Gå til innhold

Når gå over til tutkopp/vanlig kopp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en flasketass på 4 mndr i hus, som allerede holder flaska si selv, noe ukoordinert, men han prøver iherdig og får det overraskende godt til. Når kan jeg bytte ut den flaska med en tutkopp? Han spiser grøt, frukt og middag (moste grønnsaker) hver dag, så han får kun stort melkemåltid til kvelden, frokost, lunsj og middag er mindre melk sammen med fast mat.

Han er en stor gutt (lang som et uvær!) og er utrolig aktiv og frempå. Han trengte fast føde mente helsesøster, siden melkemåltidene begynte å bli store! Han var ikke fornøyd med 230 ml melk pr måltid, så derfor kom grøt inn tidlig.

Jeg syns jo selv at flaskekosen er noe av det herligste jeg gjør med mini, men hvis han kan, burde han få lov til å begynne med tutkopp? Storebror var også flaskebarn, og han tviholdt på kveldsflaska leeenge, ønsker ikke å skape meg samme kamp med mini.

Så, må jeg vente til han er 6 mndr, eller kan jeg prøve tutkopp nå?

Anonymous poster hash: 87fb4...bed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja burde jeg gå over til vann når han får grøt? Det er jo mme i grøten, og jeg vil ikke overfore ungen heller ;)

Hi

Skrevet

Har en flasketass på 4 mndr i hus, som allerede holder flaska si selv, noe ukoordinert, men han prøver iherdig og får det overraskende godt til. Når kan jeg bytte ut den flaska med en tutkopp? Han spiser grøt, frukt og middag (moste grønnsaker) hver dag, så han får kun stort melkemåltid til kvelden, frokost, lunsj og middag er mindre melk sammen med fast mat.

Han er en stor gutt (lang som et uvær!) og er utrolig aktiv og frempå. Han trengte fast føde mente helsesøster, siden melkemåltidene begynte å bli store! Han var ikke fornøyd med 230 ml melk pr måltid, så derfor kom grøt inn tidlig.

Jeg syns jo selv at flaskekosen er noe av det herligste jeg gjør med mini, men hvis han kan, burde han få lov til å begynne med tutkopp? Storebror var også flaskebarn, og han tviholdt på kveldsflaska leeenge, ønsker ikke å skape meg samme kamp med mini.

Jeg har tre unger og aldri brukt tutekopp. Har kjøpt noen av de, men skjønte aldri helt vitsen. Mine har fått pupp, mme fra flaske og vann fra vanlig kopp/glass da de begynte med fast føde.

Anonymous poster hash: 8cdf8...450

Skrevet

Jeg har tre unger og aldri brukt tutekopp. Har kjøpt noen av de, men skjønte aldri helt vitsen. Mine har fått pupp, mme fra flaske og vann fra vanlig kopp/glass da de begynte med fast føde.

Jeg ammet forresten i 8, 7 og 12 måneder og deretter fikk de flaske med mme morgen og kveld til de sluttet med det av seg selv, mellom 18 mnd og to år.

Skrevet

Er det ikke bare å prøve seg frem?

Anonymous poster hash: 07217...a40
Skrevet

Stakkars liten, 4 mnd og må allerede klare seg selv

Anonymous poster hash: d5836...57f

Skrevet

Mine har begynt med vanlig glass med en gang de har begynt å få vann. Fra 6 mnd alderen.

Anonymous poster hash: 784f3...e69

Skrevet

Stakkars liten, 4 mnd og må allerede klare seg selv

Anonymous poster hash: d5836...57f

Ja huff så leit at han får teste seg ut og prøve nye ting! Skammelig er det....

Ta deg en bolle a, babyen min får så mye kos og oppfølgning han trenger og ønsker.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...