Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Ser de fleste sier at de bare spiser middag de har laget fra bunnen av. Men hva legger dere i det da? Kom med forslag på retter! Anonymous poster hash: 19386...b7b
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Jeg lager ikke pastaen, det tar for lang tid, men lager sausen selv, jeg lager pizzabunn selv, jeg koker suppe på ordentlige råvarer, jeg lager kjøttkaker (men kverner ikke kjøttet), osv. Bruker mye rent kjøtt og fisk, marinerer selv om det skal marineres, osv. Anonymous poster hash: 9cab6...218
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 Jeg regner spaghettimåltidet for hjemmelaget dersom jeg har laget tomatsausen fra bunnen av, men brukt kjøpespaghetti. Jeg regner også pizzaen for hjemmelaget når jeg lager bunnen selv, smører på kjøpesaus (akkurat pizzasaus får jeg ikke dreisen på å lage) og topper med oppskåret kjøtt, løk, paprika, sopp, etc. Derimot tenker jeg ikke at det er hjemmelaget dersom jeg steker kjøttpølser og serverer med salat og hjemmelaget potetstappe. Bytter jeg ut pølsene med rent kjøtt, tenker jeg at det er det. Ikke helt klare grensr, altså. Anonymous poster hash: 14c2f...7a4
PRobert Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Hvis jeg kjøper kylling/høne og lager frikassé f.eks med gr.saker osv der jeg har lagd sausen selv kaller jeg det hjemmelaget. Samme med lapskaus enten det er med kjøtt eller pølser. Bruker ikke buljong, men kraft og krydder. Kjøttkakene er hjemmelaget nok når jeg har kjøpt karbonadedeig og løk osv ig mekker dem selv.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #5 Skrevet 24. april 2014 Jeg lager ikke pastaen, det tar for lang tid, men lager sausen selv, jeg lager pizzabunn selv, jeg koker suppe på ordentlige råvarer, jeg lager kjøttkaker (men kverner ikke kjøttet), osv. Bruker mye rent kjøtt og fisk, marinerer selv om det skal marineres, osv. Anonymous poster hash: 9cab6...218 Som jeg skulle sagt det selv. Anonymous poster hash: 523a9...e26
Mia_73 Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Halvfabrikat er alt som må røres sammen, typisk posesauser o.l. Helfabrikat må bare varmes opp som Fjordland eller kjøpepizza. Tørket pasta er for min del en ingrediens, for den kan ikke serveres uten saus, mens ferske, fylte tortellini syns jeg er helfabrikat fordi de spiser vi gjerne rett som de er med bare litt parmesan over. Jeg syns ikke man trenger så strengt, tiden der man måtte kverne sin egen mel for å lage brød er forbi.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #7 Skrevet 24. april 2014 Som "gammelt fossil" og husmor lenge før majoriteten her inne var påtenkt, humrer jeg godt når jeg leser at småhønene her inne roper ut sin forakt over de dårlige mødre som ikke lager mat "fra bunnen", for så i neste øyeblikk fortelle at mat fra bunnen er sopps spagetti, ferdig pizzasaus og kjøttkaker trillet ut av kjøpt farsedeig! Fantastisk! :-D Anonymous poster hash: b43d0...812
Monica Skrevet 24. april 2014 #8 Skrevet 24. april 2014 Pasta lager jeg nesten aldri selv, men lager alltid sausen fra bunn. Kjøttkaker lager jeg av karbonadedeig. Ser vel på det som hjemmelaget hvis det ikke er fra toro poser eller lignende, ferdig saus glass, eller middag på boks, ferdig middager, ferdig pizza, kjøttkaker og lignende. Men vet ikke helt hva jeg skal kalle middagen i går, det var lakseburger fra meny sin ferskvaredisk, denne er jo av ren laks med purre, så hadde vi hjemmelaget potetmos og diverse stekte grønnsaker til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå