Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #1 Skrevet 25. april 2014 Der ser vi kvinner som ikke vet de er gravide før de blir lagt inn for å føde. Jeg tror det går an, da min svigerfar er ambulansesjofør og har hentet kvinner med store smerter og som skal føde. Uten at de har vist om graviditeten selv. Det som plager meg litt, er at de fleste på dette probgrammet har både drukket og røyket under svangerskapet. Noen har festet gjevnlig, da de ikke viste de var gravide! Heldigvis hår det bra med barnet, men jeg føler det sender litt feil signaler. Der sitter det kvinner som hsr drukket og røyket og får friske barn, mens det blir oppfordret til å ikke drikke og røyke da det kan gi store skader. Jeg mener selvsagt at man IKKE skal drikke eller røyke under svangerskapet! Derfor syntes jeg man skulle unngå i dette programmet å nevne at mor hsr drukket, for det sender signaler ut om at det er ikke så farlig. Alle disse kvinnene på dette programmet har drukket, og det gikk jo bra... Anonymous poster hash: 5007f...494
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #2 Skrevet 25. april 2014 Selv om barnet er friskt ved fødsel, vet man ikke om langtidseffekten av alkoholbruken i svangerskapet. Konsentrasjonsproblemer, lærevansker, diagnoser som adhd, tourettes, aspberger etc. Ser man ikke symptomer på før barnet er noen år. ....og før jeg blir hudflettet så mener jeg ikke å si at barn med diagnoser har det pga foreldres rusbruk i svangerskapet, men noen ganger tror jeg det kan ha en utløsende effekt. Anonymous poster hash: d86a7...8a2
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #3 Skrevet 25. april 2014 Selv om barnet er friskt ved fødsel, vet man ikke om langtidseffekten av alkoholbruken i svangerskapet. Konsentrasjonsproblemer, lærevansker, diagnoser som adhd, tourettes, aspberger etc. Ser man ikke symptomer på før barnet er noen år. ....og før jeg blir hudflettet så mener jeg ikke å si at barn med diagnoser har det pga foreldres rusbruk i svangerskapet, men noen ganger tror jeg det kan ha en utløsende effekt.Anonymous poster hash: d86a7...8a2 Enig. Kjenner ei som fortalte meg at hun hadde røkt hasj under hele svangerskapet, "gikk så fint atte", ble helt dårlig når jeg hørte dette. Ungen var tilsynelatende frisk ved ankomst, men sliter i dag med flere ting. Barnet er bl a diagnosert med ADHD. Barnefaren lever dessverre ikke, men jeg vet det er andre omsorgspersoner inne i bildet, takk og lov. Vi deler jo kropp med barnet, så jeg synes det er leit for de som har festet, men som ikke har visst/forstått at de var gravide. For de som vet at de er gravide og som likevel fortsetter å drikke eller dope seg har jeg imidlertid ingen respekt for. Anonymous poster hash: 48aa1...21f
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #4 Skrevet 25. april 2014 Bevisst misbruk/inntak av alkohol og andre skadelige stoffer i svangerskapet er vel heldigvis ikke normalen. Rusmisbruk og graviditet er tragisk, og noe selvfølgelig det er viktig å jobbe for å forhindre. Dessverre er det mange som har drukket og inntatt medisiner osv. før de vet de er gravide. Jeg har selv vært i den situasjonen, og har hatt det helt forferdelig med tanke på det. Jeg var helt ærlig veldig nære å ta abort i frykt for å ha skadet fosteret, men etter å ha snakket med mange leger har jeg roet meg med at det mest sannsynlig har gått helt fint. Ja, nå kan det være noen synes det blir feil at jeg gir "tommelen opp" for dette, jeg understreker at jeg gjør ikke det, men vi må ta inn over oss at dette dessverre skjer for noen fordi man rett og slett ikke vet man er gravid. Og, er det da riktig at man skal ta abort når sannsynligheten for at man da fjerner et friskt barn er størst? Hva er mest riktig å gjøre i en slik situasjon?? Dette er og blir en vanskelig debatt. Debatten burde kanskje også handlet litt om våre alkoholvaner i samfunnet generelt? Anonymous poster hash: 88f2a...a08
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #5 Skrevet 25. april 2014 Bevisst misbruk/inntak av alkohol og andre skadelige stoffer i svangerskapet er vel heldigvis ikke normalen. Rusmisbruk og graviditet er tragisk, og noe selvfølgelig det er viktig å jobbe for å forhindre. Dessverre er det mange som har drukket og inntatt medisiner osv. før de vet de er gravide. Jeg har selv vært i den situasjonen, og har hatt det helt forferdelig med tanke på det. Jeg var helt ærlig veldig nære å ta abort i frykt for å ha skadet fosteret, men etter å ha snakket med mange leger har jeg roet meg med at det mest sannsynlig har gått helt fint. Ja, nå kan det være noen synes det blir feil at jeg gir "tommelen opp" for dette, jeg understreker at jeg gjør ikke det, men vi må ta inn over oss at dette dessverre skjer for noen fordi man rett og slett ikke vet man er gravid. Og, er det da riktig at man skal ta abort når sannsynligheten for at man da fjerner et friskt barn er størst? Hva er mest riktig å gjøre i en slik situasjon?? Dette er og blir en vanskelig debatt. Debatten burde kanskje også handlet litt om våre alkoholvaner i samfunnet generelt? Anonymous poster hash: 88f2a...a08 Vil også understreke at for meg var ikke inntaket mer enn en gang/en fest, men jeg hadde det forferdelig pga. dette likevel. Jeg er ellers veldig forsiktig med alkohol, men var likevel uheldig med denne ene gangen. Anonymous poster hash: 88f2a...a08
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #6 Skrevet 25. april 2014 Bevisst misbruk/inntak av alkohol og andre skadelige stoffer i svangerskapet er vel heldigvis ikke normalen. Rusmisbruk og graviditet er tragisk, og noe selvfølgelig det er viktig å jobbe for å forhindre. Dessverre er det mange som har drukket og inntatt medisiner osv. før de vet de er gravide. Jeg har selv vært i den situasjonen, og har hatt det helt forferdelig med tanke på det. Jeg var helt ærlig veldig nære å ta abort i frykt for å ha skadet fosteret, men etter å ha snakket med mange leger har jeg roet meg med at det mest sannsynlig har gått helt fint. Ja, nå kan det være noen synes det blir feil at jeg gir "tommelen opp" for dette, jeg understreker at jeg gjør ikke det, men vi må ta inn over oss at dette dessverre skjer for noen fordi man rett og slett ikke vet man er gravid. Og, er det da riktig at man skal ta abort når sannsynligheten for at man da fjerner et friskt barn er størst? Hva er mest riktig å gjøre i en slik situasjon?? Dette er og blir en vanskelig debatt. Debatten burde kanskje også handlet litt om våre alkoholvaner i samfunnet generelt? Anonymous poster hash: 88f2a...a08 Vil også understreke at for meg var ikke inntaket mer enn en gang/en fest, men jeg hadde det forferdelig pga. dette likevel. Jeg er ellers veldig forsiktig med alkohol, men var likevel uheldig med denne ene gangen. Anonymous poster hash: 88f2a...a08 Jeg drakk også (hele to rusbrus) tidlig i svangerskapet med min første. Viste ikke at jeg var gravid. Men her er det snakk om kvinner som ligger på føden 9mnd på vei, uten å ha vist om svangerskapet. Og flere av de har festet gjevnlig i disse 9 mnd og røykt hver dag... Men det er som ei over sier. Det er først senere man ser om barnet kan ha fått skader/utfordringer. Tenkte ikke på det Hi Anonymous poster hash: ff38d...4db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå