Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Snakket med min svigermor i kveld og satt og pratet om alt mulig... Viste henne bilder av barnebarnet hennes på 2 år. Alt var grei helt til hun Tilslutt sier hun at gutten vår var nå veldig glad i pappan sin. Jeg sier at det skulle nå bare mangle😄 men så presterer hun og si at vanligvis så var jo det moren gutter pleide å gå mest til hvis det var noe men det var sikkert fordi pappan hentet i barnehagen og at jeg kom senere hjem fra jobb mente hun.... Jeg ble helt paff da hun sa det og fikk rett og slett helt vondt. Sitter her og feller noen tårer og tenker er jeg virkelig en dårlig mor Pga det???? Anonymous poster hash: 57aff...2a7
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Du er ingen dårlig mor på grunn av at gutten går til faren sin. Det er jo bra at gutten har et godt forhold til faren sin, men han kan jo ha et like godt forhold til deg! Det var nok bare en klønete uttalelse fra hennes side. Ikke tenk mere over det. Anonymous poster hash: 2be2c...566
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 Neimen, kjære deg - du er da ikke noen dårlig mor av den grunn!!! <3 Ærlig talt, hun virket veldig korttenkt med det hun sa der! Og du - det med at gutter alltid går til moren sin... det varierer veldig. Et vennepar av meg, der har jenta alltid gått til faren mest, har vært slik alltid, selv om jenta er like glad i mammaen sin. Gutten var mammadalt de luxe, inntil han plutselig byttet og fant ut at pappa var best.... i hvert fall i perioder. Han er egentlig ganske diplomatisk, for han kjører perioder hvor den ene er favoritt, bytter etter noen uker eller måneder og de finner aldri ut hva som gjør at han skifter Sistemann har alltid fordelt interessen for foreldrene veldig likt uten å ha noen favorittforelder. Mulig svigermoren din er litt av den gamle sorten innerst inne og egentlig mener at henting i barnehagen og å komme først hjem og lage middag til mannen er konas ansvar.... og at hun derfor kom med dette stikket. Hev deg over det - du og mannen din er gode foreldre sammen. Det at gutten er veldig glad i faren sin betyr ikke at han er mindre glad i deg. I noen perioder vil gutter ha behov for en mann som forbilde, og da kan mamma komme litt i bakgrunnen - men mamma er ikke mindre viktig følelsesmessig av den grunn. Hev deg over det og kjenn på det du vet innerst i hjertet ditt - at du er en god mamma for gutten din Ikke la ytre kommentarer endre på det du vet i hjertet ditt <3 Anonymous poster hash: d445b...c26
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Tusen hjertelig takk for gode ord❤️ Hjelper på og høre det❤️ Skal prøve og glemme hva hun sa, selv om det er enklere sagt enn gjort! Anonymous poster hash: 57aff...2a7
Chl85 Skrevet 25. april 2014 #5 Skrevet 25. april 2014 Ha ha ha, for en utrolig tåpelig ting å si Hvis svigermor tror at alle gutter er opptatt av mamman sin, da må vel alle jenter være pappajente. Ville ikke tatt svigermors stereotypier som en pekepin på hvordan relasjoner mellom foreldre og barn faktisk er. Barn har forskjellige perioder hvor kanskje de søker mer til far eller mor. I vennekretsen min er det forskjeller i stooor skala Og der gutten er pappagutt, er det bare mor som duger når det gjelder, sykdom, trøst og ellers kos. Det vil ikke dermed si at alle har slike relasjoner. Nei, hu svigermora di kan ta seg en bolle He he Du er ikke en dårlig mor og dette er like vanlig som alt annet
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #6 Skrevet 25. april 2014 Huff, sånne stikk fra svigermor er virkelig ikke hyggelig å få. Jeg har også en sånn en som bare vil fremheve sin sønn, barna ligner såklart bare på han, et pappagutter og jeg er knapt nok en statist i familien. Og ja, om det skal bygges togbane eller sparkes ball så er det pappa som gjelder. Det er han best på. Men om noen slår seg eller har en skummel drøm så er det kun mamma som kan trøste. Svigermor vil nok bare fremheve sønnen sin positivt, men kløner det til med å slenge inn bemerkninger som heller tråkker på andre. Det er ihvertfall det jeg sier til meg selv. Du er ihvertfall ikke en dårlig mor fordi du jobber. Tvert imot lærer du barnet noe viktig i mine øyne:) Og hvorfor i all verden skulle ikke far hente i barnehagen? I 2014 blir man vel ikke akkurat overrasket om pappaene henter. Det er nok en tullete og lite gjennomtenkt kommentar, men som mor er jo kommentarer på oss som mødre det verste man kan få. Anonymous poster hash: 41236...f70
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #7 Skrevet 25. april 2014 Neste gang hun kommer med slike stikk får du bare si du er heldig som har en mann som klarer hjelpe til hjemme til tross for oppdragelsen han har fått. Anonymous poster hash: 40be4...5cb
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #8 Skrevet 25. april 2014 Blir pappa som er best når mamma bare jobber. Akkurat som at mamma er best når pappa bare jobber. De knytter seg til den som er der mest Anonymous poster hash: 7f595...71e
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #9 Skrevet 25. april 2014 Eh, det kan jo hende at svigermor mente det slemt, men tviler sterkt. Hun mente sikkert bare at det var godt å se at dere er likestilte? Og at det var et kompliment til dere begge siden han henter i barnehagen og er like stor del av barnets liv? Jeg kan skjønne at du tok det ille opp hvis det er slik at hun ofte kritiserer deg, men hvis hun stort sett mener ting godt og er glad i deg også, så ville jeg absolutt ikke blitt det minste fornærmet over det. Barn har favoritter innimellom, det er jo bare sånn barn er. Etter en stund er det deg igjen, og det betyr jo ikke at faren gjør noe galt... Anonymous poster hash: 1714f...479
amandine Skrevet 25. april 2014 #10 Skrevet 25. april 2014 Jeg tenker egentlig at svigermor på en litt klønete måte er glad for at barnebarnet hennes setter hennes egen sønn så høyt? Det har ingenting med deg å gjøre, men ikke glem at din mann en gang var og sikkert på mange måter fremdeles er hennes lille gullunge.. Så at din sønn elsker sin far og viser det tydelig er et stort kompliment til hennes sønn, og et klapp på skulderen til henne selv..
amandine Skrevet 25. april 2014 #11 Skrevet 25. april 2014 Og en ting til, siden du først nevner "mammahjertet" ditt (forøvrig et helt teit ord, i mine ører), hva med en tanke til din svigermors mammahjerte?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #12 Skrevet 25. april 2014 Jeg forstår ikke helt hva du sipper over. Jeg kan ikke se at det det var en spesielt ladet kommentar. Du har et barn som har et trygt og godt forhold til pappaen sin og et forhold hvor dere løfter sammen og deler på ansvar, vær stolt over det og ikke overfortolk klønete uttalelser. Anonymous poster hash: 3d52a...d96
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #13 Skrevet 25. april 2014 HI her... Skjønner at det er delte meninger... Alle har jo forskjellig inntrykk på ting! Men nå har det seg sånn at vi bor med henne, mor til samboer,min svigermor.... For vi venter på nytt hus, som har tatt litt lenger tid enn ventet!!!Så ikke bare bare, derfor jeg tok det opp negativt, og at mammahjerte hadde det ikke fullt så bra der å da!!!! Har fått noen "stikkpiller" av henne innimellom for å si det sånn! Men men... Skulle hatt en dose selvtillit mer så sku hun fått tilbake og hørt hvordan tingene ligger Ann Anonymous poster hash: 57aff...2a7
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #14 Skrevet 25. april 2014 Svigermødre ja...de kan være utfordrende altså, med klønete kommentarer (har hatt min dose der). Mitt råd, når jeg nå har litt større barn, er å prøve å ikke ta deg nær av sånne bagateller, etter mitt syn viktig å holde en god tone og samarbeid for familiens skyld, du skal jo forholde deg til henne i lang tid fremover. Heller svelge noen kameler der du er usikker på meningen. Alle kan uttrykke seg klønete, og som nevnt mente hun kanskje bare at hun var litt stolt av sin egen sønn, som hun sikkert også kan være. Blir det åpenbare vanskeligheter, så vær ærlig og konstruktiv og si fra på en grei måte. Hun vil sikkert ikke annet enn å være en positiv bidragsyter for dere. Sønnen din er like glad i deg vet du :-) De har bare ulike perioder. Har to sønner selv, og de har til tider vært pappagutter, men dette er ikke noe å få vondt i hjertet for, tro meg :-) Anonymous poster hash: 02bce...ef8
Masekråka! Skrevet 25. april 2014 #15 Skrevet 25. april 2014 Hehe, ta den dama med en klype salt Her er jenta skikkelig pappadalt, enda han henter henne i bhg så er hun oppå han heeeele tiden Og sønnen til søsteren min er lik. 2 år og skikkelig pappadalt. Pappa er alt. Enda pappan jobber mye og de ser hverandre en time hver dag. Så har nok ikke så mye med at du kommer sent hjem å gjøre. Er selv veldig glad for at snuppa er glad i pappan
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #16 Skrevet 25. april 2014 Kanskje ta det hun sier innover deg og slutte å prioritere jobben først. Ja jeg synes du er en dårlig mor hvis du kommer hjem fra jobb etter han er ferdig i bhg. Da får du ikke mange timene med han. Godt han har en pappa som prioriterer han! Anonymous poster hash: e326a...bad
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #17 Skrevet 25. april 2014 Kanskje ta det hun sier innover deg og slutte å prioritere jobben først. Ja jeg synes du er en dårlig mor hvis du kommer hjem fra jobb etter han er ferdig i bhg. Da får du ikke mange timene med han. Godt han har en pappa som prioriterer han! Anonymous poster hash: e326a...bad
Masekråka! Skrevet 25. april 2014 #18 Skrevet 25. april 2014 Kanskje ta det hun sier innover deg og slutte å prioritere jobben først. Ja jeg synes du er en dårlig mor hvis du kommer hjem fra jobb etter han er ferdig i bhg. Da får du ikke mange timene med han. Godt han har en pappa som prioriterer han! Anonymous poster hash: e326a...bad Rolig nå
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #19 Skrevet 25. april 2014 HI her igjen... Jeg som leverer i barnehagen til ca kl 9 og jobber fra 9.30 til 16.30... Faren henter i 15.30 tiden i barnehagen så de er hjemme 16 tiden og jeg hjemme nærmere 17. Tiden... Så er ikke så mye lenger vekke enn en time over!!!! Men tusen takk for at du kaller meg en dårlig mor Pga det! Anonymous poster hash: 57aff...2a7
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #20 Skrevet 25. april 2014 HI her igjen... Jeg som leverer i barnehagen til ca kl 9 og jobber fra 9.30 til 16.30... Faren henter i 15.30 tiden i barnehagen så de er hjemme 16 tiden og jeg hjemme nærmere 17. Tiden... Så er ikke så mye lenger vekke enn en time over!!!! Men tusen takk for at du kaller meg en dårlig mor Pga det! Anonymous poster hash: 57aff...2a7 Du følte deg truffet skjønner jeg. Når gutten din tydelig viser at han ikke vil like mye til dere begge to, så burde du kanskje reagere. Finne en annen type jobb, jobbe redusert osv. Alt går bare man vil prioritere barna først! Men klart, ditt valg det. Men da kan du ikke klage på at svigermor sier det som er sant. Anonymous poster hash: e326a...bad
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #21 Skrevet 25. april 2014 Føler meg ikke truffet av den grunn!!! Men min sønn kommer absolutt til meg også! Det første når jeg kommer inn døren fra jobb er at han roper mamma og kommer mot meg med åpne armer og vil opp😄 og vil da være med meg resten av tiden før han legger seg. elsker min sønn over alt på jord! Og jeg vet at svigermor forguder sin sønn siden han er alt hun har forutenom barnebarnet sitt... Hadde nok gjort det samme, og gjør det! Grunnen til at jeg skrev på dette forumet Igår var at jeg tok det innover meg akkurat der og da, men jeg vet innerst inne hva som er sant og ingen skal få forandre det!! Vet at jeg er en god mor for min sønn, og gjør alt og vil gjøre alt for min sønn skal ha det bra! og han har det veldig bra med to foreldre som forguder han og elsker ham over alt på jord ❤️ Anonymous poster hash: 57aff...2a7
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #22 Skrevet 25. april 2014 HI her igjen... Jeg som leverer i barnehagen til ca kl 9 og jobber fra 9.30 til 16.30... Faren henter i 15.30 tiden i barnehagen så de er hjemme 16 tiden og jeg hjemme nærmere 17. Tiden... Så er ikke så mye lenger vekke enn en time over!!!! Men tusen takk for at du kaller meg en dårlig mor Pga det! Anonymous poster hash: 57aff...2a7 Du følte deg truffet skjønner jeg. Når gutten din tydelig viser at han ikke vil like mye til dere begge to, så burde du kanskje reagere. Finne en annen type jobb, jobbe redusert osv. Alt går bare man vil prioritere barna først! Men klart, ditt valg det. Men da kan du ikke klage på at svigermor sier det som er sant. Anonymous poster hash: e326a...bad Du vet det kanskje ikke, men det å jobbe ER faktisk å prioritere barna sine. Å komme hjem kl 1630 er da helt normalt, og gutten til hi er heldig som har korte dager i barnehagen og to foreldre som forsørger ham Anonymous poster hash: cb646...1eb
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #23 Skrevet 25. april 2014 HI her igjen... Jeg som leverer i barnehagen til ca kl 9 og jobber fra 9.30 til 16.30... Faren henter i 15.30 tiden i barnehagen så de er hjemme 16 tiden og jeg hjemme nærmere 17. Tiden... Så er ikke så mye lenger vekke enn en time over!!!! Men tusen takk for at du kaller meg en dårlig mor Pga det! Anonymous poster hash: 57aff...2a7 Du følte deg truffet skjønner jeg. Når gutten din tydelig viser at han ikke vil like mye til dere begge to, så burde du kanskje reagere. Finne en annen type jobb, jobbe redusert osv. Alt går bare man vil prioritere barna først! Men klart, ditt valg det. Men da kan du ikke klage på at svigermor sier det som er sant. Anonymous poster hash: e326a...bad Du vet det kanskje ikke, men det å jobbe ER faktisk å prioritere barna sine. Å komme hjem kl 1630 er da helt normalt, og gutten til hi er heldig som har korte dager i barnehagen og to foreldre som forsørger ham Anonymous poster hash: cb646...1eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå