Gå til innhold

November 2014 baby❤️

DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Ny uke nye muligheter. Har sett må som h ert år at jeg ikke kommer til å ta meg ut i den dumme bikinien :/ nå er det 3 uker til ferie og sommermagen blir lagt på hyllen i år. Men lårene kan man få gjort noe med. Såååå denne uken skal jeg trene lår og rompe tenkte jeg. Lørdags morning kjente jeg begynnene smerter i ryggen og disse har ikke gitt seg så her må vi gjøre noen tiltak :)

Solen skinner og livet er herlig.

Jeg er imorgen 16 uker hehe har glemt å følge med så jeg trodde jeg var 15 uker imorgen HaHa ler meg ihjel. :P

Noen andre som har begynnende erfaringer med bekkenløsning?

Ha en super uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har slitt med bekkenet omtrent siden jeg så den rosa streken. :P

Har det heldigvis ikke så kraftig, men sliter med friluftsturer i ulendt terreng (Har litt problem med å få med meg høyrebeinet), og har dessverre ikke fått trent det pøkk siden jeg ble gravid. :/

Merker også økende problemer med å jobbe 100%. :(

Noen som plutselig har blitt dårligere nå den siste tiden? Jeg har egentlig ikke vært plaget med kvalme dette svangerskapet, men de siste dagene har jeg plutselig begynt å slite med kvalmebyger som er mye mer langvarig og mye kraftigere enn de jeg hadde før. Sitter på jobb nå, og sliter med å konsentrere meg fordi jeg er så kvalm, småsvimmel, prikker i kroppen og er generelt skikkelig dårlig. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy flate!

Fant nettopp en stratos i kontorskuffen min! Den hadde jeg jo glemt!

Gleder meg til kvalmebygen er over slik at jeg kan spise den!!!

#Denfølelsen (De unge i dag bruker visst å skrive sånn, som kommende tobarnsmor kjenner jeg et økende press på å forsøke å gjøre datteren min flau med å være hipp (Er det noen som bruker det orde lenger???) og kul!) :fnise:

Endret av Ulvemamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, spire.nr.2<3

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie, Tikl

5. AlexandraMedMirakeliMagen

6. Tuppen85, Makemyday

7. Silhouette

8. illyheart, Løven 72

9. Bonusmamma, MammaMia, Malv

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth

12. AKO91, Optatium

13. Snurrballong, Limona, Gi89

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78, frø-i-magen, Hildeeliaslilleplutt

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma, Bifrost

16. Pixxi, sminth, Ina-83, Tryllepike

17. VurdererBaby

18.Solstråle86

19. Milli, Coccobahhia, Panterjenta85

20. Sirimalen, prøvestadiet, RosaParasoll, Mabanovember

21.

22. Eliamali

23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje

24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89

25. To små troll,Hippetihopp

26.

27. MartheK, esha, Amone, Zinas79

28. Novemberlykke

29. Ponkepenk, bellina

30. Frupedersen, Challe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miraklenes tid er ikke forbi! PrinsesseHengepupp er på god vei til å bli PrinsesseFullpupp :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg i veldig bra form! Ingenting å klage på, puppene vokser og gror ut av det jeg eier og har, men mannen er overlykkelig og da kan jeg ikke blir sur :P

Eneste slitsomme er hjerteklapp! Kan komme plutselig mens jeg sitter eller når jeg går, og da hamrer hjertet avgårde :P Har skjønt at dette er vanlig, men litt slitsomt likevel!

Nå er det bare ti dager igjen til UL :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miraklenes tid er ikke forbi! PrinsesseHengepupp er på god vei til å bli PrinsesseFullpupp :-D 

Haha! Fantastisk!

Her renner det over! (Heldigvis ikke av melk ennå, men av pupper!)

Prøvde nye bh'er på lørdag, fant stort sett bare 75C eller 80D og jeg er nå en 75D. Ikke lett å velge om man skal ha for stor omkrets eller for små skåler. :/

Fant noen som passet ca, prøvde tilogmed i butikken, kom hjem, røsket av lappen og greier, skulle ta den på og den var ikke i nærheten av å passe! Og nå jeg da etterpå skulle ta på den lilla hettejakken, og oppdaget at den var blitt litt våt av en vanndam ved siden av badekaret, da grein jeg.

Kjæresten sto på utsiden av badedøren (til jeg slapp ham inn) og trøstet, mens jeg gråt over at jeg ikke så fin gravid ut, men bare så ut som jeg hadde blitt tjukk, at jeg ikke hadde noe tøy som passet og i det hele...

Hvadda hormoner?! :fnise:

Nei, nå blir det nettshopping snart, slik at jeg kan føle meg litt fin igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen kom nettopp inn til meg, og spurte om formen og sånn. Jeg svarte som sant var at den ikke hadde vært så god de siste dagene, og at jeg skulle inn og ta noen prøver på torsdag, men at det gikk greit.

Fikk litt vondt i magen, siden hun alltid kommer til meg når hun på nabokontoret er gått, og da er det som regel noe galt, men var ikke verre enn at hun helst ville planlegge litt fremover mtp vikar og en eventuell sykemelding.

Og det forstår jeg jo godt. Så da ble vi (hun) enig om at vi ser bare hvordan det går etter ferien.

Jeg skal bare ha tre uker sammenhengende nå i sommer (Vanskelig å ta ut lengre sammenhengende her), og må få tatt ut fem fulle uker før permisjonen starter. Vi blir uansett trukket for fem uker ferie, får ikke lov å overføre, og det er uaktuelt å jobbe gratis. Håpte kanskje å sette opp en uke i august også, da er jo alle tilbake, så det burde ikke være noe problem. :)

Hadde forresten min første "gravidefordel" på søndag, tror jeg. :)

Var innom butikken og skulle ha en brus og en sjokolade, og sto bak et ungt par som hadde en halvfull til full handlekurv, sto i mine egne tanker og strøk meg litt på magen, så hvisker plutselig jenta noe til gutten, og så snur de seg og tilbyr meg å gå foran.

Koselig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som har mye vondt i hodet her? Jeg har migrene, men pleier ikke å ha mer en 1 migreneanfall hver andre måned. Men den siste uken har jeg hatt vondt ihodet hver dag, og jeg må ta paracett for det, viss ikke får jeg migrene anfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som har mye vondt i hodet her? Jeg har migrene, men pleier ikke å ha mer en 1 migreneanfall hver andre måned. Men den siste uken har jeg hatt vondt ihodet hver dag, og jeg må ta paracett for det, viss ikke får jeg migrene anfall.

Hadde en del hodepine i forrige uke. Fikk også migrene for første gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg i veldig bra form! Ingenting å klage på, puppene vokser og gror ut av det jeg eier og har, men mannen er overlykkelig og da kan jeg ikke blir sur :P

Eneste slitsomme er hjerteklapp! Kan komme plutselig mens jeg sitter eller når jeg går, og da hamrer hjertet avgårde :P Har skjønt at dette er vanlig, men litt slitsomt likevel!

Nå er det bare ti dager igjen til UL :D

Samma her! masse hjerteklapp, men det er jo som du sier helt normalt. Jeg skal også på UL om 10 dager, da er jeg 18+1 :) Skal bli såååå deilig å få sett den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det vel navneskifte???? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å gi det lille nurket mitt et dobbelt navn :) :) Vil veldig at hun skal få mitt mellom navn, altså Kristin :) Har dere noen gode tips?? Syns det er såå vanskelig.

Tror ikke jeg kan være til store hjelpen. Her kriger bestemødrene om å få egne mødre oppkalt... Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg vil ha ett eller to navn på nurket engang...;) Men hva er alternativene dine da? Hva slags navn liker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har slitt med bekkenet omtrent siden jeg så den rosa streken. :P

Har det heldigvis ikke så kraftig, men sliter med friluftsturer i ulendt terreng (Har litt problem med å få med meg høyrebeinet), og har dessverre ikke fått trent det pøkk siden jeg ble gravid. :/

Merker også økende problemer med å jobbe 100%. :(

Noen som plutselig har blitt dårligere nå den siste tiden? Jeg har egentlig ikke vært plaget med kvalme dette svangerskapet, men de siste dagene har jeg plutselig begynt å slite med kvalmebyger som er mye mer langvarig og mye kraftigere enn de jeg hadde før. Sitter på jobb nå, og sliter med å konsentrere meg fordi jeg er så kvalm, småsvimmel, prikker i kroppen og er generelt skikkelig dårlig. :(

Blir lite trening her også dessverre. Først p.g.a. kvalme og nå fordi det er så innigranskauen travelt på jobb. Driver å kjører skytteltrafikk med minsten mellom besteforeldrene... Ikke noen god følelse, men heldigvis snart ferie. Satser på mange gode turer med barnevogna og litt styrkeøvelser da!

Jeg fikk tilbakefall av kvalme i uke 15 og 16, men jeg tror det var fordi jeg ble så alt for sliten. Håper du finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har begynt å merke liv enda?

I dag er jeg 18 fullgåtte og går inn i uke 19, men jeg merker ingenting. Har som nevnt tusen ganger tidligere ikke hatt noen svangerskapssymptomer i denne graviditeten. Men nå begynner det å bekymre meg og jeg gruer meg til UL på fredag tilfelle noe er galt. Har ingen typisk gravidmage enda heller, så den er liten. Jeg et normalvektig/tynn, så ingenting ekstra som gjør at kulen kommer senere.

Burde jeg ikke merke noe snart? Er så redd for at det plutselig ikke er liv lenger :( hørte hjerte når jeg var 15uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 18 fullgåtte og går inn i uke 19, men jeg merker ingenting. Har som nevnt tusen ganger tidligere ikke hatt noen svangerskapssymptomer i denne graviditeten. Men nå begynner det å bekymre meg og jeg gruer meg til UL på fredag tilfelle noe er galt. Har ingen typisk gravidmage enda heller, så den er liten. Jeg et normalvektig/tynn, så ingenting ekstra som gjør at kulen kommer senere.

Burde jeg ikke merke noe snart? Er så redd for at det plutselig ikke er liv lenger :( hørte hjerte når jeg var 15uker!

Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for! Selv om du er normalvektig, betyr ikke det at gravidmagen "burde" vises. Sånt er jo veldig individuelt! Dessuten har du jo hørt hjerte! Det burde iallefall virke betryggende! Men jeg skjønner selvfølgelig at du er redd. Tror det er normalt å være engstelig. Jeg var jo dritnervøs før Ultralyden jeg tok for en månedes tid siden, fordi jeg var redd det ikke skulle være noe liv der, på tross av at jeg hadde hatt ultralyd to uker før. Når man er gravid, så engster man seg! Pust inn og ut, og gled deg til ultralyden på fredag! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har morgenfugler til barn? Min sönn på 3 våkner alltid rundt kl 05. Håper nr2 har litt mere sovehjerte. Min sönn har alltid sovet dårlig. I natt sov han i 9 timer. Sover ikke på dagen. Må da väre for lite sövn.:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Malv sier, du trenger nok ikke bekymre deg. Det kan væe mange grunner til at du ikke har kjent noe, og jeg har lest flere her på forumet som ikke kjente det før etter 20. uke. Om livmoren din ligger foran kan det være vanskelig å kjenne noe, om den lille liker å stå på hodet, eller rett opp og ned så kjenner man nok ikke så mye osv. Tror nok du kommer til å kjenne noe ganske så snart.

Og magen kommer nok tidsnok, eventuelt er du en av dem som ikke får så mye mage. :)

Babyen lager den plassen den trenger, uavhengig om du er normal- eller overvektig.

Er selv normalvektig og ser jo selv at jeg har mage, men opplever stadig at folk blir overrasket over å høre at jeg er gravid fordi de ikke så det når de ikke visste det. :)

Klem til deg! Gled deg til fredag du, da får du nok endelig se en liten turner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens. Er ikke så aktiv her for tiden og klarer ikke helt å ta inn over meg så mye, men leser litt nå og det er flott å se at det går bra med dere:) Etter litt dårlige resultater på blodprøvene på duo-testen for snart en mnd siden så er det akkurat som jeg fortrenger at jeg er gravid, vil ikke være det og vil ikke tenke på at noe kanskje er galt. Har ny time på sykehuset i morgen, skal ta ultralyd og vurdere ut i fra hvordan den ser ut om jeg får tilbud om / ønsker fostervannsprøve. Fryktelig nervepirrende, gruer meg noe vanvittig og aner ikke hva jeg skal gjøre hvis de tilbyr fvp... Har egentlig ingen spørsmål, måtte bare dele det med noen. Ønsker alle en flott dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens. Er ikke så aktiv her for tiden og klarer ikke helt å ta inn over meg så mye, men leser litt nå og det er flott å se at det går bra med dere:) Etter litt dårlige resultater på blodprøvene på duo-testen for snart en mnd siden så er det akkurat som jeg fortrenger at jeg er gravid, vil ikke være det og vil ikke tenke på at noe kanskje er galt. Har ny time på sykehuset i morgen, skal ta ultralyd og vurdere ut i fra hvordan den ser ut om jeg får tilbud om / ønsker fostervannsprøve. Fryktelig nervepirrende, gruer meg noe vanvittig og aner ikke hva jeg skal gjøre hvis de tilbyr fvp... Har egentlig ingen spørsmål, måtte bare dele det med noen. Ønsker alle en flott dag:)

Uffda, det er jo ikke akkurat den beskjeden man ønsker seg. Forstår godt at det da blir litt mye å ta innover seg i det store og hele. Håper UL går bra i morgen, og at det ser såpass bra ut at de ikke trenger ta fvp.

Om det kommer dit at du blir tatt fvp så er det i allefall en mulighet til å få endelig svar, og forberede seg best mulig på det som kommer.

Sender en stor klem din vei, og håper at UL går bra i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du prøver å holde ting litt på avstand. Men husk at en fostervannsprøve ikke trenger å bety dårlige nyheter. Den kan jo like gjerne gi deg trygghet for at alt er bra. Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19+1 i dag og har bare kjent liv de siste dagene. Morkaka ligger foran, så det er nok årsaken :) men man blir jo bekymret når man ikke kjenner noe, så jeg var veldig spent på oul... Alt var heldigvis i orden og det er det nok for deg også :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har morgenfugler til barn? Min sönn på 3 våkner alltid rundt kl 05. Håper nr2 har litt mere sovehjerte. Min sönn har alltid sovet dårlig. I natt sov han i 9 timer. Sover ikke på dagen. Må da väre for lite sövn. :(

Jepp det har jeg! En liten morgefugl på snart 2... Han våkner mellom 5 og 6 og så prøver jeg å få han til å sovne igjen, men det går ikke alltid. Av og til sovner han igjen frem til 7, men like ofte må vi stå opp klokka 6. Søvnen min blir jo uansett forstyrret fra 5 og utover. I tillegg er han ofte urolig i 11-12- tida på kvelden! Da roper han litt på mamma og sånn, men sovner som oftes av seg selv igjen. Men jeg våkner jo... Så nettene er litt for korte for en gravid kropp for tida;)

Mannen min har vært, og er, mye borte for tida, så jeg får ikke så mye hjelp heller. Heldigvis har besteforeldrene hatt han noen netter innimellom, siden de allikevel skal være barnepassere på dagtid. Så da har jeg fått sovet ut. I natt skal han til farmor og farfar, for jeg må jobbe i morgen, selv om det er fridagen min. Det er p.g.a. eksamensavviklingen... Travelt!

Dagens hjertesukk...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens. Er ikke så aktiv her for tiden og klarer ikke helt å ta inn over meg så mye, men leser litt nå og det er flott å se at det går bra med dere:) Etter litt dårlige resultater på blodprøvene på duo-testen for snart en mnd siden så er det akkurat som jeg fortrenger at jeg er gravid, vil ikke være det og vil ikke tenke på at noe kanskje er galt. Har ny time på sykehuset i morgen, skal ta ultralyd og vurdere ut i fra hvordan den ser ut om jeg får tilbud om / ønsker fostervannsprøve. Fryktelig nervepirrende, gruer meg noe vanvittig og aner ikke hva jeg skal gjøre hvis de tilbyr fvp... Har egentlig ingen spørsmål, måtte bare dele det med noen. Ønsker alle en flott dag

Jeg skjønner veldig godt at du ikke klarer å nyte graviditeten akkurat nå. Jeg har på en måte vært i tilsvarende situasjon som deg, da jeg var i utlandet og ble fortalt kort og brutalt av en idiot-lege at babyen min "mest sannsynligvis" hadde en kromosonfeil pga nakkefolden på ultralyden. Jeg gråt i flere dager, og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Det er en følelse jeg ikke unner noen.

Nå vet ikke jeg hva slags resultater du har fått på duotesten, men husk at du ikke må ta "sorgene på forskudd". Det finnes utallige eksempler på folk som har fått dårlige resultater på duotester, hvor babyen har vist seg å være helt frisk (og vice versa for den saks skyld) Har til og med lest historier der legene har oppfordret kvinnen til abort, fordi fosteret mest sannsynligvis er veldig sykt, og babyen har kommet ut HELT frisk. (Dette var vel og merke i USA. Aner ikke hva slags rutiner de har der nede)

Håper virkelig dette ordner seg for deg! Får helt vondt av å lese det du skriver, siden jeg har "been there done that..." Skal ha deg i tankene imorgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19+1 i dag og har bare kjent liv de siste dagene. Morkaka ligger foran, så det er nok årsaken :) men man blir jo bekymret når man ikke kjenner noe, så jeg var veldig spent på oul... Alt var heldigvis i orden og det er det nok for deg også :) Lykke til!

Som Malv sier, du trenger nok ikke bekymre deg. Det kan væe mange grunner til at du ikke har kjent noe, og jeg har lest flere her på forumet som ikke kjente det før etter 20. uke. Om livmoren din ligger foran kan det være vanskelig å kjenne noe, om den lille liker å stå på hodet, eller rett opp og ned så kjenner man nok ikke så mye osv. Tror nok du kommer til å kjenne noe ganske så snart.

Og magen kommer nok tidsnok, eventuelt er du en av dem som ikke får så mye mage. :)

Babyen lager den plassen den trenger, uavhengig om du er normal- eller overvektig.

Er selv normalvektig og ser jo selv at jeg har mage, men opplever stadig at folk blir overrasket over å høre at jeg er gravid fordi de ikke så det når de ikke visste det. :)

Klem til deg! Gled deg til fredag du, da får du nok endelig se en liten turner. ;)

Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for! Selv om du er normalvektig, betyr ikke det at gravidmagen "burde" vises. Sånt er jo veldig individuelt! Dessuten har du jo hørt hjerte! Det burde iallefall virke betryggende! Men jeg skjønner selvfølgelig at du er redd. Tror det er normalt å være engstelig. Jeg var jo dritnervøs før Ultralyden jeg tok for en månedes tid siden, fordi jeg var redd det ikke skulle være noe liv der, på tross av at jeg hadde hatt ultralyd to uker før. Når man er gravid, så engster man seg! Pust inn og ut, og gled deg til ultralyden på fredag! :)

Tusen takk for beroliggende og gode svar  :smilyblomst: 

Det er nok ikke noe å bekymre seg over som dere sier, jeg bare føler meg så lite gravid fortsatt. Skulle ønske jeg kunne få et tegn til at alt står bra til. Jeg har jo en doppler, men jeg finner den ikke igjen, så det er jo kjempetypisk! Prøvde å måle min egen symfyse ut i fra helsekortet, vel, den er langt under det grønne feltet, så håper jeg målte feil. Den var innafor i uke 15, men den har ikke blitt større. Satse på at alt går bra på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...