Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #1 Skrevet 25. april 2014 Når noen i familie eller venner spør om hjelp til å flytte, og bilen din skal brukes for å kjøre tur/retur med flyttelast på en lengre strekning, (over 20 mil) syns du det da er naturlig at person som skal ha hjelp, betaler noe av bensin? Hva er din terskel for når du syns personen skal dekke noe kostnader? Er selv student med deltidsjobb. Takk for svar! Anonymous poster hash: 084fa...1eb
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #2 Skrevet 25. april 2014 Den som flytter her må selvfølgelig dekke utgiftene ved bruk av din bil. Bensin for hele strekningen er her minimum. Med tanke på at flytting og kjøring over så lang avstand også utgjør noe slitasje, så er som sagt bensin minimum. Hadde du derimot vært millionær eller hatt god råd og den som skulle flytte var student som deg - da mener jeg man kunne droppet det, men også der burde studenten i hvert fall tilby seg å betale bensin. Anonymous poster hash: 4ad7b...78d
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #3 Skrevet 25. april 2014 Er dette en person som har hjulpet deg tidligere? Er det gjensidig hjelp ved flytting? Anonymous poster hash: 084fa...1eb
*Miss Marple* Skrevet 25. april 2014 #4 Skrevet 25. april 2014 Den som trenger hjelp betaler alle utgifter pluss en god middag - minst - uansett hvem det er, bortsett fra om det er foreldre som hjelper sine barn.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #5 Skrevet 25. april 2014 Den som trenger hjelp betaler alle utgifter pluss en god middag - minst - uansett hvem det er, bortsett fra om det er foreldre som hjelper sine barn. Enig. Hvorfor skal du ha utgifter for at de skal slippe utgifter? De vil jo ha hjelp og transport av venner for å slippe å betale for flyttebyrå eller flyttebil. Regner man med kilometerstand, slitasje, bensin, kanskje bompenger, blir flyttingen er ganske dyr tur. Var det gode venner hadde jeg tilbudt meg å hjelpe til med pakking, bæring eller utvasking, men er ikke så sikker på om bilen min skulle vært flyttebil... Anonymous poster hash: ffcdc...165
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå