Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #1 Skrevet 25. april 2014 Jeg er alene med et barn. Har ca 20000 pr mnd utbetalt ( da er barnetrygd / bidrag inkludert) Synes det er viktig å spare opp en god og trygg buffer. Hvor mye klarer dere å sette av hver mnd ? Anonymous poster hash: 3da28...867
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #2 Skrevet 25. april 2014 Jeg sparer alt fra 5000 til 7000, men sparer aldri mindre enn 5000. Vil anbefale deg å lage budsjett, sitt deg ned og bruk en times tid, gå gjennom alt du får inn og alt som må ut, det er veldig enkelt å lage budsjett det har hjulpet meg veldig, har full oversikt og klarer å spare en del på det I tillegg til fast sparing setter jeg av penger som kalles "reservepenger", de bruker jeg om det kommer regninger jeg ikke har tenkt på eller andre ting, dette er penger jeg har ingen etter alle utgifter er betalt og sparepengene er spart, det kan være alt fra 1000 til 5000 i mnd, spørs helt hvor mye utgifter jeg har den mnd. Har også sluttet å snuse, så har laget egen sparekonto hvor jeg setter inn 1600 i mnd, det jeg brukte på snus tidligere. Anbefaler deg også å handle inn mat en gang i uken, da slipper du å bli fristet av disse småtingene du har lyst på akkurat da du er i butikken Om du får spart 500 eller 5000 i måneden er alt du sitter av til sparing bare bra :-) Anonymous poster hash: 732dd...2eb
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #3 Skrevet 25. april 2014 Tusen takk for langt og informativt svar mange flotte damer her på forumet Skal gå grundig gjennom økonomien. Håper jeg skal klare 4000 i sparing pr mnd. Off, høres så lite ut når jeg har lest tidligere her inne om de som setter av 20000 på sparing Anonymous poster hash: 3da28...867
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #4 Skrevet 25. april 2014 Tusen takk for langt og informativt svar mange flotte damer her på forumet Skal gå grundig gjennom økonomien. Håper jeg skal klare 4000 i sparing pr mnd. Off, høres så lite ut når jeg har lest tidligere her inne om de som setter av 20000 på sparing Anonymous poster hash: 3da28...867 Uansett hvor "lite" du får spart så må du huske å ikke sammenligne deg selv med andre. Alle er i forskjellige situasjoner, noen får spart mye mens andre kanskje ingenting =) Klarer du 4000 i måneden, er jo det kanon bra. Skal love deg at du kommer til å føle deg kjempe bra når du går gjennom og får kontroll på økonomien, jeg klarer hvertfall å slappe mye mer av og får ikke den følelsen "hva har jeg egentlig brukt pengene mine på, hvor ble de av" hehe =) masse lykke til Anonymous poster hash: 732dd...2eb
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #5 Skrevet 25. april 2014 Tusen takk for fine og oppmuntrende ord det trengte jeg i dag kjente jeg Anonymous poster hash: 3da28...867
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #6 Skrevet 25. april 2014 Her er målet å spare 1000 kr i mnd. Har os akkurat nå. Det å får da strammere økonomi. Blir 12000 i året. Klarer du 4000 er jo det veldig bra. Lykke til. Anonymous poster hash: bbb2f...e72
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #7 Skrevet 25. april 2014 Tror ikke det er mange som sparer 20000 i mnd. Da må mn jo ha steingod inntekt. Selv sparer jeg 3500- i månden, trekker dette når barnetrygden kommer i slutten av måneden.Dette synes jeg er bra i massevis. Anonymous poster hash: c9e44...611
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #8 Skrevet 25. april 2014 Veldig godt å høre fra andre i lignende situasjoner. Har vært så langt nede psykisk at jeg føler ingenting jeg gjør er godt nok. Må få ting og økonomi litt i perspektiv her. Flotte damer her på forumet HI Anonymous poster hash: 3da28...867
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #9 Skrevet 25. april 2014 Når jeg som alenemor for 8 år siden søkte, og fikk innvilget, boliglån ble det lagt vekt på at jeg hadde spart fast siden jeg var gravid 4 år tidligere. Summen telte faktisk ikke like mye. Hadde satt av mellom 6-900 i mnd fordelt på BSU og fond, og til og med brukt litt underveis når kjøleskapet måtte byttes og slikt. De i banken sa at det var sparingsviljen som telte mest når de så på den samlede økonomien. Vet de er blitt mer "kravstor" i bankene, men fortsatt blir det vektlagt at man sparer, uavhengig av summen. Bare å se på luksusfellen, der stilles det ofte krav om sparing, men sjelden mer enn 500 kr. Det viser vilje og evne til å sette til side. Klarer du 2-3-4000 er det jo bare en større bonus. Anonymous poster hash: a9bb6...b37
Gjest lillehi Skrevet 25. april 2014 #10 Skrevet 25. april 2014 Jeg får ikke spart en eneste krone, så synes du er kjempeflink😃
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå