Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #1 Skrevet 25. april 2014 Mine to fikk hver sin saftis her hjemme. Etter en stund går de i hagen og spiser denne. Da kommer nabojenta sammen med to venninner og ber om å få is de også. Jeg vet at lillebroren hennes er like i nærheten også. Er det frekt av neg å si nei? Mine barn hadde bwsten spist opp sin is, og jeg hadde jo tenkt at den esken med saftis skulle vare nien dager... Kan hende jeg er slem, men denne nabojenta maser alltid om mat/snop/is/saft når hun er her, så min tålmodighet er strukket temmelig kangt allerede kjenner jeg. Anonymous poster hash: 01936...297
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #3 Skrevet 25. april 2014 nei! Hadde de imidlertid allerede vært i hagen deres når du serverte isen, så hadde det vært slemt å si nei.... Anonymous poster hash: b35c3...f4b
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #4 Skrevet 25. april 2014 Helt ok. Anonymous poster hash: a4b95...385
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #5 Skrevet 25. april 2014 Nei, ikke i den settingen der, når dine barn nesten hadde spist opp og de skulle ut å leke. Det er ikke nødvendig å holde hele nabolaget med is hver gang man gir sine egne. Er det en haug med unger her og de spør om å få is kan jeg ikke si ja hver gang, da ville det gått mye is i løpet av en sommer. Men jeg sier ja av og til, i dag var det fire ekstra unger her som fikk is... Jeg lar ikke bare mine egne få om det er unger på besøk, da sier jeg heller nei til alle. Anonymous poster hash: 52931...c39
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #6 Skrevet 25. april 2014 Ja selvfølgelig hadde de fått is om de var her. Men de lekte jo ikke med mine engang. Hi Anonymous poster hash: 01936...297
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #7 Skrevet 25. april 2014 Helt greit. Er også greit å gi barna is når de er ute. Anonymous poster hash: 30733...9a9
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #8 Skrevet 25. april 2014 Nei du var ikke slem:) Kan jo ikke bare dele ut til de som kommer forbi:) Anonymous poster hash: f16b2...005
minion Skrevet 25. april 2014 #9 Skrevet 25. april 2014 Jeg hadde ikke sagt: nei, dere får ikke is. Jeg hadde heller sagt; uups ikke mer is igjen ;-)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #10 Skrevet 25. april 2014 Hahaha, er det samme som om du skulle ha gått bort til naboen som satt og grillet med familien sin og bedt om hamburgere! Nei. Det er ikke sleng i det hele tatt! Uff, frekke unger! Her skjedde det nesten det samme.. Eller mine 3 barn og to kompiser satt ute og spiste is, 3 av naboguttene kommer og ville leke med ene gutten min. Så ser jeg de bare stirrer storøyd på isen deres, og da klarer jeg ikke å IKKE gi de is! De er jo så søte! Hadde de begynt å kreve is, at de kom kun fordi de såg de hadde is eller lignende hadde jeg sagt nei... Anonymous poster hash: be605...e67
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #11 Skrevet 25. april 2014 I denne settingen forstår jeg at du sa nei, ikke noe slemt med det. Hadde vært verre om de alle lekte sammen og kun dine fikk Jeg kjøper de store pakkene med (er det) 40 is i.. Sånne små.. Og da er det enklere å dele ut til 7-8 unger. Men hender jeg må si nei (til alle selvfølgelig) da det tømmes fort. Det er ikke uvanlig at de er 9-10 unger ute samtidig, så vi foreldrene må bytte litt på med å være "isbil" Anonymous poster hash: 355b6...d01
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #12 Skrevet 25. april 2014 Hahaha, er det samme som om du skulle ha gått bort til naboen som satt og grillet med familien sin og bedt om hamburgere! Nei. Det er ikke sleng i det hele tatt! Uff, frekke unger! Her skjedde det nesten det samme.. Eller mine 3 barn og to kompiser satt ute og spiste is, 3 av naboguttene kommer og ville leke med ene gutten min. Så ser jeg de bare stirrer storøyd på isen deres, og da klarer jeg ikke å IKKE gi de is! De er jo så søte! Hadde de begynt å kreve is, at de kom kun fordi de såg de hadde is eller lignende hadde jeg sagt nei... Anonymous poster hash: be605...e67 Og nå skjønner jeg hvorfor bikkja mi er så bortskjemt også... Han gjør akkurat det samme når han vil ha noe... Jaja Anonymous poster hash: be605...e67
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #13 Skrevet 25. april 2014 Hahaha, er det samme som om du skulle ha gått bort til naboen som satt og grillet med familien sin og bedt om hamburgere! Anonymous poster hash: be605...e67 Men det gjør hun glatt! Er bare 7,5 år da. Anonymous poster hash: 01936...297
Tough Shit Skrevet 25. april 2014 #14 Skrevet 25. april 2014 Frekke unger som ber om is når de ikke er på besøk.
Superdolly Skrevet 25. april 2014 #15 Skrevet 25. april 2014 Jeg synes ikke du var slem. Hadde nabobarna vært på besøk hos dere i utgangspunktet, ville det vært dlemt å gi til dine egne og ikke til besøket. Men i den settingen du beskriver er det helt greit. Jeg får liksom en følelse av at de nabobarna kom fordi de så isen, ikke fordi de så noen lekekamerater...
sug lut Skrevet 25. april 2014 #16 Skrevet 25. april 2014 Nei. Hadde de vært hos deg når is ble delt ut hadde de selvsagt blitt inkludert. Dessuten, fremmede unger som BER om is hadde I HVERT FALL ikke fått. Det er jo bare uoppdragent og frastøtende fremmelig.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #18 Skrevet 25. april 2014 Du var ikke slem. Men JEG hadde aldri fått meg til å si nei, når jeg vet jeg hadde hatt is i fryseren. Men men, det er bare sånn jeg er Anonymous poster hash: 2800c...e1b
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 25. april 2014 #19 Skrevet 25. april 2014 Nei det er ikke slemt. På sommeren pleier jeg alltid å kjøpe inn masse first price is-pinner slik at småen og eventuelle lekekamerater kan få. Har ingen problem med å dele ut masse av disse da de er så billige
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #20 Skrevet 25. april 2014 Her kom naboungene og reiv opp ytterdøra og lurte på om jeg kunne kjøpe is fra isbilen til dem! 1. Ingen av dem var hos hos (vi har av og til passet den ene) 2. Vårt barn var 6 mnd og alt naboungene har gjort så langt er å klage på at de får hodeverk når barnet vårt gråter. Svaret mitt var selvsagt nei, lo litt fordi jeg ble så satt ut av frekkhetens nådegave, men kjenner ennå jeg blir litt provosert.. Barn er barn og jeg føler med store øyne når noen har noe godt, men et sted går grensen! Anonymous poster hash: f9373...3dd
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #21 Skrevet 25. april 2014 Hahaha, er det samme som om du skulle ha gått bort til naboen som satt og grillet med familien sin og bedt om hamburgere! Anonymous poster hash: be605...e67 Men det gjør hun glatt! Er bare 7,5 år da. Anonymous poster hash: 01936...297 BARE 7,5 år?? Anonymous poster hash: 30733...9a9
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #22 Skrevet 25. april 2014 Nei, det var ikke slemt!! Anonymous poster hash: 8a949...d2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå