Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Jeg har alltid bakt brød selv, men synes de blir vanvittig fort tørre.. Når det er hverdag, så går det et brød om dagen, men i helgene, når det er litt mindre brødspising (vi har alltid grøt til lunsj), så blir de tørre til dagen etter og "detter fra hverandre" Har dere noen tips? Bruker forresten grovmel (fint) og kruskakli og havregryn i brødene. Anonymous poster hash: c3ee3...35b
L-8 Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Jeg bruker veldig mye frø i mine, og feks chiafrø og linfrø holder veldig godt på væske, slik at brødene blir saftige. Baker søndag kveld og de holder seg fine gjennom hele arbeidsuken.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 Linfrø har jeg i skapet. Tar med det neste gang:) Anonymous poster hash: c3ee3...35b
PrinsesseHengepupp Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Søk på "ausebrød" her inne, har lagt ut oppskrift før. De holder seg ferske og saftige i 8-10 dager. Også er de genialt enkle å "bake" siden man slipper å elte, kna eller få deig på fingrene.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #5 Skrevet 24. april 2014 Søk på "ausebrød" her inne, har lagt ut oppskrift før. De holder seg ferske og saftige i 8-10 dager. Også er de genialt enkle å "bake" siden man slipper å elte, kna eller få deig på fingrene. Jeg prøvde å søke på dette, men det kom ikke opp noe Anonymous poster hash: d2575...6da
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Havregryn, knuste linfrø, chiaxfrø og fiberHusk er blant annet veldig bra å bruke for å få luftigere og saftigere brød. Jeg har brukt Møllerens ferskere og luftigere bakst-produkter i det siste også. Er kjempefornøyd. Anonymous poster hash: 28351...dd5
PrinsesseHengepupp Skrevet 24. april 2014 #7 Skrevet 24. april 2014 Søk på "ausebrød" her inne, har lagt ut oppskrift før. De holder seg ferske og saftige i 8-10 dager. Også er de genialt enkle å "bake" siden man slipper å elte, kna eller få deig på fingrene. Jeg prøvde å søke på dette, men det kom ikke opp noe Anonymous poster hash: d2575...6da Har dytta den til deg
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #8 Skrevet 24. april 2014 Søk på "ausebrød" her inne, har lagt ut oppskrift før. De holder seg ferske og saftige i 8-10 dager. Også er de genialt enkle å "bake" siden man slipper å elte, kna eller få deig på fingrene.Jeg prøvde å søke på dette, men det kom ikke opp noe Anonymous poster hash: d2575...6da Har dytta den til deg Takk! Jeg er ikke HI, men vil gjerne forsøke meg på mer brødbaking da vi også har barn som spiser minst et brød for dagen på hverdager, men lite i helgene. Er dette brødet ok å fryse? Anonymous poster hash: d2575...6da
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #9 Skrevet 24. april 2014 Det lureste jeg gjør er å dele brødene i to før jeg fryser dem. De rekker aldri å bli tørre før de er oppspist. Jeg bruker også alltid en revet gulrot i deigen, det gjør brødet saftigere. Revet eple fungerer også. Bløtlegger alle frø, inkludert helkornhvete, i kokende vann før jeg har det i deigen, da suger de ikke opp væske så brødet blir tørt. Når jeg bruker havregryn (som ikke skal bløtlegges) lager jeg deigen ganske klissete, ettersom de suger opp mye væske. Anonymous poster hash: 9228f...6b8
PrinsesseHengepupp Skrevet 24. april 2014 #10 Skrevet 24. april 2014 Søk på "ausebrød" her inne, har lagt ut oppskrift før. De holder seg ferske og saftige i 8-10 dager. Også er de genialt enkle å "bake" siden man slipper å elte, kna eller få deig på fingrene.Jeg prøvde å søke på dette, men det kom ikke opp noe Anonymous poster hash: d2575...6da Har dytta den til deg Takk! Jeg er ikke HI, men vil gjerne forsøke meg på mer brødbaking da vi også har barn som spiser minst et brød for dagen på hverdager, men lite i helgene. Er dette brødet ok å fryse? Anonymous poster hash: d2575...6da Det blir bedre av å fryses Pleier å bake 8-10 i slengen, og i perioder hvor vi av ulike årsaker spiser lite brød deler jeg dem i 2 før frysing. Oppskriftens innhold kan varieres i det uendelige, så lenge man holder seg til fremgangsmåten. Til jul og slikt lager jeg de feks finere, og har i nøtter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå