Bustetroll Skrevet 25. april 2014 #1 Skrevet 25. april 2014 - Med dette forslaget velger man å inkludere tilfeller av seksuell omgang der fornærmede tenker inni seg at «dette vil jeg ikke», men medvirker likevel, kanskje av frykt for at alternativet er mye verre. Dette tror jeg er det dummeste jeg har lest på lenge... Ingen kan lese tanker. Spesielt ikke dersom det er alkohol i bildet ( noe det ofte er i slike anmeldte voldtekter) . Hvordan skal en gutt vite forskjell på om jenta er litt sjenert, nervøs, eller om rett og slett ikke ønsker å gjennomføre samleiet? Dersom en jente blir dumpet kort stund etter sex, så er det nå greit å bruke en voldtektsanmeldelse som hevn, fordi hun bere kan påstå at " jeg tenkte inni meg at jeg egentlig ikke ville "? Gud bedre.... Stakkars stakkars menn
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #2 Skrevet 25. april 2014 Stikkordet er nok "av frykt for at alternativet er mye verre" og at denne frykten må påvises. Har ofret i forkant blitt slått eller truet, har gjerningsmannen truet barna til ofret, er det våpen innvolvert, har gjerningsmannen gjort noe mot ofret tidligere som kan tilsi at han/hun kan gjøre det igjen osv. Mange sier ikke noe eller gjør motstand pga. frykt for eget liv. Det er ikke uvanlig. Jeg har blitt voldtatt der jeg verken sa noe eller gjorde motstand. Han slo meg først og holdt en kniv mot halsen min. Ville du sagt noe da? Jeg "lot" ham gjøre det fordi jeg var redd for å dø. Der og da følte jeg at valgene mine var: Bli voldtatt og leve. Bli voldtatt og dø. Jeg hadde blitt voldtatt uansett og det ble jeg ps. det er også menn som blir utsatt for seksuelle overgrep. loven snakker ikke om kjønn eller spesifikt om menn Anonymous poster hash: 8a54e...9e5
Bustetroll Skrevet 25. april 2014 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2014 Grusomt at du skulle oppleve noe sånn :-( da er det jo vold og trusler i bildet, så det er ingen tvil om at det er galt..
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #4 Skrevet 25. april 2014 Grusomt at du skulle oppleve noe sånn :-( da er det jo vold og trusler i bildet, så det er ingen tvil om at det er galt.. Og det er gjerne det som ligger bak av frykt. I mitt tilfelle ble han dømt for vold og trusler, men ikke for voldtekten. Nettopp fordi jeg ikke sa noe eller gjorde motstand. Det er en skam!!!! Anonymous poster hash: 8a54e...9e5
Bustetroll Skrevet 25. april 2014 Forfatter #5 Skrevet 25. april 2014 Grusomt at du skulle oppleve noe sånn :-( da er det jo vold og trusler i bildet, så det er ingen tvil om at det er galt.. Og det er gjerne det som ligger bak av frykt. I mitt tilfelle ble han dømt for vold og trusler, men ikke for voldtekten. Nettopp fordi jeg ikke sa noe eller gjorde motstand. Det er en skam!!!! Anonymous poster hash: 8a54e...9e5 ja, det er en skam, uten tvil! Og er det slikt som " skal" ligge bak, så er det på sin plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå