Gå til innhold

For deres barn se ferdig "norske talenter"?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså da mener jeg om de får lov å se etter nyhetene også?

 

Og hva om de ikke sitter rolig? F.eks 7åringen han klarer nok ikke å sitte rolig hele tiden. Hva gjør deres barn når det er nyheter i mellom? Får de lov f.eks å spille på ipad/sin tlf?



Anonymous poster hash: 03b95...3f3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har leggetid 19.45 og 20.15. Da blir det jo ikke til at de får sett mye uansett.

Skrevet

9 åringen får se også etter nyhetene. Han sitter med sin data i mens vi ser nyhetene.

Funker fint for oss :D

 

Anonymous poster hash: ce520...d39

Skrevet

Min elste har fått sett det ferdig, leggetidene sklir ut endel i helgene di er 7 og 9 han på 7 har fått sett frem til nyhetene men han treng søvnen også så ikke alltid han får sett noe heller :) di får spille litt på nettbrette i reklamen å nyhetene men om di ikke fyller med på programmet har di måttet legge seg ;)

 

Anonymous poster hash: d55af...a8d

Skrevet

Ja, det gjør de.

Altså , ikke hun på 3,5, for hun sover før det starter.

 

Jeg slår over på Nyttpånytt under nyhetene, hun spiller eller tegner litt.

Hun er 8

Har ei på 14 , men hun gjør stort sett noe helt annet enn å henge med oss;)

Skrevet

Nei, leggetid er det samme i helga som på hverdager. Så de får evt se ferdig til nyhetene. 12 og 13år.

Skrevet

Nei, men nå legger han seg klokka 19 da.



Anonymous poster hash: b90ba...dfc
Skrevet

Nei, leggetid er det samme i helga som på hverdager. Så de får evt se ferdig til nyhetene. 12 og 13år.

 når legger ungene dine seg? Må en 13-åring legge seg kl. 21??????

 

Anonymous poster hash: 753a3...159

Skrevet

Nei, leggetid er det samme i helga som på hverdager. Så de får evt se ferdig til nyhetene. 12 og 13år.

Seriøst ? Har de virkelig samme leggetid i helgene som på hverdagene ?, trivelig å være ungen din da ... Not !. Loosen up a litte !

 

Anonymous poster hash: 6eaa4...2a4

Skrevet

Ja, seriøst. Les litt forskning.

Skrevet

Ja men de orker ikke være oppe så sent. 7-åringen sovner på sofaen under nyhetene og 9-åringen er ikke så interessert i norske talenter..

 

Anonymous poster hash: 8e144...289

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, de får se frem til nyhetene. Da må mor ha litt fri ;)

Skrevet

Ja, seriøst. Les litt forskning.

Ungene dine kommer til å trosse deg SKIKKELIG etterhvert. Lykke til med det :) :) 

 

Anonymous poster hash: 753a3...159

Skrevet

 

Nei, leggetid er det samme i helga som på hverdager. Så de får evt se ferdig til nyhetene. 12 og 13år.

Seriøst ? Har de virkelig samme leggetid i helgene som på hverdagene ?, trivelig å være ungen din da ... Not !. Loosen up a litte !

 

Anonymous poster hash: 6eaa4...2a4

 

Siden du er så hyggelig kan jeg jo ta en mer inngående forklaring :) 

Begge trenger grenser, rutiner og struktur (som alle barn gjør). 12åringen bor her fast, 13åringen flytter til oss om 2 mnd. Der 13åringen bor i dag mangler det innetid og leggetid. 13åringen har selv valgt å flytte til oss, og begrunner det blant annet med at han blir mer ivaretatt og sett her hos oss. Han har også, etter mange års kamp, selv uttalt at han syns det er godt å være her for her har vi regler, han får sove godt om natta og han føler seg mer ivaretatt. Blant annet er dette med leggetid da et tema som kommer opp. Han setter faktisk pris på å bli sendt i seng når kvelden kommer, fremfor å få spille til langt på natt, eller være ute i byen med kompiser til DE må hjem. Leggetid er hos oss kl 21, og begge sovner omtrent før de får hodet på puta. I helgene kan vi drøye litt, om vi ser ferdig en film eller er ute på isfiske, men å la de sitte oppe til kl 11 for å se på tv skjer ikke. 

 

Forøvrig er forskingen jeg siktet til nokså samstemt i sine resultater, å la barn "snu døgnet" i helgene kan merkes på skoleprestasjoner, konsentrasjon og søvnmønster i opp mot en uke etterpå. 

Skrevet

 

Ja, seriøst. Les litt forskning.

Ungene dine kommer til å trosse deg SKIKKELIG etterhvert. Lykke til med det :) :)

 

Anonymous poster hash: 753a3...159

 

Nei, som forklart over; trossinga er vi ferdig med ;) 

Gjest Julia1984
Skrevet

Min 1 klassing ser norske talenter frem til 21.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...