Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #1 Skrevet 25. april 2014 Etter mange sløve år med søtsaker (smågodt, sjokolade e.l) HVER eneste kveld har jeg nå sluttet. Min 3dje dag i dag uten søtsaker og kroppen skriker etter sukker!! Jeg har forsøkt å slutte i ukedagene før, men har sprukket etter ca 2 uker. Nå har jeg bestemt meg for å slutte helt også i helgene, regner med det gjør vondt værre og kose seg i helgene og måtte slutte på nytt hver søndag. Så nå gjelder det bare å holde ut til suget går over. Hva hjelper for dere når kroppen skriker etter sukker? Anonymous poster hash: b80aa...07e
Våryr ✿ Skrevet 25. april 2014 #2 Skrevet 25. april 2014 Det går snart over Pass på at du spiser nok og sunt. Hva med tyggis, banan, pusse tenner?
Lessismore Skrevet 25. april 2014 #3 Skrevet 25. april 2014 Så flink du er som allerede har klart deg i 3 dager! Det er de første dagene som er verst, i alle fall for meg. Jeg har ingen råd dessverre, men vil følge denne tråden til egen inspirasjon.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #4 Skrevet 25. april 2014 Alltid ha frukt i hus, det hjelper meg. Lag smoothie Selv spiser jeg som jeg vil på lørdager, og det går helt fint å ikke spise det resten av uken. Hjernen har rett og slett innstilt seg på at på lørdager er det lov, og de andre dagene er det ikke ett alternativ engang. Anonymous poster hash: 7be0d...80a
LME1001 Skrevet 25. april 2014 #5 Skrevet 25. april 2014 Kutt opp eplebiter, kålrabistenger, pærer osv og ha i vann i kjøleskapet. Enkelt å ty til når søtsuget melder seg. For min del er det mest det å ha noe i munnen, helst noe som knaser.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 25. april 2014 #6 Skrevet 25. april 2014 (endret) Ikke noe problem. Overlever du de første to tre ukene, så går søtsuget over av seg selv og det går så lett som ingenting. Da savner du det nesten ikke heller. Det er hvertfall min erfaring. Evt ta et glass fun saft eller pepsi max eller lignende hvis søtsuget blir stort. Det hjelper for meg. Evt noen biter banan, da banan er veldig søtt, men ses på som sunnere enn godteri. Lykke til. Endret 25. april 2014 av Fiskebollerihvitsaus..
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #7 Skrevet 25. april 2014 Ikke noe problem. Overlever du de første to tre ukene, så går søtsuget over av seg selv og det går så lett som ingenting. Da savner du det nesten ikke heller. Det er hvertfall min erfaring. Evt ta et glass fun saft eller pepsi max eller lignende hvis søtsuget blir stort. Det hjelper for meg. Evt noen biter banan, da banan er veldig søtt, men ses på som sunnere enn godteri. Lykke til. Stemmer ikke på meg.. Gikk helt uten snop i 4 måneder, men tenkte på det masse hver dag likevel. Følte meg uvel hele veien, dessverre Sprakk etter 4 mnd, og la på meg 6 kg på 3 mnd. Nå må jeg gå den harde veien med snopefri igjen :-s Anonymous poster hash: 599eb...66f
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #8 Skrevet 25. april 2014 Er på dag 4 på sukkeravvenning og det går overraskende greit. Drikker litt Cola Zero og lager gelè av Fun-Light, spiser vannmelon og knasker isbiter Anonymous poster hash: 0974d...c7c
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #9 Skrevet 25. april 2014 Hemmeligheten er vel heller og finne en balanse mellom det og unne seg noe litt i uken, enn å kutte ut alt som er av søtsaker. Over en periode, når man er fast bestemt på og klare det, så tror jeg nok at det går bra, men jeg tror nok at de aller aller fleste av oss kommer da til og sprekke til slutt, i hvertfall når man er vant til og kose seg meg søtsaker! Er enig med deg at hver dag er mye, 1 gang i uken derimot, bør alle unne seg litt ekstra, så sant man ikke er på en diet der man skal konkurrere innen fiitness o.l. Det handler om og finne dere balanse. Jeg har selv nektet meg godter og alkohol i helgene før, og jeg ble rett og slett deprimert når helgen kom, fordi jeg ikke klarte og unne meg noe som helst, og det ute grunn da jeg er normalvektig og spiser ganske så sunt ellers! Men som flere skriver over her, så vil nok det verste søtsuget forsvinne innen et par uker, og du vil ikke komme til og ha det samme suget som nå :-) Lykke til:-) Anonymous poster hash: e041d...07a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #10 Skrevet 25. april 2014 Ikke noe problem. Overlever du de første to tre ukene, så går søtsuget over av seg selv og det går så lett som ingenting. Da savner du det nesten ikke heller. Det er hvertfall min erfaring. Evt ta et glass fun saft eller pepsi max eller lignende hvis søtsuget blir stort. Det hjelper for meg. Evt noen biter banan, da banan er veldig søtt, men ses på som sunnere enn godteri. Lykke til. Stemmer ikke på meg.. Gikk helt uten snop i 4 måneder, men tenkte på det masse hver dag likevel. Følte meg uvel hele veien, dessverre Sprakk etter 4 mnd, og la på meg 6 kg på 3 mnd. Nå må jeg gå den harde veien med snopefri igjen :-s Anonymous poster hash: 599eb...66f Som jeg skrev lenger under her, til hi,så er dette som ventet og mannlege fort på seg igjen hvis man skal nekte seg søtsaker. Det viktigste er og unne seg noe 1 gang i uken, da slipper man den vektøkningen du gjennomgikk :-) Anonymous poster hash: e041d...07a
Monica Skrevet 25. april 2014 #11 Skrevet 25. april 2014 Jeg er på dag 6. For meg er det viktig å spise nok mat. Og på kvelden spiser jeg ofte frosne bjørnebær, det er så godt.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #12 Skrevet 25. april 2014 Hemmeligheten er vel heller og finne en balanse mellom det og unne seg noe litt i uken, enn å kutte ut alt som er av søtsaker. Over en periode, når man er fast bestemt på og klare det, så tror jeg nok at det går bra, men jeg tror nok at de aller aller fleste av oss kommer da til og sprekke til slutt, i hvertfall når man er vant til og kose seg meg søtsaker! Er enig med deg at hver dag er mye, 1 gang i uken derimot, bør alle unne seg litt ekstra, så sant man ikke er på en diet der man skal konkurrere innen fiitness o.l. Det handler om og finne dere balanse. Jeg har selv nektet meg godter og alkohol i helgene før, og jeg ble rett og slett deprimert når helgen kom, fordi jeg ikke klarte og unne meg noe som helst, og det ute grunn da jeg er normalvektig og spiser ganske så sunt ellers! Men som flere skriver over her, så vil nok det verste søtsuget forsvinne innen et par uker, og du vil ikke komme til og ha det samme suget som nå :-) Lykke til:-) Anonymous poster hash: e041d...07a Takk for utfyllende svar! Jeg er ikke nazi vedr søtsaker altså (sliter hverken med vekt eller helsa) Og kommer nok til å spise litt søtt i sosiale lag o.l. Men jeg er veldig glad i søtsaker og har vært det bestandig, så jeg tror det er lettere for meg å kutte helt enn å kose seg hver lørdag. Får heller kose meg andre sunne gode ting enn søtsaker. HI Anonymous poster hash: b80aa...07e
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #13 Skrevet 25. april 2014 Hemmeligheten er vel heller og finne en balanse mellom det og unne seg noe litt i uken, enn å kutte ut alt som er av søtsaker. Over en periode, når man er fast bestemt på og klare det, så tror jeg nok at det går bra, men jeg tror nok at de aller aller fleste av oss kommer da til og sprekke til slutt, i hvertfall når man er vant til og kose seg meg søtsaker! Er enig med deg at hver dag er mye, 1 gang i uken derimot, bør alle unne seg litt ekstra, så sant man ikke er på en diet der man skal konkurrere innen fiitness o.l. Det handler om og finne dere balanse. Jeg har selv nektet meg godter og alkohol i helgene før, og jeg ble rett og slett deprimert når helgen kom, fordi jeg ikke klarte og unne meg noe som helst, og det ute grunn da jeg er normalvektig og spiser ganske så sunt ellers!Men som flere skriver over her, så vil nok det verste søtsuget forsvinne innen et par uker, og du vil ikke komme til og ha det samme suget som nå :-)Lykke til:-)Anonymous poster hash: e041d...07a Takk for utfyllende svar! Jeg er ikke nazi vedr søtsaker altså (sliter hverken med vekt eller helsa) Og kommer nok til å spise litt søtt i sosiale lag o.l. Men jeg er veldig glad i søtsaker og har vært det bestandig, så jeg tror det er lettere for meg å kutte helt enn å kose seg hver lørdag. Får heller kose meg andre sunne gode ting enn søtsaker. HI Anonymous poster hash: b80aa...07e hvis ikke du nødvendigvis har lyst på noe én lørdag, så lar du bare være. Trenger ikke spise noe kun fordi det er lørdag nei, Men da kan du også kjøpe deg noe godt i hverdagen hvis du blir sugen ;-) Anonymous poster hash: e041d...07a
Havhesten Skrevet 25. april 2014 #14 Skrevet 25. april 2014 Jeg er på dag 6. For meg er det viktig å spise nok mat. Og på kvelden spiser jeg ofte frosne bjørnebær, det er så godt. Husk å koke dem i minmum 1 minutt!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #15 Skrevet 25. april 2014 Synes synd på dere som har så mange dager med sug! Her har jeg et helvete det første døgnet, men så går det helt fint. Jeg spiser Läkerol som godteri. Unner meg noe sjokolade i helgene. Har snart gått ned 7 kg. Anonymous poster hash: 0f22d...357
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #16 Skrevet 25. april 2014 Jeg har gått over 1 mnd uten. Jeg var så avhengig at det var skremmende! Må innrømme at jeg tyr til litt sukkerfritt da. Men det har gått overraskende greit. Skeiet ut med snop 1 dag i påsken. Hadde ikke tenkt, men så skulle jeg bare smake litt. Jaja, stappa meg full i kake og masse snop! Og da fikk jeg bekreftet at jeg ikke er en person som bare kan spise litt. Anonymous poster hash: cc4c3...024
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #17 Skrevet 25. april 2014 Synes synd på dere som har så mange dager med sug! Her har jeg et helvete det første døgnet, men så går det helt fint. Jeg spiser Läkerol som godteri. Unner meg noe sjokolade i helgene. Har snart gått ned 7 kg. Anonymous poster hash: 0f22d...357 Over hvor lang tid? Trener du? Anonymous poster hash: 250c3...4d4
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #18 Skrevet 25. april 2014 Jeg spiser vanligvis 100-400 gram sjokolade per dag og er på dag 2 sukkerfritt... Sprakk i dag da men gir ikke opp... Grusomt sukkersug. Har begynt å trene også, i går... Jeg må kunne unne meg noe godt en dag i uka hvis ikke klarer jeg det ikke. Men flott for deg som kutter helt. Lykke til :-) Anonymous poster hash: 2dab5...637
Frøken Ubesluttsom Skrevet 25. april 2014 #19 Skrevet 25. april 2014 Ikke noe problem. Overlever du de første to tre ukene, så går søtsuget over av seg selv og det går så lett som ingenting. Da savner du det nesten ikke heller. Det er hvertfall min erfaring. Evt ta et glass fun saft eller pepsi max eller lignende hvis søtsuget blir stort. Det hjelper for meg. Evt noen biter banan, da banan er veldig søtt, men ses på som sunnere enn godteri. Lykke til. Stemmer ikke på meg.. Gikk helt uten snop i 4 måneder, men tenkte på det masse hver dag likevel. Følte meg uvel hele veien, dessverre Sprakk etter 4 mnd, og la på meg 6 kg på 3 mnd. Nå må jeg gå den harde veien med snopefri igjen :-s Anonymous poster hash: 599eb...66f Hmm... Oki. Jeg har gått et helt år uten å spise godteri, kaker eller is. Og jeg savnet det ikke eller tenkte på det engang. Var ikke noe problem så lenge jeg overlevde de første to til tre ukene, så gikk det av seg sjøl.. Man er jo forskjellig, og det at jeg har helsegevinster av å kutte ut sukker, i form av mindre til ingen migreneanfall, gjør det kanskje lettere for meg å være standhaftig. Når det er sagt så er det faktisk forsket på det, og den forskningen jeg leste sto det også at søtsuget forsvinner etter to til tre uker, og klarer du deg over det, så klarer du det, så klarer du deg resten også. Skal ikke lenger til før kroppen venner seg til å ikke få sukker. Men selvsagt finnes det unntak.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #20 Skrevet 25. april 2014 Ikke noe problem. Overlever du de første to tre ukene, så går søtsuget over av seg selv og det går så lett som ingenting. Da savner du det nesten ikke heller. Det er hvertfall min erfaring. Evt ta et glass fun saft eller pepsi max eller lignende hvis søtsuget blir stort. Det hjelper for meg. Evt noen biter banan, da banan er veldig søtt, men ses på som sunnere enn godteri. Lykke til. Stemmer ikke på meg.. Gikk helt uten snop i 4 måneder, men tenkte på det masse hver dag likevel. Følte meg uvel hele veien, dessverre Sprakk etter 4 mnd, og la på meg 6 kg på 3 mnd. Nå må jeg gå den harde veien med snopefri igjen :-s Anonymous poster hash: 599eb...66f Men hva annet spiste du da? Det er my skjult sukker i toroposer og pålegg, så skal man bli kvitt suget er det ofte ikke nok å bare kutte godiset... Anonymous poster hash: e5f23...e0c
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #21 Skrevet 25. april 2014 Ikke noe problem. Overlever du de første to tre ukene, så går søtsuget over av seg selv og det går så lett som ingenting. Da savner du det nesten ikke heller. Det er hvertfall min erfaring. Evt ta et glass fun saft eller pepsi max eller lignende hvis søtsuget blir stort. Det hjelper for meg. Evt noen biter banan, da banan er veldig søtt, men ses på som sunnere enn godteri. Lykke til. Stemmer ikke på meg.. Gikk helt uten snop i 4 måneder, men tenkte på det masse hver dag likevel. Følte meg uvel hele veien, dessverre Sprakk etter 4 mnd, og la på meg 6 kg på 3 mnd. Nå må jeg gå den harde veien med snopefri igjen :-s Anonymous poster hash: 599eb...66f Men hva annet spiste du da? Det er my skjult sukker i toroposer og pålegg, så skal man bli kvitt suget er det ofte ikke nok å bare kutte godiset... Anonymous poster hash: e5f23...e0c Spiste lite (om noe?) Toro, og ingen søte pålegg. Men spiste en del frukt og bær, da. Spiste også brød og pasta (mest grovt). Klarer ikke å leve uten frukt og brød, i tillegg til å kutte snop. Det blir for drastisk, krevende og usosialt (faktisk), til at jeg gidder å gjøre det for livet. Prøvde lavkarbo et par mnd, men da følte jeg meg i alle fall energiløs, og ble kvalm av alt kjøttet, eggene og meieriproduktene. Er ikke lett. Men pga vekt og helse må jeg kutte helt igjen. Selv om det kjennes tungt, er det bedre enn å torturere seg med snop en gang i uka, bare for å få smaken på det, for så å måtte venne seg av på nytt igjen hver uke. Er 170 og 68 kg nå, mitt "all time high" :/ Anonymous poster hash: 599eb...66f
Frøken Ubesluttsom Skrevet 25. april 2014 #22 Skrevet 25. april 2014 Jeg hadde faktisk ikke lyst på godterier jeg etter ca tre uker. Og når jeg etter et halvt år uten godteri spiste godteri igjen, smakte det skikkelig vondt, men da var på en måte skaden skjedd. Kroppen hadde igjen fått lyst på sukker. For de som ikke opplever at søtsuget går over av seg sjøl, er vel det å tenke at/innbille seg at godteri er skikkelig vondt lettere kanskje. Hvis du sier det mange nok ganger til deg sjøl, vil du etterhvert tro på det.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #23 Skrevet 25. april 2014 Jeg hadde faktisk ikke lyst på godterier jeg etter ca tre uker. Og når jeg etter et halvt år uten godteri spiste godteri igjen, smakte det skikkelig vondt, men da var på en måte skaden skjedd. Kroppen hadde igjen fått lyst på sukker. For de som ikke opplever at søtsuget går over av seg sjøl, er vel det å tenke at/innbille seg at godteri er skikkelig vondt lettere kanskje. Hvis du sier det mange nok ganger til deg sjøl, vil du etterhvert tro på det. Når du sier det, tror jeg kanskje beste løsningen for meg er hypnose! Må sjekke mulighetene for å bli hypnotisert til å synes at sjokolade smaker bæsj Slepper jeg kanskje å lide, eller veie 100 kg Anonymous poster hash: 599eb...66f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå