Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 Jeg er i et forhold hvor min partner ikke tar initiativ til sex. Det har ikke skjedd på ca 4 år .. jeg har et normalt utseende. Forholdet ellers er bra. Men hun tar rett og slett ikke initiativ til sex .. hun sier hun ikke vet hvorfor ' det bare er sånn '. Fryktelig utmattende for den part som aldri blir begjært. Dere som er/har vært i den situasjonen, må man bare godta det? Kan jo ikke forlate partneren pga det. Det vil jeg ikke heller, men selvtilliten er jo ødelagt på den fronten.... Anonymous poster hash: 07961...e9b
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Noen kvinner er ikke så seksuelle, har ikke noe med partneren å gjøre. Kan hende hun også er sjenert eller kanskje hun rett og slett liker å at du tar litt kontrollen i senga og dominerer henne. Har du tenkt på det? Snakk med henne... Anonymous poster hash: 78ad9...f90
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 Jeg var i et sånt forhold i mange år. Jeg er kvinne, og det resulterte jo i lite sex. For jeg orket ikke å være den eneste som ville. Og det gjør noe med selvtilliten ja, da man har en mann som aldri vil ha deg. Jeg gikk og mye ned i vekt etter siste svangerskapet, trente og så veldig fin ut, alle kompisene hans startet og kommentere hvor fin kone han hadde. Men fortsatt ingenting. Nå er ikke vi sammen i dag, men det er av langt mer alvorlige grunner enn sex. Tror du bare må prøve å prate med henne. Anonymous poster hash: 3eb92...8b9
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Jeg var i et sånt forhold i mange år. Jeg er kvinne, og det resulterte jo i lite sex. For jeg orket ikke å være den eneste som ville. Og det gjør noe med selvtilliten ja, da man har en mann som aldri vil ha deg. Jeg gikk og mye ned i vekt etter siste svangerskapet, trente og så veldig fin ut, alle kompisene hans startet og kommentere hvor fin kone han hadde. Men fortsatt ingenting. Nå er ikke vi sammen i dag, men det er av langt mer alvorlige grunner enn sex. Tror du bare må prøve å prate med henne. Anonymous poster hash: 3eb92...8b9 Signerer den. Jeg har sluttet å prøve meg fordi jeg er piss lei hele opplegget. De 4 første årene av forholdet vårt prøvde jeg meg hver gang, han aldri. Hvis jeg ikke prøvde meg så kunne det gå så lenge som 10 måneder (!) uten sex. Ble også avvist i 8 av 10 tilfeller. Så nå gidder jeg ikke lenger, vil han ha sex så får han skaffe seg elskerinne. Å bli avvist gang på gang samtidig som partner aldri viser interesse selv ødelegger selvtilliten og går på humøret løs. Jeg er slik som siste anonym, slank og fin. Forstår deg godt, HI. Du må prate med henne og finne ut om hun er totalt uinteressert i sex, hvorfor, og hva dere skal gjøre videre. Anonymous poster hash: 7c9d2...46b
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #5 Skrevet 24. april 2014 Jeg har det som deg hi, og det er sårende og man mister jo selvtilliten av det. Jeg har tidligere vært i forhold med flott sexliv, så jeg savner det å bli begjært, og det å ha den spenningen i hverdagen. Siden jeg bare er 30 år, så er det utrolig kjipt å tenke på at dette er sånn det blir for meg... for jeg vil ikke bli singel heller.. Bortsett fra sex´en har vi det helt fantastisk, og har også flotte barn sammen.. Men, det er sårt, det er det. Anonymous poster hash: d7800...a2a
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Har dere mange barn? Kanskje hun er sliten og ikke orker der og da.. Sånn er det med meg, når kvelden kommer så blir jeg sittende i sofaen og sløve. Tiden går fort og plutselig må jeg legge meg. Vi har dessuten barn på vårt soverom så er jo aldri mulighet der lenger.. Anonymous poster hash: 7d097...59e
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #7 Skrevet 24. april 2014 Jeg kan vel også skryte på meg over gjennomsnittet godt utseende. Så det er nok ikke noe med det. Vi har tre barn, men de er ikke såå krevendes. Hun har energi til masse annet .. Jeg sier ikke at man skal bruke hver rest av energi på sex, men det er jo pokker så viktig å faktisk holde littegranne liv i sexlivet i ny og ne. Har også begynt å drømme om sex med andre på natten. Jeg vil aldri i verden være utro, men kroppen vil tydeligvis ha noe, hehe .. Jeg kan la vær å prøve meg på flere måneder, virker ikke som hun tenker på sex. Nei, jeg får nok takke meg til våte drømmer med ukjente så lenge Anonymous poster hash: 07961...e9b
Mandala Skrevet 24. april 2014 #8 Skrevet 24. april 2014 Jeg var den som ikke ville ha sex. Jeg trodde virkelig at jeg var aseksuell eller noe. Helt til forholdet tok slutt og jeg traff en annen. Jeg var rett og slett sammen med feil person, uten tvil... Ikke så veldig oppløftende svar kanskje, men nå innser jeg at det ikke er naturlig/ riktig å aldri ville ha lyst på partneren sin.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #9 Skrevet 24. april 2014 Jeg kan vel også skryte på meg over gjennomsnittet godt utseende. Så det er nok ikke noe med det. Vi har tre barn, men de er ikke såå krevendes. Hun har energi til masse annet .. Jeg sier ikke at man skal bruke hver rest av energi på sex, men det er jo pokker så viktig å faktisk holde littegranne liv i sexlivet i ny og ne. Har også begynt å drømme om sex med andre på natten. Jeg vil aldri i verden være utro, men kroppen vil tydeligvis ha noe, hehe ..Jeg kan la vær å prøve meg på flere måneder, virker ikke som hun tenker på sex. Nei, jeg får nok takke meg til våte drømmer med ukjente så lenge Anonymous poster hash: 07961...e9b Tre barn kan jo være litt krevende da, spørs vel hvor gamle de er :-) har tre barn selv og noen ganger kan jeg være helt fjern.. Om hun er sånn som meg, så er det ikke det at jeg ikke har lyst på sex jeg er bare treg rett og slett. Sier aldri nei om mannen min vil ha sex ;-) Anonymous poster hash: 7d097...59e
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #10 Skrevet 24. april 2014 Jeg var i et sånt forhold i mange år. Jeg er kvinne, og det resulterte jo i lite sex. For jeg orket ikke å være den eneste som ville. Og det gjør noe med selvtilliten ja, da man har en mann som aldri vil ha deg. Jeg gikk og mye ned i vekt etter siste svangerskapet, trente og så veldig fin ut, alle kompisene hans startet og kommentere hvor fin kone han hadde. Men fortsatt ingenting. Nå er ikke vi sammen i dag, men det er av langt mer alvorlige grunner enn sex. Tror du bare må prøve å prate med henne. Anonymous poster hash: 3eb92...8b9 Signerer den. Jeg har sluttet å prøve meg fordi jeg er piss lei hele opplegget. De 4 første årene av forholdet vårt prøvde jeg meg hver gang, han aldri. Hvis jeg ikke prøvde meg så kunne det gå så lenge som 10 måneder (!) uten sex. Ble også avvist i 8 av 10 tilfeller. Så nå gidder jeg ikke lenger, vil han ha sex så får han skaffe seg elskerinne. Å bli avvist gang på gang samtidig som partner aldri viser interesse selv ødelegger selvtilliten og går på humøret løs. Jeg er slik som siste anonym, slank og fin. Forstår deg godt, HI. Du må prate med henne og finne ut om hun er totalt uinteressert i sex, hvorfor, og hva dere skal gjøre videre. Anonymous poster hash: 7c9d2...46b Hva er man dersom man ikke har sex i et forhold? Når hverken mann eller dame vil ha sex med hverandre, hva er dere nå da? Samboere? Dere er hvert fall ikke kjærester lengre. Kanskje du burde se deg om etter noe nytt? Anonymous poster hash: 57bae...336
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #11 Skrevet 24. april 2014 Kanskje hun er sliten? Deler dere 50% på barn og hus (vær ærlig nå :-)). Damer må ofte ha overskudd for å orke. Prøv evt familieterapi. Anonymous poster hash: 12636...052
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #12 Skrevet 24. april 2014 Tok hun iniativ til sex tidligere? Har dere sex når du tar initiativ? Synes hun da å nyte det, eller virker det som om hun bare tolererer det? Du har tydeligvis snakket med henne om det. Trives hun selv med å ha det slik? Har du spurt henne om hun trives med å bo sammen med en som hun tilsynelatende ikke begjærer? (vet dette er et ganske tøft spørsmål, med det må kanskje til?) Hva har dere gjort for å prøve å endre dette? Er hun villig til å gjøre noe for å endre det? Har dere forsøkt å gjøre ting sammen bare som kjærester? Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Hvis man påstår å være i et forhold med den man elsker, hvis man ikke er altfor utslitt av nattevåk, dobbeltarbeid e.l. eller fysisk eller psykisk syk.... da tror jeg ikke det er normalt at personer som tidligere har hatt godt og ofte sex bare slutter å ville ha sex med partneren. Da tror jeg det ligger noe mer bak - som Mandala sier, hun var bare ikke i forhold med den rette. En kompis av meg levde i flere år med konen som sa at det ikke var noen grunn til at hun ikke ville ha sex med ham lenger, hun hadde bare ikke lyst, han trodde henne..... viste seg at hun hadde hatt en elsker i alle årene.... En venninne av meg ble i ekteskapet overbevist om at hun måtte være frigid, hun ville bare ikke lenger ha sex, hun ble ikke lenger tent. Hun anså seg som asexuell. Inntil hun av helt andre årsaker gikk fra mannen og oppdaget at hun egentlig hadde en stor sexlyst bare hun fant riktig mann. Jeg tror også at man kan gå seg inn i dårlige vaner, man er kanskje litt beskjeden, og det er vanskelig å være den som gjør seg synlig og tar initiativ, så en slutter, og så blir det en vane. Jo lengre man lar være, jo verre er det å snu det igjen, fordi det da føles så mye større. Hvis begge to ønsker å være i forholdet og ønsker å finne tilbake til den seksuelle biten igjen, så hadde jeg ville kontaktet en sexolog, sexterapeut. Jobb med det. Snakk med henne og få henne med på dette, fordi dette er noe som blir veldig ødeleggende for deg om du skal gå i mange flere år slik. Har begge viljen så kan det rettes på. Lykke til Anonymous poster hash: 4f682...617
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå