Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Wilhelmine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 2d051...2a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker det, for det heter min bestemor :)

Anonymous poster hash: 54c96...608

Skrevet

Nydelig:)

Anonymous poster hash: 77aea...9a6

Skrevet

Veldig tungt

Anonymous poster hash: ab044...6fe
Skrevet

litt fancy men jeg liker det :D

Anonymous poster hash: c8e0d...72b
Skrevet

Jeg syntes det er et litt mandig navn. Det er så opplagt at det stammer fra Wilhelm. Det høres ut som et navn fra konservative kretser fra Oslo vest eller Bærum. Det høres ut som man vil ha litt makt og klasse. Jeg liker navnet litt.

Anonymous poster hash: 02ea4...201

Skrevet

Forsåvidt fint, men for meg blir det bare "jente Wilhelm". Ganske tungt navn også.

Anonymous poster hash: f9aed...e45
Skrevet

Kjempefint😃

Anonymous poster hash: ea150...f00

Skrevet

Vilhelmine

Wilhelmine

Internasjonalt fungerer det bedre med W ja. Likevel synes jeg det blir mer... "norsk" med en enkelt-v. Åh, om navnet er fint? Det er nydelig! :)  Litt gammeldags skjønnhet over det.

Anonymous poster hash: ded78...5c3
Skrevet

Eg likar det ikkje. Synest det er tungt, og så tenker eg at ho eigentleg skulle vore ein gut. Ombygd guttenavn, på ein måte.

Skrevet

Bestemor heter det :) synes det er fint.

Anonymous poster hash: a44a8...9b1

Skrevet

Oldemoren min het Wilhelmine. Hun ble også kalt Mine..:) Synes det er fint jeg!

Anonymous poster hash: 86e02...567

Skrevet

Nydelig navn, men litt "langt og tungvindt". Så det spørs om hun ikke vil få kallenavn av de rundt seg ;)

Dattera mi heter Kristina, og selv hennes navn blir det lagd kallenavn av. Hun blir enten kalt Kris eller Stiiina (altså lang "i").. :P

Anonymous poster hash: 92f24...5a3

Skrevet

Veldig tungt.....

Kan Hermine være et alternativ i steden?

Anonymous poster hash: c3ed7...361

Skrevet

Jeg synes det er et vakkert navn, men enig i at det kan være litt tungt. Men jeg kunne glatt kalt barna mine for det :)

Anonymous poster hash: 2fbc4...159
Skrevet

Jeg vil nesten ikke si det, for det er mitt (;)), men jeg synes det er nydelig:) Eneste problemet er at jeg også liker Wilhelm veldig godt, og guttenavn har jeg færre av.. Og så kunne jeg tenke meg dobbeltnavn, hvertfall på en jente, og da blir det langt.

Er usikker på skrivemåte selv. Wilhelmine er fint og kan være kjekt internasjonalt. Vilhelmine blir litt enklere, mer norsk, og er fint på sin måte. Har vært litt frem og tilbake. Synes det er enklere å si V enn W, da. Sånn "lille V", eller hvis man skal si initialer og slikt (hvis etternavnet begynner på c ville jeg gått for v;)).

Anonymous poster hash: fdbb5...460

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...