Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Jeg lurer på at jeg har det.Har alltid hatt rød nese samt at kinnene er ganske røde.Når jeg er i fysisk aktivitet blir jeg veldig rød, soler jeg meg blir jeg også veldig rød - men er ikke solbrent ol. Har lest at det er ofte slik at det stikker, men det har jeg ikke. Har sett litt på nett og dette ser ut som en mild form bortsett fra at jeg har hatt noen voldsomme akneutbrudd og så i diagnosen at mange hadde utbrudd som nesten er identisk med akne, men at det ikke er det.Noen som har fått behandling for dette og hva ble resultatet?Blir kjempeglad for svar siden det røde ansiktet mitt har bestandig plaget meg litt psykisk... :/ Anonymous poster hash: f37f0...a22
piranha Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Jepp, jeg har en mild form for rosacea. Jeg ble i første omgang behandlet med antibiotika, men tålte ikke kuren så måtte avslutte den. Jeg er nøye med hvilke type hudpleieprodukter jeg bruker, og bruker kun sminke ved spesielle anledninger Det som trigger utbrudd hos meg er for mye sterk mat og sol. Jeg er som sagt ikke veldig hardt angrepet, og hvis du ikke vet det kan det heller ikke sees på meg Be om henvisning til en hudlege, så vil du få vite ganske fort om det er dette du har.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 Jepp, jeg har en mild form for rosacea. Jeg ble i første omgang behandlet med antibiotika, men tålte ikke kuren så måtte avslutte den. Jeg er nøye med hvilke type hudpleieprodukter jeg bruker, og bruker kun sminke ved spesielle anledninger Det som trigger utbrudd hos meg er for mye sterk mat og sol. Jeg er som sagt ikke veldig hardt angrepet, og hvis du ikke vet det kan det heller ikke sees på meg Be om henvisning til en hudlege, så vil du få vite ganske fort om det er dette du har. Takk for svar! Jeg har det også slik at det ikke kan "sees", er bare unormalt rød. Ligner litt på en nisse Jeg bruker ikke hudpleieprodukter så den er grei, har hendt jeg har smurt med matolje og slikt, men da pga jeg har vært veldig tørr etc Sminker meg heller ikke så ofte (pga latskap ), men bruker kun natursminke så kanskje det er derfor jeg ikke reagerer på det? Skal bestille legetime, er bare litt redd for at legen ikke vil tro på meg ettersom jeg ikke er ekstremt rød slik mange er på nettet når jeg googler. Anonymous poster hash: f37f0...a22
magica fra tryll Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 (endret) Jeg også. Jeg bruker produkter for rød hud fra "La Roche Posay" (apoteket). Bruker også en krem som heter Medical fra helsekost på evt utbrudd/kviser. Fikk en krem hos lege som heter Metrandiziol, den bruker jeg ved evt utbrudd. Jeg er forsiktig med soling. Kan også nevne at alle hudprodukter med oljer gjør det verre, selvom det er produkter fra helsekost. Endret 24. april 2014 av magica fra tryll
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #5 Skrevet 24. april 2014 Når dere sier at dere er forsiktig med soling hvordan løser dere det da?Går dere med caps eller noe slikt på solfylte dager ev hvor mye soling tåler dere?HI Anonymous poster hash: f37f0...a22
piranha Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Jeg er ute i solen, men legger meg ikke til "steking" Bruker solkrem med faktor 20-30 i ansiktet som jeg kjøper på apoteket. Bruker da krem som er til ansikt og ikke kropp, og som er parfymefri Dette fungerer helt fint, men passer på å være litt i skyggen hvis det er veldig sterk sol.
Helene Harepus Skrevet 24. april 2014 #7 Skrevet 24. april 2014 Jeg har også en mild variant, blir ofte litt "rødmusset" i kinnene, men får "anfall" av og til og klør da veldig i huden og får utslett i ansikt og hodebunn. Jeg fikk en antibiotikakur (tetralysal tror jeg) når det ble oppdaget og har aldri sett så godt ut i hele mitt liv! Jeg kan dessverre ikke belage meg på å bruke antibiotika resten av livet, så jeg bruker Finacea-krem i dårlige perioder og har inntrykk av at det hjelper, det ligner på Skinoren, men jeg synes Finacea er bedre. Fikk den anbefalt av samme hudlege som som ga meg antibiotika.
magica fra tryll Skrevet 24. april 2014 #8 Skrevet 24. april 2014 Når dere sier at dere er forsiktig med soling hvordan løser dere det da? Går dere med caps eller noe slikt på solfylte dager ev hvor mye soling tåler dere? HI Anonymous poster hash: f37f0...a22 Passer på å snu meg med ryggen til, og bruker solhatt. I tillegg er det høy solfaktor i ansiktskremen jeg bruker.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #9 Skrevet 24. april 2014 Jeg har også en mild form. Rød og varm i ansiktet, men sjelden kviseutbrudd. Har prøvd mye med og uten resept. Det som hjelper meg er Clinique sin Redness serie. Helt super på meg i alle fall.Brukt i 2 år og merker forverring straks jeg ikke bruker den.Håper du finner noe som hjelper deg. Anonymous poster hash: 505f9...56c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå