Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Er det virkelig slik at en samværsforelder skal få bestemme alt når det gjelder ferie? Her spurte jeg tidligere vilke uker han kunne tenke seg, og da jeg fikk viite det sa jeg når vi planla ferie. Vi har nå bestillt ferie, og nå kommer han og sier på grunn av samboer ikke fikk barnefri de ukene de hadde tenkt seg må vi nå forandre våre ferieplaner. Kan han virkelig kreve at alt skal gå etter dem? Anonymous poster hash: b8f13...c0d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Vel...det er jo litt dumt av deg å bestille ferie FØR dere har avklart hvem som skal ha hvilke uker med barnet i sommerferien. Men nå er det slik, så jeg ville sagt til han at du regnet med alt var ordnet og avklart så nå blir det slik denne sommeren. Ville også lagt meg litt flat og beklaget at jeg hadde bestilt ferie, og at dette ikke skal gjenta seg. Lurt å få han litt på godsiden Neste sommer kan jo han få "velge" først? Anonymous poster hash: edea8...661
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 bestilt ferie FØR endelig avtale mellom dere skulle det stå Anonymous poster hash: edea8...661
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Det burde du ha nedtegnet i samværsavtalen. Hos oss hadde far førsterett i fjor og i år er det jeg som velger først, så igjen pappaen i neste år. Det ligger også i avtalen at vi skal gi beskjed innen 1.mai. Dette er veldig ryddig og da blir det ingen konflikter. Anonymous poster hash: 6478b...7f4
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #5 Skrevet 24. april 2014 Han fikk jo velge først! SÅ bestilte hun ferie. Etterpå ombestemte bf seg. Kan du ikke lese??? Anonymous poster hash: 54882...fe6
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Når han ombestemmer seg kan han selvsagt ikke forvente å få viljen sin. Han får ta de ukene han har sagt at han skal ha eller så får han ta noen andre uker når det passer for dere. Anonymous poster hash: 8056d...20e
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #7 Skrevet 24. april 2014 Han kan ikke ombestemme seg nei. Her har vi hatt sånn tull hver eneste sommer. Og han har alltid skulle ha Vilja si med ferie. Men så resulterte det ofte i at han hadde ikke barna noe i ferien i det hele tatt. Og der satt jeg med skuffa barn. Nå bare planlegger jeg ferien, så får han ta de ukene som er igjen. Han er og sånn som ikke kan gi beskjed før maks 2 uker før, helst 2 dager. Og det nytter jo ikke. Anonymous poster hash: c6b28...611
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #8 Skrevet 24. april 2014 Vi har dette nedfelt i samværsavtalen vår. Vi deler sommerferien likt, fire uker på hver. Tre sammenhengende og en utenom. Vi velger de tre sammenhengende ukene annethvert år, innen en avtalt tidsfrist. Det fungerer veldig greit. Anonymous poster hash: 34eaa...4ce
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #9 Skrevet 24. april 2014 Her har jeg alltid latt ham velge først, og så har vi planlagt etterpå problemet er at dette året fant vi ut at vi skulle på en dyrere ferie, og det er nok det han og samboeren vil sabotere siden de ikke har råd til å reise med barna i år. Han prøver seg nå på at hvis han ikke får de ukene som vi er borte så saboterer jeg hans ferie med barna, og han har ikke tid til å ha dem. Dette blir litt som samværshelgene, for når vi planlegger noe og barna sier det til dem vil han bytte helg, og sier jeg saboterer samvær når jeg ikke vil, for da kan det gå flere helger han ikke har dem. Anonymous poster hash: b8f13...c0d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #10 Skrevet 24. april 2014 Svarte han: "Det passer best for meg å ha ferie i uke 1,2 og 3." og så gjorde dere en avtale på det. Eller var det mer: " Jeg tror kansje det blir omtrent i uke 1,2 og 3" og så sa dere ikke mer om den saken? Hvis avtalen er inngått må han jo holde seg til den, men om han ikke har oppfattet det som om dere har gjort noen endlig avtale er det mer usikkert. Anonymous poster hash: d0032...bc8
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #11 Skrevet 24. april 2014 Han fikk jo velge først! SÅ bestilte hun ferie. Etterpå ombestemte bf seg. Kan du ikke lese??? Anonymous poster hash: 54882...fe6 Tolket innlegget slik at far og mor hadde en løs muntlig avtale om når de skulle ha ferie med barnet, utifra at HI skriver at hun spurte barnefar hvilke uker han kunne tenke seg. For meg ville ikke det vært en tydelig nok avtale å booke ferie ut i fra. Uansett, HI har bestilt ferie nå, og dermed blir det veldig urimelig om ikke hun får ferien med med barnet. Så får man være mer tydelig neste år Anonymous poster hash: edea8...661
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #12 Skrevet 24. april 2014 Nå er ungene her så store at de bestemmer selv hva som passer de. Tidligere avtalte vi dette ganske tidlig på året. Er snakk om å gi å ta. Ombestemmer far seg, så må han vike. Neste gang få det skriftlig. Anonymous poster hash: dbb01...b84
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #13 Skrevet 24. april 2014 Han kan ikke ombestemme seg nei. Her har vi hatt sånn tull hver eneste sommer. Og han har alltid skulle ha Vilja si med ferie. Men så resulterte det ofte i at han hadde ikke barna noe i ferien i det hele tatt. Og der satt jeg med skuffa barn. Nå bare planlegger jeg ferien, så får han ta de ukene som er igjen. Han er og sånn som ikke kan gi beskjed før maks 2 uker før, helst 2 dager. Og det nytter jo ikke. Anonymous poster hash: c6b28...611 Jeg har også litt det samme problemet. Flere ganger har jeg latt ham velge ferie, og plutselig oppdager han at han har "satt opp feil", og vil bytte. Den ene gangen fikk jeg den beskjeden midt i ferien, og da skulle han plutselig forskyve uker. Da hadde jeg allerede avtale med mine foreldre ang barnepass, så den gangen sa jeg nei. I vår samværsavtale så står det at han skal gi meg beskjed innen 1. mai, og så er det opp til meg om det er greit. Det høres kanskje urettferdig ut, men jeg har alltid gitt han førstevalget, så han har ikke hatt grunn til å klage. I år har jeg satt opp ferie uten engang å spørre ham, men det er fordi kjærestens ferie ikke er valgfri. Siden BF har hatt førstevalget i 10 år omtrent så gjør jeg det med god samvittighet. Anonymous poster hash: 1af83...2c7
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #14 Skrevet 24. april 2014 Skjerp deg,dere får dra på ferie senere, barnet ditt har like mye rett til samvær med pappan sin som deg Anonymous poster hash: 0cf3d...c4c
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #15 Skrevet 24. april 2014 Skjerp deg,dere får dra på ferie senere, barnet ditt har like mye rett til samvær med pappan sin som deg Anonymous poster hash: 0cf3d...c4c Alvorlig talt. Hun har spurt ham, han har sagt hva han vil ha, dette har han fått. Så bestiller hun ferie og så vil han endre og du får det til å bli mors feil. Nydelig logikk. Jeg bor med min mann og har ingen barn med ekser. Her legges planer OG bestilles ferie allerede i januar. Hadde ikke kunnet flytte rundt på ferie etter at kabalen er lagt. Synes barbefar i denne tråden er helt urimelig. Anonymous poster hash: fb09a...b5c
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #16 Skrevet 24. april 2014 Skjerp deg,dere får dra på ferie senere, barnet ditt har like mye rett til samvær med pappan sin som deg Anonymous poster hash: 0cf3d...c4c Alvorlig talt. Hun har spurt ham, han har sagt hva han vil ha, dette har han fått. Så bestiller hun ferie og så vil han endre og du får det til å bli mors feil. Nydelig logikk. Jeg bor med min mann og har ingen barn med ekser. Her legges planer OG bestilles ferie allerede i januar. Hadde ikke kunnet flytte rundt på ferie etter at kabalen er lagt. Synes barbefar i denne tråden er helt urimelig. Anonymous poster hash: fb09a...b5c Nei ,dette skal ikke går utover barnet samværrett til faren nei Anonymous poster hash: 0cf3d...c4c
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #17 Skrevet 24. april 2014 Skjerp deg,dere får dra på ferie senere, barnet ditt har like mye rett til samvær med pappan sin som deg Anonymous poster hash: 0cf3d...c4c Alvorlig talt. Hun har spurt ham, han har sagt hva han vil ha, dette har han fått. Så bestiller hun ferie og så vil han endre og du får det til å bli mors feil. Nydelig logikk. Jeg bor med min mann og har ingen barn med ekser. Her legges planer OG bestilles ferie allerede i januar. Hadde ikke kunnet flytte rundt på ferie etter at kabalen er lagt. Synes barbefar i denne tråden er helt urimelig. Anonymous poster hash: fb09a...b5c Tror kanskje den var siktet til meg som hadde innlegget over, og ikke hun som startet tråden? Om så er tilfelle så har vi ikke bestilt noe ferie, så det er ikke umulig å endre om det skulle være krise, og han har alltid fått velge først, da er det min tur nå. Det er faktisk helt rettferdig, og ikke sabotasje av samvær. Han får ha henne så mye han vil, jeg har flere ganger spurt om han vil ha henne oftere osv, men siden han har to barn med ny samboer så er ikke interessen så veldig til stede. Selv har han en samboer som ikke jobber, samt at han har muligheten til å be om ferie i visse tidsrom, noe ikke min kjæreste har. Hvilket vil si at han har muligheten til å være fleksibel, ikke jeg (Om vi skal ha muligheten til å feriere sammen). Men som vanlig ser vi at straks en mamma tillater seg selv førstevalget her på forum så blir hun stemplet som sabotør av samværet, uavhengig av far. Og hun som startet tråden spurte BF først, bestilte ferie etter å ha fått svar, så tar han kontakt etterpå og vil endre. Han fikk førstevalget, mor bestilte deretter og skal følgelig få opprettholde de planene hun har. Anonymous poster hash: 1af83...2c7
Super-woman Skrevet 24. april 2014 #18 Skrevet 24. april 2014 følg ferie planene dere har lagt, bf har fått tatt sitt valg og da får han stå ved det valget han har tatt.Det er ikke snakk om sabotasje av samvær her, men en urimelig barnefar som virker sjalu for at mor skal ta med barna på ferie.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #19 Skrevet 24. april 2014 Jeg har nå gitt beskjed om at han kan bytte med noen andre uker når han vil men at de to ukene vi er på ferie kan han bare glemme, for med så mange uker å velge mellom får han ikke ødelegge denne ferien for oss. hi Anonymous poster hash: b8f13...c0d
Englenemine Skrevet 24. april 2014 #20 Skrevet 24. april 2014 Tommel opp HI! Fedre ( el mødre) som ikke holder seg til avtaler og planer får skylde seg selv. Og herregud du anonyme over som mener HI skal skjerpe seg og la Far få ferien han ber hun forandre på les posten på nytt og hva HI skriver og om du fremdeles mener det samme , vel da trenger du en realitetssjekk....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå