Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Jeg har etter mange prøverørsforsøk endelig blitt gravid. Jeg har hatt to større blødninger med store smerter under svangerskapet så langt. Var på ultralyd i uke 10, og der var det en liten baby, som danset rundt. Jeg har ikke hatt noen flere blødninger på 1 mnd nå. Nå er jeg 12 uker på vei. Mulig det er et dumt spørsmål (glemt å spørre legen). Er det dårlige odds for å fullføre et svangerskap når man har blitt gravid med prøverør? Jeg er fortsatt så redd for at dette skal gå galt etter blødningene. Anonymous poster hash: f150f...20d
☆☆☆ Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Fekk beskjed om at risikoen for å miste ikkje var høgare ved assistert befruktning.
PrinsesseHengepupp Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 Det er ikke påvist større fare for abort ved assistert befruktning alene. Men for enkelte kan årsaken til at man trenger assistert befruktning være noe som kan være medvirkende årsak til at man aborterer. Som feks dersom man har hatt gjentatte aborter pga skillevegg i livmoren eller antistoffer, økt blødningsfaktor eller lignende vil man fortsatt ha en større sjanse for å abortere, selv om man får hjelp. Men oddsen for at det går bra øker ofte pga ekstra oppfølging, støttemedisiner og tilrettelegging i forhold til jobb feks. Det sagt så virker det jo ikke som om det er aktuelt for deg, og så lenge blødningen har stoppet, og det er registrert hjerteaktivitet har du så absolutt oddsen på din side :-)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Nei, det er ikke dårligere odds når du er kommet så langt i svangerskapet. Det er bittelittegrann økt risiko for prematurfødsel, men den er på rent statistisk nivå. Anonymous poster hash: c93af...426
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #5 Skrevet 24. april 2014 Nei, om du mister nå, så har d ingenting med prøverøret å gjøre. Har hatt to prøverør selv. Satt som støpt begge to:) hadde en liten blødning med sistemann. Krysser fingrene for deg:) etter uke12 er det jo ganske trygt dag:) lykke til, og gratulerer foresten:) Anonymous poster hash: 3c6f5...777
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Tusen takk dere. :-) Anonymous poster hash: f150f...20d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå