Gå til innhold

Mindre symfysemål med barn nr 2.. Var barnet også mindre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist lå jeg helt på toppen av det grønne feltet i uke 36, mens jeg nå ligger rett under den røde gjennomsnittslinja... Sist fikk jeg et nokså stort barn, og håper at dette er litt mindre pga fødselen og komplikasjoner. Hva er deres erfaringer?

Anonymous poster hash: cca31...0cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope. Hadde lite symfysemål med nummer 2 og ut kom det en på nesten 4300 gram :D

Skrevet

Jeg sprengte skalaen første gang. Ut kom ei frøken på 50cm og 3360gr.

Siste gang syntes knapt magen min og jeg lå under gjennomsnittet på symfysemål. Gutten som kom ut var 3800 og 51 lang.

Anonymous poster hash: 826d2...031

Skrevet

Med nr 1 og 2 lå jeg på den røde streken og litt over, de var gutter på 3370 gr og 3030 gr, med nr 3 lå jeg under og ut kom ei jente på 4000 gr, så her stemte det ikke :)

Skrevet

Hos meg stemte det godt. Første lå akkurat på gjennomsnittet og ut kom jente 3,4 kg. Gang to lå sf ned mot 25-percentilen og ut kom ei på 3,2.

Anonymous poster hash: 5ada8...c82

Skrevet

Med første lå min langt over, ble jente på 4 kg. Andre gang midt på og gutt på 3,5 kg.

Anonymous poster hash: 953e4...38f
Skrevet

Lå litt over snitt med nr 1. vekt 3,7. Lå under snitt på nummer 2. vekt 2,8. Nesten 1 kilo i forskjell. Skulle absolutt ha vært omvendt!

Anonymous poster hash: fbaa4...f8d
Skrevet

Ser ut som jeg ikke kan ta det for gitt at dette barnet er mindre basert på symfysemålet da... Får se hva de sier på vekstestimeringen heller.. Takk for svar:)

Anonymous poster hash: cca31...0cd

Skrevet

1. Helt på snittet ut kom en gutt på 3200 og 48 cm

2. Godt under snittet ut kom en gutt på 3400 og 50cm

Med nr 2 ble jeg faktisk tatt inn på ektra kontroller for å sjekke symfysemålet og sendt videre til ul og vekstestimering i uke 36.

Anonymous poster hash: 8d7b1...93a

Skrevet

Nope, Første lå øverst i det grønne feltet, og var 3900. Andre var nederst i feltet og var 4300..

Anonymous poster hash: 98c1f...660

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...