Gå til innhold

Et lite spørsmål ang samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke slikt at begge foreldre skal sørge for at barnet ha god kontakt med begge? her er det slikt at mor og barn bor 9-10 timer unna og far drar hver eneste gang, og får ikke hjelp av nav fordi de mener hun også kan komme hit,men hun nekter,fvk sier også at mor bør besøke far når hun valgte og flytte så langt, far har dårlig råd og ikke mulighet for og dra hver mnd. hva bør man gjøre vidre her? kontakte en Advokat? vert i 15 meklinger uten hell

Anonymous poster hash: 50be7...fd0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde vel først og fremst skaffet meg en jobb,slik jeg kunne dratt og besøke barnet, og hvis du har jobb og ikke råd,bør du jo få noe av nav,men sånn som det er her,min samboer har også et barn langt unna,der deler foreldrene på reiseutgiftene,det bør du i alle fall få,men vet ikke ang mor må komme,vet jeg ikke hvordan er

Skrevet

Det er samværsforelder som i utgangspunktet har ansvaret for reising, men utgiftene til reisene og eventuelt opphold skal fordeles mellom foreldrene etter inntekt. Så vidt jeg vet kan mor ikke pålegges å reise for samvær, men et oppegående menneske ville ha bidratt for at barnet skulle ha god kontakt med faren sin. 

Det høres rart ut at NAV kan ta utgangspunkt i at mor også bør reise, når hun ikke har noen plikt til dette. (På den annen side: Dekker NAV slike utgifter?)

Det kan være fornuftig å kontakte en advokat for å få den gjeldende jusen her på det rene. 

Anonymous poster hash: dc2f8...ddd
Skrevet

Takk for svar

Jeg jobber,men har mye utgifter ellers og er gift på nytt og har 3 barn til,men savner jo barnet ( 12 ) som har flyttet også.

Ja får skaffe meg Advokat

Anonymous poster hash: 50be7...fd0
Skrevet

Om mor eller far bør reise er for så vidt revnende likegyldig.

Men å reise såpass langt er slitsomt, og det bør barnet få slippe å gjøre i tide og utide.

Anonymous poster hash: 3346b...dff

Skrevet

Men er barnet 12 år, kan det ikke fly alene? Så barnet kan komme på besøk i ferier og langhelger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...