Gå til innhold

November 2014 baby❤️

DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Hei! inne å sniker litt fra desember gruppa jeg,lurte bare på dere som er gravide med førstemann,når kom magen ? Vet at det er veldig forskjellig fra person til person men likevel gøy å høre! :) Gleder meg til magen titter fram,nå er den bare oppblåst på kveldene. Er 13+6.

Jeg er førstegangs, og begynte å få en liten bulk rundt uke 12. Men det er nok veldig individuelt for oss nybegynnere også vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå sitter jeg på Værnes og venter på flyet hjem etter å ha fulgt den siste av besteforeldrene mine til graven. Bestemor døde først, og nå nøyaktig tre måneder senere fulgte bestefar etter. Han var egentlig ganske frisk, men begynte rett og slett å slutte å leve etter at hun døde.. Det blir vel fort sånn når man har levd sammen i nesten 70 år, at man rett og slett dør av savn når den ene forsvinner <3

Og her sitter jeg med en ny generasjon i magen.. Livet altså, sånn er det.

(Litt filosofisk i dag. Og litt trist. Det er noe med det, når mennesker som at vært der så lenge du har levd ikke er her lenger, uansett om de dør av alderdom.)

Oi, så trist å høre. Det er ikke lett å miste de gode besteforeldrene sine, og to så tett på hverandre. Uff! Det høres jo ut som om de to har hatt en langt og godt liv sammen. Det kan jo kanskje være til trøst, når man får det på litt avstand. Det samme har faktisk skjedd flere ganger i vår familie. Det er nesten til å få frysninger av. En sjel forsvinner, mens en annen trer inn i verden. Man får følelsen av at alt går i sirkel. Litt filosofisk jeg også visst..;) Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å virke ufin, er det noen som ikke har noen symptomer lenger? :P

Her har alt gått over! Matlysten er tilbake for fullt, har lyst på godis og middag og pepsi max, er ikke så trøtt, har ikke så vondt i puppene (annet enn at de har vokst masse og er mer i veien enn vanlig), og det meste er i orden.

Har bare vondt i ryggen (og det har jeg til vanlig også).. Nesten så jeg lurte på om det var gått over her? :P Man kan vel ikke bare brått slutte å være gravid håper jeg :P

Og til mitt neste spørsmål, om man skulle abortere så sent (er 16+0) i dag, ville man fått blødning og magesmerter?

Jeg har heller ingen symptomer lenger, utenom en minikul på magen<3

Syns vi skal nyte å være kvitt kvalme osv, å ikke bekymre oss:-) Andre symptomer kommer vel krypende senere!

Mer eller mindre symptomfri her også! Det har jeg egentlig vært hele svangerskapet så langt, bortsett fra litt ømme pupper og trøtthet i starten :) Men nå er det også borte, og jeg føler meg egentlig ikke gravid i det hele tatt,sett bortifra at buksene har begynt å stramme litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle skjønne.

ville bare først skrive at jeg føler veldig med de med dårlige arbeidsforhold. det er ikke GREIT. og man skal ikke finne det i seg.

stå opp for dere selv.

til dere som har skrevet om strekkmerker.

jeg har hat strekkmerker på magen og sidene jelt siden ungdomskolen. og jeg er forsatt flau den dag i dag. jeg har nesten gledet meg til å bli gravid så jeg har en unnskyldning. :(

men jeg vet jeg bare kommer til å få masse mer. jeg smører magen inn med bio oil. men det eneste som kommer til å fungere å få de mindre synlig er trene magen.... kjipt men sånn er det..

jeg missliker strekkmerkene mine STERKT og liker ikke de store puppene mine..

jeg og føler meg stygg... tjokk, feit og ekkel. ikke noe kjekt. og er ingen klær som er fine ( ikke mamma klær en gang) sminker jeg meg ser det ikke riktig ut. og håret er bad hairday every day.

men hvis jeg skal se på dette på en annen måte så leste jeg om at jente baby stjeler morens skjønnhet og gutt gir skjønnhet til moren.

vi har ett sterkt ønske om jente. det har i grunn alle i familien da det allerede er 5 gutter og ingen jenter :P

vi venter spent på 19.juni da er det ultralyd :)

hvor skal dere på ferie i sommer ?

Hei du! det er ikke sikkert at du får flere strekkmerker nå, selv om du fikk det i puberteten. Jeg fikk også strekkmerker da, på pupper og lår, men har aldri fått noen i svangerskapene. Så du får krysse fingrene. Årsaken er jo hormonell, så det er lite du kan gjøre fra eller til...

Jeg venter jente nå etter 3 gutter. Foreldrene mine har 5 barnebarn, alle gutter! Gjett om vi ble glade da vi hørte at det var ei prinsesse på veg... Krysser fingrene for deg, men kjekt blir det jo uansett :)

Hei og takk for hyggelig svar.

Det har jeg ikke tenkt på jeg satser på at det ikke blir så mye mer. Men har nok sikkert arbet huden etter min mor hun hadde masse strekkmerker på alle svangerskapene.

Åååå gratulerer så mye med jente kjempe stas det :)

Men vi blir glade for hva det enn blir. Så lenge de er friske betyr kjønn ingenting. ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvor "bulen" burde være når man er 16+3 dager.... Igår og idag har jeg merket at det buler ut over navelen min, men jeg trodde ikke at livmoren var der engang når man er så kort på vei?.. Kan det være gravidmage, eller er det bare luft? Det er ganske "hardt".. Føler meg helt nybegynner, og helt clueless akkurat nå. Har ingen venninner med barn, eller som er gravide heller, så jeg aner ikke hvordan det "skal være"... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på besøk, hører egentlig til i januar-gruppen. Dere som var kvalme, når ga det seg? Og var dere like kvalme hele tiden? Jeg sliter med matinntak og har gått ned en del kilo. Vil derfor gjerne dere svarer at det ikke var intens kvalme over lang tid og at det var helt borte i uke 12!😃?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på besøk, hører egentlig til i januar-gruppen. Dere som var kvalme, når ga det seg? Og var dere like kvalme hele tiden? Jeg sliter med matinntak og har gått ned en del kilo. Vil derfor gjerne dere svarer at det ikke var intens kvalme over lang tid og at det var helt borte i uke 12!?

For meg ga det seg litt før uke 12, litt etter litt. Kan fremdeles bli kvalm om jeg blir veldig sliten. Er 18+6 nå. Tror dette med kvalme er velig ulikt fra kvinne til kvinne... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle skjønne.

ville bare først skrive at jeg føler veldig med de med dårlige arbeidsforhold. det er ikke GREIT. og man skal ikke finne det i seg.

stå opp for dere selv.

jeg har hat strekkmerker på magen og sidene jelt siden ungdomskolen. og jeg er forsatt flau den dag i dag. jeg har nesten gledet meg til å bli gravid så jeg har en unnskyldning. :(

men jeg vet jeg bare kommer til å få masse mer. jeg smører magen inn med bio oil. men det eneste som kommer til å fungere å få de mindre synlig er trene magen.... kjipt men sånn er det..

jeg og føler meg stygg... tjokk, feit og ekkel. ikke noe kjekt. og er ingen klær som er fine ( ikke mamma klær en gang) sminker jeg meg ser det ikke riktig ut. og håret er bad hairday every day.

men hvis jeg skal se på dette på en annen måte så leste jeg om at jente baby stjeler morens skjønnhet og gutt gir skjønnhet til moren.

vi har ett sterkt ønske om jente. det har i grunn alle i familien da det allerede er 5 gutter og ingen jenter :P

Hei du! det er ikke sikkert at du får flere strekkmerker nå, selv om du fikk det i puberteten. Jeg fikk også strekkmerker da, på pupper og lår, men har aldri fått noen i svangerskapene. Så du får krysse fingrene. Årsaken er jo hormonell, så det er lite du kan gjøre fra eller til...

Jeg venter jente nå etter 3 gutter. Foreldrene mine har 5 barnebarn, alle gutter! Gjett om vi ble glade da vi hørte at det var ei prinsesse på veg... Krysser fingrene for deg, men kjekt blir det jo uansett :)

Det har jeg ikke tenkt på jeg satser på at det ikke blir så mye mer. Men har nok sikkert arbet huden etter min mor hun hadde masse strekkmerker på alle svangerskapene.

Men vi blir glade for hva det enn blir. Så lenge de er friske betyr kjønn ingenting. ♡

Helt klart :) U.l er utrolig spennende syns jeg. Det første møtet med en ny liten venn. Første gang følte jeg at jeg liksom forlot babyen, når jeg gikk hjem ;) Hadde bare lyst å se mer og mer :) For meg er det så travelt for tida med jobb og ungenes aktiviteter at ukene bare flyr. Juni kommer til å være over før jeg får sukk for meg, tror jeg. Håper tida fram til den 19. ikke blir alt for lang for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvor "bulen" burde være når man er 16+3 dager.... Igår og idag har jeg merket at det buler ut over navelen min, men jeg trodde ikke at livmoren var der engang når man er så kort på vei?.. Kan det være gravidmage, eller er det bare luft? Det er ganske "hardt".. Føler meg helt nybegynner, og helt clueless akkurat nå. Har ingen venninner med barn, eller som er gravide heller, så jeg aner ikke hvordan det "skal være"... 

Jeg kan ikke hjelpe deg her, tror jeg. Syns av og til jeg finner kanten et sted og neste gang et annet...;) Stoler på jordmora!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på besøk, hører egentlig til i januar-gruppen. Dere som var kvalme, når ga det seg? Og var dere like kvalme hele tiden? Jeg sliter med matinntak og har gått ned en del kilo. Vil derfor gjerne dere svarer at det ikke var intens kvalme over lang tid og at det var helt borte i uke 12!?

Jeg var plaget med kvalme helt til rundt uke 15. For meg ble kvalmen verst når jeg var ute og gikk, eller beveget meg. Var veldig redd for at kvalmen "aldri" skulle forsvinne, siden den magiske uke 12 ikke forandret noe for meg.. Men som sagt, rundt uke 15 ble jeg kvitt kvalmen. Den kommer fremdeles frem i ny og ne, men i en mye mye svakere form. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle skjønne.

stå opp for dere selv.

Helt klart :) U.l er utrolig spennende syns jeg. Det første møtet med en ny liten venn. Første gang følte jeg at jeg liksom forlot babyen, når jeg gikk hjem ;) Hadde bare lyst å se mer og mer :) For meg er det så travelt for tida med jobb og ungenes aktiviteter at ukene bare flyr. Juni kommer til å være over før jeg får sukk for meg, tror jeg. Håper tida fram til den 19. ikke blir alt for lang for deg!
Var på ultralyd i uke 13 så det var utrolig spennede men fikk ikke vite kjønn da.

Er bare 3 uker til 19.juni og dagen etter begynner 3 uker ferie så det skal bli UTROLIG deilig. Bare håper at lille nurket er friskt. Greier ikke helt å innse at jeg er gravid enda hehe :P men det kommer vel tidsnok hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med terminliste!💚

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie, tikl

5.

6. Tuppen85

7.

8. illyheart

9. Bonusmamma, Silhouette, MammaMia

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen, Optatium

13. Snurrballong, Limona, Gi89

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma

16. Malv, Pixxi, sminth, Ina-83

17. VurdererBaby

18.Solstråle86

19. Milli, Coccobahhia

20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll

21.

22.Yasmin❤️hvor er du lille spire❤️, Eliamali

23. lykkeligravid2, Mrs meg, Abcsilje

24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone

28. Novemberlykke

29. Ponkepenk, bellina

30. Frupedersen, Challe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! inne å sniker litt fra desember gruppa jeg,lurte bare på dere som er gravide med førstemann,når kom magen ? Vet at det er veldig forskjellig fra person til person men likevel gøy å høre! :) Gleder meg til magen titter fram,nå er den bare oppblåst på kveldene. Er 13+6.

Min kom vel rundt uke 15. Er 18 uker nå, å nå syns den. Dette synes jeg er en veldig rar følelse :P Kjenner den vokser å vokser.. Dette er første gangen for meg :) Utrolig koselig men veeldig rart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt å gi det lille nurket mitt et dobbelt navn :):) Vil veldig at hun skal få mitt mellom navn, altså Kristin :) Har dere noen gode tips?? Syns det er såå vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på Værnes og venter på flyet hjem etter å ha fulgt den siste av besteforeldrene mine til graven. Bestemor døde først, og nå nøyaktig tre måneder senere fulgte bestefar etter. Han var egentlig ganske frisk, men begynte rett og slett å slutte å leve etter at hun døde.. Det blir vel fort sånn når man har levd sammen i nesten 70 år, at man rett og slett dør av savn når den ene forsvinner <3

Og her sitter jeg med en ny generasjon i magen.. Livet altså, sånn er det.

(Litt filosofisk i dag. Og litt trist. Det er noe med det, når mennesker som at vært der så lenge du har levd ikke er her lenger, uansett om de dør av alderdom.)

Uff så trist! Akkurat sånn var det med mine besteforeldre også. Da vi var i begravelsen til min bestemor hadde vi ikke fortalt noen om graviditeten enda og i bestefar sin begravelse hadde jeg stor mage. Er trist når de går bort i en tid som er så spesiell for en selv. Føler virkelig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert føye meg inn i rekken - har kun vært leser på siden ei stund. Venter nr 2, termin 25.november. Har fra før ei på 5 som er mer enn klar til å bli storesøster! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sunnisol, mipmipmip
2. Nummer2.2014, spire.nr.2<3
3. DrømmeSofie, Toolose
4. JeanetteMarie, tikl
5.
6. Tuppen85
7.
8. illyheart
9. Bonusmamma, Silhouette, MammaMia
12. AKO91, frø-i-magen, Optatium
14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78
15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma
16. Malv, Pixxi, sminth, Ina-83
17. VurdererBaby
18.Solstråle86
19. Milli, Coccobahhia
20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll
21.
22.Yasmin❤️hvor er du lille spire❤️, Eliamali
25. To små troll, hippetihopp
26.
27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone
28. Novemberlykke
29. Ponkepenk, bellina
30. Frupedersen, Challe

Jeg la deg til hippetihopp, men jeg tror dette må være ei gammel liste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yei! :danse: Synes alle kan hinte litt om når magen begynner å stikke fram osv, jeg er førstegangs og her er det ingen antydning til mage. Selv om hjertelyden av mini er mellom symfysen og navelen nå, så han har begynt å komme langt opp allerede! :) Er bare 12+3!

Min mage er veldig varierende. Noen dager er den oppblåst andre dager ikke. Men likevel tror jeg kanskje det er litt babymagen :/ men mest på kveld jeg er 14 + 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den listen som har blitt brukt der er listen fra vi startet tråden i 2. termin

Veldig dumt å bruke den listen siden alle nye mangler, ingen av de endrede terminene er oppdatert, og alle de som har falt ifra er tilbake. :-/

Er på telefonen nå, skal se på det i morgen tidlig. :-)

Velkommen til dere nye, bare gøyere jo flere vi er. :-)

Klemmer og kondolanser til dere som har mistet familie nå i løpet av svangerskapet (eller tidligere svangerskap). Veldig rart å skulle håndtere sorgen samtidig som man gleder seg over alt som skjer i magen.

Men må innrømme at jeg blir litt rørt når jeg leser om så intens kjærlighet av man rett og slett ikke orker fortsette alene. Trist, men vakkert likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Sunnisol, mipmipmip

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5. AlexandraMedMirakeliMagen

6. Tuppen85, Makemyday

7. Silhouette

8. illyheart, tikl, Løven 72

9. Bonusmamma, MammaMia, Malv

12. AKO91, Optatium

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78, frø-i-magen

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma, Bifrost

16. Pixxi, sminth, Ina-83, Tryllepike

17. VurdererBaby

18.Solstråle86

19. Milli, Coccobahhia, Panterjenta85

20. Sirimalen, prøvestadiet, RosaParasoll, Mabanovember

21.

22. Eliamali

25. To små troll,Hippetihopp

26.

27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone, Zinas79

28. Novemberlykke

29. Ponkepenk, bellina

30. Frupedersen, Challe

Hadde falt ut jeg og.

Jeg flyttet meg til 6. Etter ny termin på ultralyd :-)

Hei. Tror dette er riktig liste, så jeg satte Hippetihopp inn her. Ihvertfall denne som jeg fant sist, som er ganske utfyllende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mage har poppet fram veldig de siste dagene. Går ikke å gjemme den lenger. Er 18 uker i morra... Eller om noen minutter faktisk....hehe :-) (barn nr. 5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en gammel liste. For sist jeg var på listen så hadde jeg fått byttet til den 14 nov. Har også byttet navn. Heter ikke dabahildeog eliasgutten. Eller hva det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har falt ut, eller ikke har oppdatert termindato på listen, og ikke får lagt inn ny liste selv, så skriv hvilken termin dere har, ikke bare at dere har falt ut. :)

Jo enklere det er å få lagt dere inn riktig, jo kjappere blir det gjort. :)

Jeg føler selv at magen begynner å bli veldig tydlig, men vi var hos et vennepar på lørdag, og de la ikke merke til at jeg er gravid, så det er kanskje ikke så tydelig likevel? :P

Jeg har fortsatt ikke gått opp noe ennå (Til kjærestens voksende fortvilelse), men manglende økning på vekta har nok litt sammenheng med at jeg trente kickboxing 2-4 ganger i uka før jeg ble gravid, og nå ikke har fått trent i det hele pga bekkenet. Så det har nok en viss sammenheng med muskelmasse som har blitt bytta ut med fett/baby. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Sunnisol, mipmipmip
3. DrømmeSofie, Toolose
4. JeanetteMarie, Tikl
5. AlexandraMedMirakeliMagen
6. Tuppen85, Makemyday
7. Silhouette
8. illyheart, tikl, Løven 72
9. Bonusmamma, MammaMia, Malv
12. AKO91, Optatium
14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78, frø-i-magen, Hildeeliaslilleplutt
15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen, Ulvemamma, Bifrost
16. Pixxi, sminth, Ina-83, Tryllepike
17. VurdererBaby
18.Solstråle86
19. Milli, Coccobahhia, Panterjenta85
20. Sirimalen, prøvestadiet, RosaParasoll, Mabanovember
21.
22. Eliamali
25. To små troll,Hippetihopp
26.
27. MartheK, esha, Amone, Zinas79
28. Novemberlykke
29. Ponkepenk, bellina
30. Frupedersen, Challe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...