TrueColours Skrevet 25. april 2014 #1 Skrevet 25. april 2014 Hei Når man kan ta bachelor deltid over åtte semester, hvordan studerer man da? Er dette mulig å kombinere med fulltidsjobb eller må jeg vurdere å jobbe redusert? Jeg er jo helt grønn på dette området...
sctr Skrevet 25. april 2014 #2 Skrevet 25. april 2014 Jeg har gått deltid nå i 3 år, og det har fungert veldig bra. Har hatt rundt 9-10 samlingsuker pr. skoleår, og de ukene jeg ikke har vært på skole, har jeg jobbet fullt. Kommer jo litt an på studiet du velger, og hvlken type jobb du har ved siden av, om du kan jobbe kvelder/helger osv. Noen skoler anbefaler å ikke jobbe mer enn 50%, men det er helt opp til deg.
TrueColours Skrevet 25. april 2014 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2014 Takk for svar. Jeg tenker på barnevernspedagog-studiet, og 3. året der skal man ha praksis i en god del uker. Er praksisen 100 % jobb på dagtid da eller? Jeg skjønner jo at det ikke er betalt, men litt vanskelig å gå uten lønn i 4 måneder, så en viss inntekt må jeg jo ha. Jeg jobber nå 100% på dagtid, men det går jo ikke dersom jeg skal studere så må jo få meg kvelds- og helgejobb. Mannen min er hjemmeværende, så jeg har mulighet til å jobbe kveld og helg.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #4 Skrevet 25. april 2014 Finnes det ikke som nettstudie? Jeg studerer 50 % ved siden av full jobb, går helt fint det. Har to barn. Måtte egentlig bare prioritere vekk TV og internett, så føler jeg kommer godt ut av det! Anonymous poster hash: 58a21...924
sctr Skrevet 25. april 2014 #5 Skrevet 25. april 2014 Jeg har også har mye praksis, totalt 14 uker foreløpig, men vi var så heldige at vi fikk ha noe av praksisen på egen arbeidsplass. Kan jo hende det er mulig for deg også, om du har en jobb nå som er relevant for utdanningen. Alt går, så lenge en er forberedt på det, en må naturligvis prioritere. Jeg har måtte minne meg selv på mange ganger at denne utdannelsen er noe jeg har valgt selv, og at jeg egentlig ikke burde klage på lite inntekt underveis...Men jeg skal love deg, om du først begynner, så går de årene kjempefort, og det er verdt det når du er ferdig;)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #6 Skrevet 25. april 2014 Barnevernpraksisen tredje året ( eller da 4. Året hvis du tar deltid) er 100% og på dagtid. Derfor kan du ikke jobbe de ukene det varer (dvs. tre måneder). Men du har jo en studiedag i uken, og helgene hvis du ønsker å jobbe ved siden av. Flere jeg kjenner har spart opp penger slik at de ikke trenger å jobbe under praksisperioden, man vet jo om det fire år i forkant. Hilsen barnevernpedagog Anonymous poster hash: 14e20...dc8
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #7 Skrevet 25. april 2014 He he, det er vel ikke 100% når det er en studiedag i uken. 80% mente jeg:) Anonymous poster hash: 14e20...dc8
TrueColours Skrevet 25. april 2014 Forfatter #8 Skrevet 25. april 2014 Det står at noe av undervisningen er nettbasert, mens det er obligatoriske samlinger (her jeg bor) og at en av de obligatoriske samlingsukene kan bli gjennomført et annet sted. Så det virker som at ikke hele studiet kan taes som nettstudier. Jeg kommer til å jobbe mens jeg studerer, men vet ikke hvordan det blir å kombinere min nåværende jobb med studiene. Jobber ikke i et yrke som baserer seg på disse studiene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå