Gå til innhold

Jeg er så lei av datteren min !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater å si det. Men nå er det like før jeg knekker sammen ! Hun bare skriker og skriker hele tiden, og skrike ikke hun skal hun kun suge på puppen. Hjelpe ikke og gå tur heller ! No vil jeg i grunn bare gi ho bort 😞 har 3 unger til sammen. Dei 2 andre er flinke. Jeg rydder hele huse hverdag, vasker klær, bretter osv osv. Får ikke sympati fra mannen heller 😩 lyst og bare reise å aldri komme tilbake 😞😞

Anonymous poster hash: 2f955...a71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 8 mnd.

Skrevet

Man er ikke så opptatt av å være flink når man er 8 mnd.

Anonymous poster hash: 9a08f...044
Skrevet

Blir kvalm av det du skriver. Du skal være glad du har henne. Har hun magesmerter da? Låsninger? Hun plages jo av noe.. skriker ikke fordi det er kjekt.

Anonymous poster hash: 0113a...d04

Skrevet

Det er ikke sympati du skal kreve av mannen - du må kreve at han gjør sin del av både barnepass OG husarbeid. Vil han ikke så drar du ham med til familievernkontoret.

Så må du endre holdningen din - du sier at de to eldste er "flinke", underforstått at hun på 8 måneder ikke er flink. Men er du 8 måneder og skriker så mye så skriker hun av en grunn - om dere ikke har funnet ut årsaken, så må du ta tak i det - lege, kiropraktor osv.

Og så må du skaffe hjelp til deg selv. Kan det være at du har en depresjon? Eller er du bare utslitt? Snakk med legen din eller helsestasjonen om dette.

Datteren din skriker ikke for å være slem, noe plager henne.

Det er forståelig at du er lei av skrikingen - men ikke av datteren din. Håper du bare skrev det litt feil.

Krev hjelp av mannen - og søk hjelp for datteren din og deg selv hos lege, helsestasjon osv.

Anonymous poster hash: e6b57...060
Skrevet

Lite søvn og slitsomme dager kan ta knekken på en hver. Prøv å sove nok og heller vær mindre nøye med husarbeid. Sett evt krav til mannen hvis det er mulig. Prøv å tenk tilbake på hvorfor dere valgte å få et tredje barn. Og hold ut. Snart er det barnehagestart og en annen hverdag. Jeg er sikker på at du elsker henne. Du er bare sliten.

Anonymous poster hash: 41955...d8c

Skrevet

Herregud, kontakt BV, du kan sikkert få avlastning til den skrikeungen der!! Uff

Anonymous poster hash: 9f8ef...bb5

Skrevet

Herregud, kontakt BV, du kan sikkert få avlastning til den skrikeungen der!! Uff

Regner med at du mente dette ironisk?

Skrevet

Huff, høres tøft ut. Ikke bry deg med de hellige dib-mammaene som lirer av seg dømming i hytt og gevær. Helt greit å føle på disse følelsene. Ikke skam deg. Tror du hadde hatt godt av litt fritid innimellom. Ikke søprr, bare informer mannen om at nå trenger du litt alenetid så du ikke skal knekke helt sammen. Det blir nok bedre dette skal du se :) Unger kan være noe jævla herk til tider, spesielt når det er timevis med skriking. Men dette er bare for en periode. Husk at dette er ditt lille mirakel som du elsker over alt. Du må bare få en liten pust innimellom :D

Skrevet

Kjære deg

dette høres ut som en vanskelig situasjon for deg. Du må ta grep for å få det bedre! Jeg foreslår to hovedpunkter:

1. Jeg synes du bør snakke med helsestasjonen om hvordan du har det, kanskje også din fastlege?

2. Snakk alvorlig med mannen din på en ikkeanklagende måte hvordan du har det, og prøv i fellesskap å finne ut hvordan situasjonen kan bli bedre. Kan du for eksempel få tid til å sove ut og ta deg inn? Noe alenetid til å gå tur, treffe en venninne? Hvordan kan han bidra mer konstruktivt?

Før du snakker med mannen, tenk deg om og skriv ned noen punkter du kan tenke deg å snakke om.

Lykke lykke til!

Skrevet

For det første har du min sympati, jeg vet hva du går gjennom. Barnet mitt var sykt, men dette ble ikke oppdaget før etter ett år, til tross for at jeg var hos utallige leger.

Få barnet undersøkt, sjekk hodeomkrets osv. Mitt barn hadde bl.a. vannhode og skrek 24/7 pga smerter.

Kutt ut ammingen. Forlang at mannen din tar henne en helg, reis bort og kos deg.

Eventuelt få noen andre til å passe henne.

La husarbeid være husarbeid, mannen din må komme mer på banen! Hadde ikke funnet meg i en mann som ikke kan utvise empati i en slik situasjon.

Anonymous poster hash: 4f633...379

Skrevet

Huff, høres ikke noe gøy ut, men som andre skriver så gjør hun det ikke for og være slem, det er noe som plager henne og det må du finne ut av, kan hun være sulten på noe annet enn bryst? hva spiser hun ila en dag? Har hun luft i magen? det er mye det kan være og kanskje dere skal ta henne med til legen og få henne undersøkt for eventuelle allergier i forhold til mat ol.

Få mannen til og bidra mere.

Lykke til, du er IKKE en dårlig mamma, bare sliten.

Skrevet

Hva er det du snakker om? Få avlastning fra BV fordi man har en litt mer krevende unge. Aldri hørt om...,

Mor og far må nok klare det selv med evt avlastning fra venner o familie.

Men sjekk opp om det er noe dere får gjort med datteren. Det kan jo noe som en lege må se på?

Anonymous poster hash: b882d...d8e

Skrevet

Har en på straks 8 mnd selv som sutrer mye om dagen. Inatt var han våken 3 timer og da var jeg klar for både adopsjon og sterilisering :P Så man kan bli gal. Min plages med tenner nå og har tydeligvis også begynt å få vilje. Slapp av, det går over. Heldigvis ;)

Skrevet

Har sjekket henne hos lege, ingenting å finne, hun spiser brød og middag. Mannen går ikke an å prate med 😞 får bare høre han jobber, og her heime er det min jobb 😞 husker ikke sist han rydda kjøkkenet engang. Det må jeg ta 3-4 ganger i døgnet. Har en sykdom som gjør jeg er konstant trøtt og, så det hjelpe jo ikke på. Husker ikke sist jeg var ute av huse for å treffe venner engang 😞 sikkert flere år siden. Alt går opp igjen å oppigjen hver dag 😞 lyst å bare sette meg ned å grine, men holder alt tilbake siden mannen komme til å tro jeg er helt kokko!

Skrevet

Hvorfor får du barn om du har denne sykdommen da?

Anonymous poster hash: 0362d...8b9

Skrevet

Hvis du bor i Oslo eller Hamar kan jeg gjerne avlaste deg noen timer innimellom så du kan hente deg litt inn igjen.  Si ifra hvis det er aktuelt, så kan jeg legge ut så vi kan få kontakt :)  Noen ganger trenger man bare en frisk start så blir det meste bedre.

Anonymous poster hash: 18e62...944
Skrevet

Hvorfor ironisk??

Skrevet

Hvorfor ironisk??

Siden HI har en mann som faktisk kan avlaste henne. Bv er ikke de første man ringer i den situasjonen HI er i.

Regnet med at du mente det ironisk med tanke på at det er så mange som er så raske til å rope barnevern her inne uansett om det er berettiget eller ikke... men du var visst en av de som roper litt for raskt om bv... ;)

Skrevet

Herregud, kontakt BV, du kan sikkert få avlastning til den skrikeungen der!! UffAnonymous poster hash: 9f8ef...bb5

Regner med at du mente dette ironisk?Anonymous poster hash: e6b57...060
Hvorfor ironisk??Anonymous poster hash: 9f8ef...bb5

Siden HI har en mann som faktisk kan avlaste henne. Bv er ikke de første man ringer i den situasjonen HI er i. Regnet med at du mente det ironisk med tanke på at det er så mange som er så raske til å rope barnevern her inne uansett om det er berettiget eller ikke... men du var visst en av de som roper litt for raskt om bv... ;)Anonymous poster hash: e6b57...060

Tror heller du trenger BV. Siden du tenker så kort og trang i nøtta. bb5

Anonymous poster hash: 39c5a...ade

Skrevet

Vet du hva, gi faen i mannen din. Han gir tydeligvis faen i deg og ungen? Slutt å løfte en finger for ham, når han lurer på hvor middagen er, rene fat osv kan su si at han er voksen og han kan vaske og lage mat selv siden du er helt gåen etter ansvaret for ungene.

Jeg hadde bedt ham dra til helvete, han høres ut som en superegoist. Og du, grin i vei. Hyl og grin, få det ut. Så gir du ham ungen og går deg en god tur. Takler han ikke det hadde jeg gitt ham ei lekse han ikke hadde glemt med det første.

Stå opp for deg selv!

Skrevet

Hvor bor du?. Jeg vil gjerne hjelpe deg litt om det er mulig.

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener. Vår datter skrek også hele tiden!

Jeg trodde jeg skulle bli gal, og var på randen til å sende henne i posten til hvem som helst annen ;) (satt på spissen, så slapp helt av)

Men det blir bedre! Krev mer av mannen din. Dere er to som har fått barn. Dere er to som eier/leier hus! Han må sin del av kaka. Dere må snakke sammen om dette!

Ikke vær en wondermom som skal vaske og rydd ehele tiden. Litt rot og støv skader ingen ;)

Sov når baby sover.

Dette går over :)

Skrevet

Ro ned på ryddingen. Det må ikke være strøkene hele tiden. Du trenger ikke rydde kjøkkenet flere ganger om dagen for eksempel.

Hvis jenta er 8 mnd er det sikkert ikke lenge igjen til hun og huset blir mannens ansvar noen måneder. Benytt deg av det og gjør like lite da som han gjør nå. Dra på jobb om morgenen og forvent middag og ryddig hus når du kommer hjem.

Anonymous poster hash: 334d5...bce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...