnskyld meg, men kan ungene dine noe som helst alene? Får de bruke skje? Går de med hjelm og knebeskyttere på dagtid (og kanskje på natt, noen går jo i søvne). Du høres hysterisk ut i hver tråd du svarer i, og jeg blir litt bekymret for ungene dine, for å være helt ærlig! Anonymous poster hash: 95e90...874 Barna mine er 1 år, 3 år, 6 år. Begrenset hva de går gjøre alene ute på egenhånd, ja. Helt riktig!!
♥Nemi♥ Skrevet 25. april 2014 #23 Skrevet 25. april 2014 Tja, er det en ansvarsbevisst 9åring som tør å være alene, så la henne prøve. Hun har jo lov til å komme inn om det blir ekkelt, så har dere telefonene nær dere om hun trenger dere. Neste generasjons Lars Monsen? :-)
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 25. april 2014 #24 Skrevet 25. april 2014 Jeg elsket å sove under åpen himmel da jeg var liten Det startet med verandaen, videre til hagen og så fikk jeg sove alene litt unna huset. Jeg husker jeg våknet og syntes det var litt skummelt, så jeg gikk hjem igjen. Men bare den følelsen av å få lov å prøve seg på egenhånd var utrolig spennende. Dette kommer jo helt an på barnet Hvis hun er glad i å sove ute, generelt selvstendig og moden nok, så burde hun jo få lov. Kan hun ha med en telefon eller god gammeldags walkie-talkie hvis noe eventuelt skulle skje? Handler selvfølgelig også om hvor dere bor Hvis dere kjenner området godt, føler dere trygg på stedet og barnet, så går det nok fint.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #25 Skrevet 25. april 2014 Det ser jeg overhodet ingenting galt i faktisk, en 9-åring er da ikke desorientert og går seg bort om det skulle våkne om natta, får være måte på hysteri. 200 meter fra huset er ikke langt i det hele tatt, og at de ville dyrene vi har i skogen her i Norge skulle angripe et sovende menneske har jeg vondt for å tro at kommer til å skje, da er vel sjansen for å dette ned trappa inne i huset midt på natta større Anonymous poster hash: fdb68...0e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå