Mrs meg Skrevet 3. juni 2014 #601 Del Skrevet 3. juni 2014 Ser terningen min står på samme dato enda. Det er ikke så farlig men fikk flyttet termin til den 22 nov. Men gjør ikke noe. Blir OU den 25. Da er jeg nesten 5 måndter påvei 😄 gleder meg veldig. Magen og puppene buler ut 😄 men klarer fortsatt å ligge på magen 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makemyday Skrevet 3. juni 2014 #602 Del Skrevet 3. juni 2014 Jeg har også morkaken foran, og er 18+1 i dag. Merker litt liv, men ikke "boblene", som jeg alltid har merket først før. Regner med det har med morkaken å gjøre. Har merket det i toppen to uker, men har vært litt usikker. (Jeg har fire barn fra før, så burde vite hva jeg skal kjenne etter, men det er annerledes når morkaken ligger foran tydeligvis). Bestilte privat ultralyd, fordi jeg syntes magen var liten, og lurte egentlig på om det var noe liv inni der. På ultralyden viste det seg at morkaken ligger midt foran, men babyen sprellet som bare det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panterjenta85 Skrevet 3. juni 2014 #603 Del Skrevet 3. juni 2014 Jeg har også morkaken foran, og er 18+1 i dag. Merker litt liv, men ikke "boblene", som jeg alltid har merket først før. Regner med det har med morkaken å gjøre. Har merket det i toppen to uker, men har vært litt usikker. (Jeg har fire barn fra før, så burde vite hva jeg skal kjenne etter, men det er annerledes når morkaken ligger foran tydeligvis). Bestilte privat ultralyd, fordi jeg syntes magen var liten, og lurte egentlig på om det var noe liv inni der. På ultralyden viste det seg at morkaken ligger midt foran, men babyen sprellet som bare det. Jeg hadde morkaken foran i forrige svangerskap. Eller den var marginalt foranliggende på fremre side. Tok lang tid før jeg kjente bevegelse og før jordmor fant hjertelyden. Som regel så følger jo morkaka med oppover etterhvert som magen blir større og da vil man også lettere merke bevegelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mabanovember Skrevet 3. juni 2014 #604 Del Skrevet 3. juni 2014 Noen flere som har mye vondt i hodet her? Jeg har migrene, men pleier ikke å ha mer en 1 migreneanfall hver andre måned. Men den siste uken har jeg hatt vondt ihodet hver dag, og jeg må ta paracett for det, viss ikke får jeg migrene anfall.Hei. Jeg har migrene fra før og sliter MYE med hodepine. Legger meg med det og vokner med det stort sett må jeg ha 4 paracet for dagen. Men det hjelper ikke det heller Vet ikke hva eg skal gjøre.. hjelper ikke å sove. Er ikke noen timer på døgnet annet enn natten å sove på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 4. juni 2014 #605 Del Skrevet 4. juni 2014 De siste dagene har jeg vært fylt av en så utrolig sterk takknemlighet for det jeg har. En baby på vei, en snill og god datter fra før, og en flott kjæreste (Som endelig, om noen får uker, blir samboeren min). Tok med lillemor ned for å bade i et vann i nabolaget i går, kjæresten kom også en tur og badet sammen med henne. Jeg er ikke så glad i å bade, så jeg holdt meg på land, men slet med all knotten som spiste på meg. Endte med at jeg tuslet hjem, mens kjæresten og lillemor ble igjen og badet ferdig. Kjente også veldig på takknemligheten da jeg våknet i dag tidlig, med ei arm liggende over meg. Elsker å sovne og våkne tett inntil kjæresten, og kjenner meg så uendelig heldig som har en flott mann som er glad i kos, snill, og så tålmodig med meg og mine humørsvingninger. (Var fantisk så takknemlig at jeg nesten ble for sein på jobb, for jeg bare måtte suge til meg den fantastiske følelsen av den varme kroppen hans inntil min). I morgen er det legetime for å ta en liten sjekk siden jeg har vært en del dårlig i det siste. Krysser fingrene for jernmangel eller noe lignende, slik at de lett kan få skikk på det. Håper alle dere damene får en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 4. juni 2014 #606 Del Skrevet 4. juni 2014 Kjente derimot ikke så mye takknemlighet da de andre to damene dro på kurs etter lunsj, og jeg ble sittende igjen alene av de som jobber med lønn. Men det hjalp litt igjen når kjæresten sendte melding om at han hadde reservert valp som vi skal se på neste helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malv Skrevet 4. juni 2014 #607 Del Skrevet 4. juni 2014 Ulvemamma: Så koslig!! Vi må huske å verdsette det vi har! Den siste tiden har jeg vært så opphengt i å "fikse og ordne" alt før babyen faktisk kommer, at jeg har glemt å ta meg tid til å nyte samboeren og alt! Hva slags valp? Har du små hunder selv! Gleder meg til å se hvordan de reagerer på babyen! haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #608 Del Skrevet 4. juni 2014 Kjente derimot ikke så mye takknemlighet da de andre to damene dro på kurs etter lunsj, og jeg ble sittende igjen alene av de som jobber med lønn. Men det hjalp litt igjen når kjæresten sendte melding om at han hadde reservert valp som vi skal se på neste helg. Så koselig med valp! Og kondolerer så mye -leste tidligere her at dere mistet hunden deres nå nylig -det er ufattelig trist! Vi mistet selv hunden vår som vi elsket over alt på jord helt i begynnelsen av svangerskapet og synes det var/er helt forferdelig! Vi har også veldig lyst på ny hund, men er veldig redde for at det blir for mye både med valp og baby samtidig og orker ikke tanken på å evt. måtte gi fra oss valpen hvis det skulle vise seg at det blir too much -og vi vet jo hvor mye jobb det er med en valp. På den annen side er jo permisjonstiden en unik mulighet til å oppdra en valp og tilvenne den gradvis å være alene osv. Lysten på en ny firbent er i alle fall enormt stor så synes det er veldig interessant å høre hva andre tenker om dette. Tenker dere at det kan bli for mye, eller er dere trygge på at det ikke blir noe problem? Anonymous poster hash: f8bce...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 4. juni 2014 #609 Del Skrevet 4. juni 2014 Svigers var jo kjapt ute med å si at vi burde vente med å skaffe ny hund til vi var over småbarnsperioden. Mtp at kjæresten gjerne vil ha en til etter den jeg ruger på nå, så ville det fort tatt noen år, og det er liksom ikke et alternativ for oss å gå flere år uten hund. Jeg hadde egen hund før jeg møtte kjæresten, og han hadde Kayaq (Siberian Husky'en som vi dessverre måtte avlive fredag pga nyresvikt) i nesten 8 år, så vi vet jo begge hva det innebærer. Vår største interesse er friluftsliv, og planene for sommeren var stort sette å gå det jeg klarer å gå av fjellturer, fisketurer, og bortsett fra den ene uken vi har planlagt å besøke mine foreldre på sunnmøre så blir vi nok mye å ha hytten til svigers som base med turer derifra. Og det vil ikke være et problem å ha med valp på noe av dette. Tvert imot! Vi har nesten kvidd oss for å gjøre disse tingene uten Kayaq, så hele sommeren ble straks litt lysere da vi fant valper av ønsket rase, som er så og si leveringsklare. Denne gangen blir det Østsibirsk Laika. Det er en ganske stor rase med mye pels og nok av arbeid. Mye lik Huskyen som er en sterk kløv- ig trekkhund. Men i tillegg så er den kjent for å være god jakthund (Kjæresten driver med jakt, og jeg har selv vært mye på jakt, bare ikke fått somlet meg til å få tatt prøven, men den kommer ASAP! ), og super familiehund. Vi velger bevisst å få inn hunden nå fordi vi ønsker at de små skal vokse opp med hund, samtidig så er hunden så liten at den får lært at menneskevalpene er høyere på rangstigen enn ham. Vi skal uansett ha hundegård og hunden vil i hovedsak bo ute, selv om den skal være en del av familien. Vi er også så heldige at svigers har to hundegårder, så om det skulle knipe en sjelden gang så kan den stå der i stedet for hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 4. juni 2014 #610 Del Skrevet 4. juni 2014 Jeg er visst et komplisert tilfelle Var på første jordmortime i dag, type distriksjordmor som er her annenhver onsdag, som jobber litt rundt om. Godt voksen med lang erfaring. Men hun ble litt småsvett når hun leste journalen min og jeg fylte ut med videre informasjon om meg og mitt. Så hun ringte liksågodt sykehuset og ordla seg omtrent slik: "Hei, jeg har en dame her med så mye ekstra tilleggsgreier at jeg tror det er best om hun får oppfølginga fra dere" :-p Så da skal jeg følges opp hos jordmor på lokalsykehuset, i tillegg til hos fastlege, gynekolog og hos immunologisk avdeling ved universitetssykehuset :-p Jeg kan ikke uttrykke godt nok hvor glad jeg er for å gå gjennom dette nettopp i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 4. juni 2014 #611 Del Skrevet 4. juni 2014 Sikkert ikke enkelt å ha så mye ekstra "bagasje", mtp hvor mye bekymringer vi "normale" gravide har, men utrolig glad for at du får tett oppfølging, og blir tatt alvorlig. Tenk damer, nå nærmer vi oss halvveis! Tiden går egentlig utrolig fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panterjenta85 Skrevet 4. juni 2014 #612 Del Skrevet 4. juni 2014 Jeg er visst et komplisert tilfelle Var på første jordmortime i dag, type distriksjordmor som er her annenhver onsdag, som jobber litt rundt om. Godt voksen med lang erfaring. Men hun ble litt småsvett når hun leste journalen min og jeg fylte ut med videre informasjon om meg og mitt. Så hun ringte liksågodt sykehuset og ordla seg omtrent slik: "Hei, jeg har en dame her med så mye ekstra tilleggsgreier at jeg tror det er best om hun får oppfølginga fra dere" :-p Så da skal jeg følges opp hos jordmor på lokalsykehuset, i tillegg til hos fastlege, gynekolog og hos immunologisk avdeling ved universitetssykehuset :-p Jeg kan ikke uttrykke godt nok hvor glad jeg er for å gå gjennom dette nettopp i Norge Så flott at du får så tett oppfølging! Det er ved det lokale sykehuset du skal føde også?Hehe måtte le litt da jeg leste beskrivelsen av jordmor di! Var som å høre om mi egen. Hu er i bygda hver torsdagskveld fra 1600 til 2100 og er skikkelig gammel i gamet. Var tidligere også jordmor på sykehuset og tok imot barn, men har måttet slutte med det pga høy alder. Men skikkelig hardbarka oldschool dame som kaller en stol for en stol! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panterjenta85 Skrevet 4. juni 2014 #613 Del Skrevet 4. juni 2014 Kjente derimot ikke så mye takknemlighet da de andre to damene dro på kurs etter lunsj, og jeg ble sittende igjen alene av de som jobber med lønn. Men det hjalp litt igjen når kjæresten sendte melding om at han hadde reservert valp som vi skal se på neste helg. Så morro!! Det blir en utrolig fin tid å få valp på!Vi fikk vår hund da eldste kun var noen måneder og hadde veldig lang permisjon hvor han blei godt kjent med oss og fikk god trening i å være alene. Jeg syns det var en helt perfekt tid å få hund på! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mabanovember Skrevet 4. juni 2014 #614 Del Skrevet 4. juni 2014 (endret) Til dere som har gått gravid før. Når begynte kg å gå oppover? Er livredd for å legge på meg da jeg. Veier MER en nok fra før. Tar gjerne imot erfaringer Endret 4. juni 2014 av Mabanovember Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malv Skrevet 4. juni 2014 #615 Del Skrevet 4. juni 2014 Til dere som har gått gravid før. Når begynte kg å gå oppover? Er livredd for å legge på meg da jeg. Veier MER en nok fra før. Tar gjerne imot erfaringer Amen! Det lurer jeg på også! Har ikke lyst til å gå opp en eneste kg til! Ja, ja. Blir Elixia etter fødsel på meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 4. juni 2014 #616 Del Skrevet 4. juni 2014 Til dere som har gått gravid før. Når begynte kg å gå oppover? Er livredd for å legge på meg da jeg. Veier MER en nok fra før. Tar gjerne imot erfaringer Sist hadde jeg 20-25 kg ekstra ved start, og la på meg totalt 3 kg. Nå er jeg normalvektig og har sålangt lagt på meg 3 kg :-P så det ser ut for at jeg nok legger mer på meg nå enn da jeg kunne tære på flesket :-P I utgangspunktet skal jeg føde på lokalsykehuset, men det kommer litt an på hvordan ting utvikler seg. Håper på vaginal forløsning 20 min hjemmefra fremfor KS 4 timer unna :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mabanovember Skrevet 4. juni 2014 #617 Del Skrevet 4. juni 2014 Til dere som har gått gravid før. Når begynte kg å gå oppover? Er livredd for å legge på meg da jeg. Veier MER en nok fra før. Tar gjerne imot erfaringer Amen! Det lurer jeg på også! Har ikke lyst til å gå opp en eneste kg til! Ja, ja. Blir Elixia etter fødsel på meg! Tror det blir tur HVER dag... Har heldigvis ikke gått opp noen kg enda ( 16+2) Men jeg vet jo ikke når det er mest vanlig å legge på seg :/ uuuuffff vet min mor la på seg 20 kg med meg. For virkelig ikke håpe det blir meg.... :/ hvis man skal legge på seg 20 kg i løpet av 5 mnd er det jo ikke rart man får strekkmerker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mabanovember Skrevet 4. juni 2014 #618 Del Skrevet 4. juni 2014 Til dere som har gått gravid før. Når begynte kg å gå oppover? Er livredd for å legge på meg da jeg. Veier MER en nok fra før. Tar gjerne imot erfaringer Sist hadde jeg 20-25 kg ekstra ved start, og la på meg totalt 3 kg. Nå er jeg normalvektig og har sålangt lagt på meg 3 kg :-P så det ser ut for at jeg nok legger mer på meg nå enn da jeg kunne tære på flesket :-P I utgangspunktet skal jeg føde på lokalsykehuset, men det kommer litt an på hvordan ting utvikler seg. Håper på vaginal forløsning 20 min hjemmefra fremfor KS 4 timer unna :-P Er nok sikkert forskjellig fra person til person. Men har så veldig lite lyst å legge på meg 20 kg til... da jeg veier 20 kg for mye allerede når. Men side jeg har blitt gravid har jeg gått ned 3 kg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malv Skrevet 4. juni 2014 #619 Del Skrevet 4. juni 2014 Til dere som har gått gravid før. Når begynte kg å gå oppover? Er livredd for å legge på meg da jeg. Veier MER en nok fra før. Tar gjerne imot erfaringer Amen! Det lurer jeg på også! Har ikke lyst til å gå opp en eneste kg til! Ja, ja. Blir Elixia etter fødsel på meg! Tror det blir tur HVER dag...Har heldigvis ikke gått opp noen kg enda ( 16+2) Men jeg vet jo ikke når det er mest vanlig å legge på seg :/ uuuuffff vet min mor la på seg 20 kg med meg. For virkelig ikke håpe det blir meg.... :/ hvis man skal legge på seg 20 kg i løpet av 5 mnd er det jo ikke rart man får strekkmerker. Jeg føler selv at jeg har lagt på meg i det siste, men jeg tror det bare er pga magen. Har jo søren meg fått gravidmage, på tross av all magefettet. Der gikk myten om at det "ikke syntes" dersom man er feit! Har faktisk ikke veid meg siden uke 8! Er helt latterlig, men det er kun fordi jeg ikke har vekt hjemme. Får vel se neste gang jeg er hos legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DramaMama Skrevet 5. juni 2014 #620 Del Skrevet 5. juni 2014 Lenge siden jeg har vært her nå. Jeg har falt ut av listen siden sist - har i utgangspunktet termin 23.november, men nå har jeg endelig fått innkalling til OUL, så jeg venter med å sette meg inn igjen til jeg får vite endelig termin. I dag skal jeg på jobbintervju, og jeg er fryktelig i tvil om jeg skal nevne graviditeten eller ikke... Jeg er jo tross alt over 15 uker på vei. Snart 16. Men jeg vil så gjerne ha denne jobben... Det var nesten 80 søkere til stillingen, og jeg er innkalt for andre gang. Redd jeg ødelegger sjansene mine hvis jeg sier jeg er gravid. Samtidig er det en statlig bedrift, så de bør vel ha litt å tape på å diskriminere gravide søkere. Huff... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpet om nr 3 :-) Skrevet 5. juni 2014 #621 Del Skrevet 5. juni 2014 Hva tenker dere andre novembermammaer om permisjon og bhg? Er rimelig sikker på at vi ikke får barnehage fra august 2015, da kommunen vår ikke har nok plasser til å dekke behovet... Når skal permisjon søkes om, og hva er lurest økonomisk? Uff, føler det er en hel jungel dette Vi skal ta ut permisjon med 100% lønn. Og jeg vim begunne å jobbe i august etter permisjon og 4 uker ferie:-) og bebisen vil begynne så smått i bhg hvis vi får plass:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonusmamma Skrevet 5. juni 2014 #622 Del Skrevet 5. juni 2014 Hva tenker dere andre novembermammaer om permisjon og bhg? Er rimelig sikker på at vi ikke får barnehage fra august 2015, da kommunen vår ikke har nok plasser til å dekke behovet... Når skal permisjon søkes om, og hva er lurest økonomisk? Uff, føler det er en hel jungel dette Vi skal ta ut permisjon med 100% lønn. Og jeg vim begunne å jobbe i august etter permisjon og 4 uker ferie:-) og bebisen vil begynne så smått i bhg hvis vi får plass:-)Her tror jeg vi tar barnehageplass mai 2016, altså når baby er 1,5 år. Når permisjonen er over går jeg over på kontantpenger (for å ikke ha barn i bhage) og blir fulltidsstudent med barn hjemme.Det er ingen mulighet for at vi får bhageplass her allerede i august, så det er vår løsning, så slikt sett er det "flaks" at jeg kan være student, da denne løsningen ikke hadde fungert ute i arbeidslivet :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrømmeSofie Skrevet 5. juni 2014 Forfatter #623 Del Skrevet 5. juni 2014 Angående permisjon: Vi har tenkt å ta 100 % lønn og 10 uker uten lønn! Slik dett blir det 57 uker totalt, altså det samme som 80 % dekningsgrad. Allikevel sparer man ca 20.000 på denne løsningen. Det er selvfølgelig viktig å merke seg at man mister rettigheter i folketrygden, ved å ta permisjon uten lønn. I tillegg kommer ferie... Håper på at frøkna kan starte i barnehagen 1. Januar 16!💕👍😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Bifrost_ Skrevet 5. juni 2014 #624 Del Skrevet 5. juni 2014 Ååæh.. eksamen i dag. Og har såklart nesten ikke sovet i natt - masse kynnere og rastløse bein. Og nå er jeg kvalm. Og kan plutselig ingenting. Kan jeg vise til forskning som sier at gravide får litt lavere hjernekapasitet når jeg skal inn til sensor tro.. "Beklager, men jeg er faktisk for dum til å ta eksamen akkurat nå, er det mulig å ta den i desember i stedet?" Sukk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 5. juni 2014 #625 Del Skrevet 5. juni 2014 Da var jeg ferdig hos legen, og det viste seg at jeg hadde rett, blodprosenten var begynt å synke. Det er jo forholdsvis vanlig, men ikke før mye senere i svangerskapet, så da ville han ha meg inn til en ekstra kontroll i juli. Følte generelt at han hørte mye mer etter denne gangen, og spurte mye mer om formen, hvordan det gikk med bekkenet osv. Han vil også at vi tar jevnlige vurderinger på om jeg orker jobbe 100% pga bekkenet, men det går i allefall helt greit nå. Men godt å vite at jeg ikke må diskutere meg til delvis sykemelding om 100% blir for tungt. Fikk også beskjed om å være flink jente å spise maten min, da den lave blodprosenten kan komme av at jeg ikke får i meg nok næring, sett i sammenheng med at jeg ennå ikke har gått opp noe, og er helt normalvektig. Lykke til _Bifrost_, dette nailer du!!! Du har hodet på riktig sted, så jeg tror du klarer dette bra! Hva har du eksamen i? DramaMamma, du har ikke opplysningsplikt til å si det. Forstår tankegangen din, men jeg hadde ventet til jobbtilbudet lå på bordet i allefall. Mannfolk er mye flinkere enn oss damer på slike ting. Vi skal alltid ha så mye samvittighet og bevise både for omverdenen og oss selv at vi fortjener noe før vi ber om det. Mannfolk er omvendt, de krever det de vil ha, så tar de det derifra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå