Gå til innhold

November 2014 baby❤️

DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har skrevet innlegg her nå -men veldig koselig at det er så mye aktivitet her inne, stadig inne å kikker litt :wink: Jeg har også tenkt at barnehagestart i januar 2016 hadde vært perfekt, og med enten 100% eller 80% permisjon (har ikke helt bestemt oss ennå) og litt ferie skal det gå fint. Har skjønt at man da må søke i det ordinære opptaket i mars eller rundt der, og tenkte at vi kunne presisere da at vi ønske plass fra januar. Men, så har mange sagt at da kommer vi aldri til å bli prioritert og at de ikke vil anbefale å gjøre det... Og jeg ønsker i utgangspunktet ikke å sende knøttet i barnehage fra august 2015 hvis vi skulle få plass fra da, så da må vi evt betale for plassen men ikke bruke den noen måneder og mister samtidig rett til kontantstøtte som gir mange tusen i "tap" per måned, eller sjanse å se hva som skjer. Vanskelig altså... Samtidig bekymret for å ikke få plass før august 2016, det blir mange måneder med ulønnet perm og veldig lite opptjente feriedager året etter.

Er jo "luksusproblem" da, vi er jo superheldige å skal få vår egen lille tass/tusse, men håper jo samtidig at permisjoner og barnehager osv skal løse seg så smidig som mulig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for godt tips! Og det er sant det du sier, mannfolka tenker ikke på andre enn seg selv når de vil oppnå noe i jobbsammenheng, så hvorfor skal vi? Jobb er jobb, og enhver bedrift som ansetter kvinner mellom 18 og 50 kan risikere at vedkommende er eller har planer om å bli gravid. Selv synes jeg det lyser lang vei av meg, jeg er tross alt i midten av 20-årene, har samboere og allerede 1 barn... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt tips! Og det er sant det du sier, mannfolka tenker ikke på andre enn seg selv når de vil oppnå noe i jobbsammenheng, så hvorfor skal vi? Jobb er jobb, og enhver bedrift som ansetter kvinner mellom 18 og 50 kan risikere at vedkommende er eller har planer om å bli gravid. Selv synes jeg det lyser lang vei av meg, jeg er tross alt i midten av 20-årene, har samboere og allerede 1 barn... :)

Nettopp! Og hvor ofte får en mann spørsmålet om han har planer om barn i nærmeste fremtid, eller om hans andre halvdel er gravid? Så og si aldri! Det er heller aldri forventet at en mann skal opplyse om eventuelle svangerskap i intervju, om så dama allerede går på overtid!

Nei, gå på intevjuet, si ingenting, med mindre du føler at det er nødvendig for din egen del.

Selv med eventuelle permisjoner, sykdom osv er damer like gode bidragsytere i en bedrift som menn. (I enkelte tilfeller bedre, rett og slett fordi vi har så mye (dårlig) samvittighet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående barnehageplass, er jeg og samboeren fremdeles ganske usikre på hva vi kommer til å gjøre. Vi bor i Oslo, og det er ingen hemmelighet at barnehagedekningen her er elendig. Vi leker med tanken om å vente til barnet er 2 år, siden vi mest sannsynligvis skal flytte ut av Oslo rundt den tiden. Spørs bare om vi klarer oss på lønnen hans så lenge. Har egentlig troen på at det skal gå bra, men greier ikke helt å bestemme meg.  :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Og hvor ofte får en mann spørsmålet om han har planer om barn i nærmeste fremtid, eller om hans andre halvdel er gravid? Så og si aldri! Det er heller aldri forventet at en mann skal opplyse om eventuelle svangerskap i intervju, om så dama allerede går på overtid!

Nei, gå på intevjuet, si ingenting, med mindre du føler at det er nødvendig for din egen del.

Selv med eventuelle permisjoner, sykdom osv er damer like gode bidragsytere i en bedrift som menn. (I enkelte tilfeller bedre, rett og slett fordi vi har så mye (dårlig) samvittighet)

Må bare si det; Når moren min var gravid med meg søkte hun jobb. På jobbintervjuet ble hun spurt om "når hun hadde tenkt til å få barn, siden hun var rundt den alderen nå"... Moren min er IKKE rett person å snyte på nesen, så hun svarte "Hadde jeg vært mann, hadde du aldri stilt meg det spørsmålet. next question please"... Han som intervjuet ble helt RØD i ansiktet, siden han ble så flau........

... Og hun fikk jobben!  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble spurt av rekrutteringsbyrået jeg sist var i kontakt med, og det er strengt tatt ikke så lenge siden.

Ble litt provosert, men er vanskelig å si noe i slike situasjoner, men på den tiden var jeg singel, så jeg svarte som sant var, at jeg var singel og i utgangspunktet ikke ville ha flere barn før jeg hadde ring på fingeren.

Fikk også høre sjefen min si til en kollega at grunnen til at jeg ble valgt over den andre kandidaten (52 søkere, to kandidater til intervju, jeg fikk jobben) da jeg ble ansatt her for 3,5 år siden var at vi begge var damer med barn fra tidligere forhold, men jeg bodde sammen med min kjæreste og det gjorde ikke hun...

Man føler seg virkelig verdsatt og fremhevet på jobb når sjefen kan si slike ting til en kollega. Atpåtil en sladrekjærring som ikke er en leder eller av noen annen grunn skulle ha noe med det.

Malv, tror kanskje mammaen din er litt helten min! <3

Mine foreldre lar seg ikke pille på nesen av hverken Kongen eller Jørgen Hattemaker. De er genuint opptatt av at rett skal være rett. Spesielt pappa. En av de egenskapene jeg beundrer mest hos dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi vært på ul og fått vite at det er en aktiv liten gutt i magen :laugh:  Så nervepirrende, men såå godt når alt ser bra ut! Og storebror er overlykkelig over at det nå blir en lillebror (han har en lillesøster fra før). Gledens dag! :bolledeig::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Sunnisol!!!!  :strix:

Er så sjalu nå!!  :fnise:  Føler ikke at jeg klarer å vente helt til 16, vil vite kjønnet NÅ! haha! 

Ulvemamma: Hun er helten min og! haha! Har alltid beundret hvor lett hun har for å si sin mening, og ikke finne seg i bullshit! Jeg hadde vel bare stammet " ehe, jeg vet ikke helt jeg.. Jeg er kanskje gravid nå altså..da...men"  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige svar Ulvemamma, Bamsemams og Malv :-)

Var som sagt på ny ultralyd i går og valgte der og da å takke ja til fostervannsprøve. Fikk telefon i dag og alt så bra ut :-) (på del 1 av prøven, altså det som gir svar på trisomiene jeg hadde fått veldig dårlig blodprøveresultat på. Del 2 kommer om ca to uker.) så nå ligger jeg her og tar det med ro og håper jeg ikke er den 0,5-1 % som aborterer etter fvp da...

Fikk også utskrift av ul- bildet i 3D, ikke sett det før så er ganske fasinert :-) Er det mulig at man kan se likhetstrekk til foreldrene allerede i uke 17 eller er det bare jeg som ser syner/ønsketenkning? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var som sagt på ny ultralyd i går og valgte der og da å takke ja til fostervannsprøve. Fikk telefon i dag og alt så bra ut :-) (på del 1 av prøven, altså det som gir svar på trisomiene jeg hadde fått veldig dårlig blodprøveresultat på. Del 2 kommer om ca to uker.) så nå ligger jeg her og tar det med ro og håper jeg ikke er den 0,5-1 % som aborterer etter fvp da...

Fikk også utskrift av ul- bildet i 3D, ikke sett det før så er ganske fasinert :-) Er det mulig at man kan se likhetstrekk til foreldrene allerede i uke 17 eller er det bare jeg som ser syner/ønsketenkning? ;-)

Det høres jo faktisk ut som om dette går riktig veien! :) Håper at du endelig kan senke skulderne og nyte tiden nå!!!  Hadde ikke tenkt på det med 0,5-1% som aborterer. Sannsynligheten der er så liten! Tenk heller på de positive resultatene! 

Har lurt på om jeg skal ta 3D-ultralyd jeg! Fikk du gode bilder? Kanskje man faktisk kan se likhetstrekk til foreldrene allerede!  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Nå ble jeg glad nå! Høres virkelig ut som at dette skal gå veien for deg! Gleder meg veldig på dine vegne! Hør på Malv, ikke tenk på muligheten for å miste nå, den muligheten er så forsvinnende liten! Gled deg heller over positve resultater! Glad mamma = glad baby! <3

Svigermor mente hun så likhetstrekk på våre ul-bilder fra uke 12, og det var ikke 3D. I det tilfelle er det nok ønsketenkning, men ikke umulig at man kan se det på senere bilder som er 3D. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo faktisk ut som om dette går riktig veien! :) Håper at du endelig kan senke skulderne og nyte tiden nå!!!  Hadde ikke tenkt på det med 0,5-1% som aborterer. Sannsynligheten der er så liten! Tenk heller på de positive resultatene! 

Har lurt på om jeg skal ta 3D-ultralyd jeg! Fikk du gode bilder? Kanskje man faktisk kan se likhetstrekk til foreldrene allerede!  :fnise:

Ja, føler jeg for første gang kan glede meg litt nå, nydelig følelse:-)

Fikk bare et bilde av ansiktet i 3d, var vel egentlig ikke meningen at jeg skulle få det tror jeg, han svitsjet bare over til 3d et brøkdels sekund og skrev det ut, så spesielt bra var det ikke, men er overbevisst om at jeg ser farens hakeparti og min oppstoppernese og fyldige lepper;-) Tror nok det blir en privat 3d-ul litt senere ja, spennende å få et lite glimt før han kommer til verden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Nå ble jeg glad nå! Høres virkelig ut som at dette skal gå veien for deg! Gleder meg veldig på dine vegne! Hør på Malv, ikke tenk på muligheten for å miste nå, den muligheten er så forsvinnende liten! Gled deg heller over positve resultater! Glad mamma = glad baby! <3

Svigermor mente hun så likhetstrekk på våre ul-bilder fra uke 12, og det var ikke 3D. I det tilfelle er det nok ønsketenkning, men ikke umulig at man kan se det på senere bilder som er 3D. :)

Tusen takk:-) Kjenner på godfølelser for første gang på veldig lenge nå, herlig.

Hehe, hun så likhetstrekk ja, morsomt, spørs vel om det bare er ønsketenkning her også, er vel tidlig;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på vårfest med skolen til lillemor i ettermiddag, og det var flere som ble overrasket over å høre at jeg var gravid, for de kunne ikke se det.... Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg er glad eller skuffet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:-) Kjenner på godfølelser for første gang på veldig lenge nå, herlig.

Hehe, hun så likhetstrekk ja, morsomt, spørs vel om det bare er ønsketenkning her også, er vel tidlig;-)

Så deilig å høre at prøvene var fine! Det går jo som oftes bra, men det hjelper lite når man bekymrer seg :) Nyt gleden! Det er ikke så mange ganger i livet man får oppleve å bære fram et barn... :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL om en time. Herregud som jeg gruer meg...

Gjør du? Noen spesiell grunn til det?

Det er jo kjempespennende!!

Nå er det akkurat to uker og en time til meg, gleder meg så utrolig mye til å få se babyen igjen, og forhåpentligvis endelig vite om det blir gutt eller jente! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt sikkert til å gå fint, Bonusmamma! Tenk så spennende å få hilse på huleboeren :) Men jeg skjønner nok hva du mener, før UL i uke 13 gikk jeg og innbildte meg alle mulige skrekkting.

Jeg skal på tirsdag jeg, spent på om det fortsatt er en gutt der inne!

Lykke til :)  Vil dere vite kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk eksamen i går, _Bifrost_?

Off.. hehe.. Neida, den gikk helt greit. Fikk en karakter dårligere enn jeg hadde håpet på, men jeg fikk hjerneteppe og surra fælt da jeg var inne hos sensor. Prøvde å skylde på gravidhjernen min, men tror ikke jeg fikk særlig sympati :P

MEN jeg er fornøyd, tross alt, og nå er det sommerferie :regn:  Fra skole ihvertfall. Et par dager til på jobb blir det jo, men det er deilig å ikke ha pensum hengende over meg i noen måneder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk eksamen i går, _Bifrost_?

Off.. hehe.. Neida, den gikk helt greit. Fikk en karakter dårligere enn jeg hadde håpet på, men jeg fikk hjerneteppe og surra fælt da jeg var inne hos sensor. Prøvde å skylde på gravidhjernen min, men tror ikke jeg fikk særlig sympati :P

MEN jeg er fornøyd, tross alt, og nå er det sommerferie :regn:  Fra skole ihvertfall. Et par dager til på jobb blir det jo, men det er deilig å ikke ha pensum hengende over meg i noen måneder :)

Jeg takler ikke muntlig eksamen noe særlig bra. Var klassen flinkeste, og den alle spurte om hjelp, i det faget, kom opp muntlig og strøk nesten... Jeg får lammende prestasjonsangst, og begynner å stamme noe helt utrolig... Tror jeg har blitt bedre nå som jeg har eldre (Jobbintervjuer er fin trening mot slikt tror jeg. :P ), men foretrekker å få levere ting skriftlig slik at jeg ikke blir så lammet. Men ikke alltid det er mulig heller. :)

Nyt sommerferien!

Tre uker igjen til min skal starte. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo min første <3

Jeg var på førstegangs ultralyd i uke 13 og alt stod bra til da - ganske UTROLIG å se 

siden da har jeg nesten ikke hat noen syptomer på graviditet og nå har jeg begynt få angst for at noe kan være gale med lille nurket mitt :/ 

Hvor stor sansynlighet eller hvor mye kan forandre seg fra uke 13 til uke 18 ? 

Hva er det man ikke ser på Ultralyd i uke 13 som man kan oppdage i uke 18 ? 

man er jo livredd for alle mulige ting :S 

Alt er nok sikkert i orden men kjenner jeg begynner å bli litt stresset nå og jeg vet ikke hvorfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo min første <3

Jeg var på førstegangs ultralyd i uke 13 og alt stod bra til da - ganske UTROLIG å se 

siden da har jeg nesten ikke hat noen syptomer på graviditet og nå har jeg begynt få angst for at noe kan være gale med lille nurket mitt :/ 

Hvor stor sansynlighet eller hvor mye kan forandre seg fra uke 13 til uke 18 ? 

Hva er det man ikke ser på Ultralyd i uke 13 som man kan oppdage i uke 18 ? 

man er jo livredd for alle mulige ting :S 

Alt er nok sikkert i orden men kjenner jeg begynner å bli litt stresset nå og jeg vet ikke hvorfor...

Klart det er skummelt og man blir bekymret innimellom. Dette er min nummer to, og jeg har vært mye mer nervøs denne gangen selv.

Det er også veldig normalt å "miste symptomene" etter først trimester, og da vil man nok være litt bekymret og stresset frem til småtrollene blir så store at vi kjenner daglige spark og bevegelse.

Tror ikke det er så mye skummelt de kan se i uke 18 som de ikke kan se i uke 13, men hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt lege eller jordmor og fått meg en time.

Bedre å komme inn og få seg en liten sjekk og bekreftelse på at alt er i orden, enn å gå rundt å være stresset og bekymret frem til OUL bare fordi man ikke vil bry noen.

Happy mama= Happy baby. :)

Klem til deg, håper du finner roen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så bekymra om noe ikke stemte, men alt så heldigvis bra ut!! 😃😃 nå er jeg veldig letta og glad 💜

Her blir det en lillebror 💙💙😍😍😍😍

Fikk flytta termin til 5. Nov hvis noen vil oppdatere lista (har bare mobil) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...