Gå til innhold

Hva ville dere tenkt om dere opplevde dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyinnflyttet i et hus, nabolaget er en drøm, alle hilsr fra første dag osv..

Ikveld opplevde jeg noe uvanlig. Det kom to jenter på døren min, de var ca 10 år og lurte på om de kunne gå tur med hunden min. Jeg be litt paff, og sa det som det var, at hunden sover, og kanskje en annen gang.

Og er fortsatt litt paff.

Vet ikke om jeg tørr å la så unge jenter gå tur med han, for han er ike lett å gå tur med. Det er en pomeranian, en veldig dyr en, og litt småpysete.. Om de kommer neste gang, får jeg å bli med på tur, så de blir kjent med han og han med de, så kan de gjerne lufte han om de vil.

Hva ville dere tenkt? Kjenner ikke de jentene, da jeg er fortsatt i " bli kjent - fasen " ;)

Anonymous poster hash: 489ce...97e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde syntes det var koselig.

Husker da jeg var liten gikk vi alltid tur med ene hunden i gata og det var stor stas!

Skrevet

Da jeg var liten gjorde vi stadig vekk sånt. Vi gjorde det med babyer og, spurte om vi kunne få trille en tur:) Ikke så utrolig mange år siden heller.

Er nok bare litt avhengig av nabolag/sted:)

Men er hunden vanskelig å lufte så er det sikkert bare å forklare det.

Anonymous poster hash: 5a038...229

Skrevet

Hadde tenkt at set var en hyggelig tanke. Jeg var barnevakten i gata fra jeg var 12 år og da passet jeg barn som bare var noen få år yngre enn meg og helt ned til babyer.

Tror ikke barn tenker over hvor dur hunden er eller hvor redd den er. De tenker søt, sint, nusselig, stor, liten. Altså et kompliment til deg for du har tydeligvis en hund disse jentene synes er såååååååååå søt:)

Anonymous poster hash: 0d938...acf

Skrevet

Eg har vel slept alle hundane i nabolaget på tur saman med venninner som barn. Vi ringte også på og ville trille baby, fekk stort sett aldri nei sjølv om vi hadde null kjennskap til mora som opna døra. Fekk 20-30 kr for å trille ein times tid. Dette var vel frå 3.-4.klasse.

Då vi flytta til bygda gjekk det ein dag før folk fekk nyss om baby på flyttelasset og den første jenta meldte seg som trillepike. Ho trilla søstern frå den dagen og er framleis ein venn av familien. Ho var riktignok ungdomsskuleelev.

Sjølv ville eg neppe levert frå meg ungen til tiåringar, men ville ikkje nølt med ein hund.

Skrevet

Gjør som meg, si at hunden er vanskelig å håndtere, at den er litt redd for fremmede,så det beste er at du lufter den selv :)

Anonymous poster hash: f11a9...02c
Skrevet

Helt greit synes jeg, i hvertfall når det er en så liten hund som er lett å håndtere for barn :)

Skrevet

Jeg har hundeskrekk, og når jeg ser 10-åringer lufte hunder, spesielt store hunder, så snur jeg omtrent og går en annen vei. De er altfor svake til å kontrollere gærne bikkjer.

Anonymous poster hash: dad75...e92
Skrevet

Slikt gjorde vi maaaasse! :) Både bittesmå og store som lett kunne dratt oss over ende :)

Veldig koselig at jentene både turte å spørre å ville :)

Neste gang og hvis du er usikker kan dem vel kanskje få leke litt ute i hagen eller noe eller invitere dem med deg når du skal ut :) Er jo alltids kjekt med hundeluftere hvis ungen/du er syk og ikke minst så er det sunt for hunden å være sammen med andre! :)

Skrevet

Eg har vel slept alle hundane i nabolaget på tur saman med venninner som barn. Vi ringte også på og ville trille baby, fekk stort sett aldri nei sjølv om vi hadde null kjennskap til mora som opna døra. Fekk 20-30 kr for å trille ein times tid. Dette var vel frå 3.-4.klasse.

Då vi flytta til bygda gjekk det ein dag før folk fekk nyss om baby på flyttelasset og den første jenta meldte seg som trillepike. Ho trilla søstern frå den dagen og er framleis ein venn av familien. Ho var riktignok ungdomsskuleelev.

Sjølv ville eg neppe levert frå meg ungen til tiåringar, men ville ikkje nølt med ein hund.

Hoi hoi, ring barnevernet! :P Ja tida har forandret seg ;)
Skrevet

Jøss, så mange spennende historier dere kom med, sitter her og smiler. :D

Dette var virkelig noe nytt for meg, så det at jeg ble litt paff er bare på en positiv måte altså.

Og angsten kom litt over meg, hva hvis han kommer seg løs, og under en bil, da er det gjort, huff...tenker det verste jeg da!

Neste gang de kommer ( om de kommer? ), skal jeg si det som det er, så får vi se, ikke sant?:)

Skrevet

La jentene lufte og leke litt med vofsen i hagen ettpar ganger, så får du blitt litt kjent med dem og du får sett om du kan stole på dem. Er selv ikke så glad i å la barn passe store hunder, men en pomme burde de klare å lufte selv om den kan være litt sprelsk. Husker vår shäfer var en ettertraktet turkompis for gatas barn når jeg vokste opp. 

Skrevet

Jeg og min venninne gikk tur med to halvstore hunder ofte. De var kjempesnille og vi gikk alltid med bånd på dem. En gang kom det en løs hund løpende mot den ene av hundene og bet den så ille at den måtte avlives. Det var slutten for vår luftehundkarriere, vi var to tolvåringer som var vettskremte. Det var ikke vår skyld, og eierene av hundene var ikke sint på oss. Men det var fælt.

Anonymous poster hash: a4c6d...e29

Skrevet

He, he, tenker litt motsatt jeg da. Ungen min kan dem gjerne trille på, men bikja mi????? Nei, det sier jeg rett og slett, nei, til. :)

Da skulle vi i såfall blitt veldig, veldig godt kjent først!!! Nettopp fordi jeg har to små hunder! Hadde det vært en stor, rolig hund, som var vant med barn, så ja, kansje. De tåler mer, rett og slett. :)

Og jeg ville ventet til hunden og barna ble kjent med hverandre og jeg ville se at ungene hadde håndtert bikja på en skikkelig måte. Hunder er rett og slett ikke leketøy..

Vel, hadde ikke bare hevet ungen i vogna og sendt dem på tur heller altså. ;):) .

Skrevet

Det var sånn vi tjente en femmer eller tier så vi kunne gå på Fina og kjøpe en sjokolade da jeg var barn :)

Jeg og venninnen min ringte på og spurte om å få lufte hunder og trille unger, synes det var kjempegøy og fikk som regel ja også. Fra vi var 10-12 år trillet vi unger og luftet hunder mange ganger i uken, fikk som regel en tier eller to for det og løp rett på Fina og kjøpte sjokolade og tyggis.

Anonymous poster hash: 685d7...7bb
Skrevet

Jeg er nyinnflyttet i et hus, nabolaget er en drøm, alle hilsr fra første dag osv..

Ikveld opplevde jeg noe uvanlig. Det kom to jenter på døren min, de var ca 10 år og lurte på om de kunne gå tur med hunden min. Jeg be litt paff, og sa det som det var, at hunden sover, og kanskje en annen gang.

Og er fortsatt litt paff.

Vet ikke om jeg tørr å la så unge jenter gå tur med han, for han er ike lett å gå tur med. Det er en pomeranian, en veldig dyr en, og litt småpysete.. Om de kommer neste gang, får jeg å bli med på tur, så de blir kjent med han og han med de, så kan de gjerne lufte han om de vil.

Hva ville dere tenkt? Kjenner ikke de jentene, da jeg er fortsatt i " bli kjent - fasen " ;)

Du skjønner at du i så fall burde betale dem litt?

Det er en helt vanlig måte for barn å prøve tjene litt penger på i tillegg til lommepengene.

Anonymous poster hash: 76166...bcd

Skrevet

Det samme skjer meg! På søndag ringte de på for femte gang og jeg har sagt nei hver eneste gang. Min er og en pom. Jeg syns de er for små! Jeg kjenner de ikke, og jeg har to. En liten og en stor, så må uansett gå med den store. De er vel 7-8 kanskje. Sa hyggelig nei første gangen. De kom tilbake og jeg sa at han kan knurre litt for å få oppmerksomhet og at det kan tas feil av andre hunder. Derfor syns jeg de er for små. Etter det har de kommet tre ganger til! Kjenner jeg blir litt småirritert. Kl 10 på en helligdag.. Har ikke barn så jeg sov jo! De har egen hund, så har sagt de kan komme og leke med min i Hagen om de vil. Men det er tydeligvis ikke det som er greia. Her har mannen fått streng beskjed om å si nei! Hundene er barna mine, og jeg har ansvaret for dem. Redd det skal skje noe....

Anonymous poster hash: 0e8a3...fbc

Skrevet

enig! Hadde aldri latt noen gå tur med min rottweiler! Han er mitt ansvar og vanskelig nok for meg om han skulle slått seg vrang!

Jeg har hundeskrekk, og når jeg ser 10-åringer lufte hunder, spesielt store hunder, så snur jeg omtrent og går en annen vei. De er altfor svake til å kontrollere gærne bikkjer.

Anonymous poster hash: dad75...e92

Skrevet

Jeg har 3 dyre pomerianere & elsker når de søte nabo jentene kommer å vil gå tur eller leke med dem :) mine bjeffer mye på andre hunder & er veldig glad i å løpe men ellers går det greit å gå tur med dem. Jentene får 10-20 kr for det allt etter som hva jeg har liggende. Om du har hage kan du jo si at du vil se hvordan de er med hunden først? & at de kan leke med den der & bli trygge på hverandre eller at du blir med på tur som du sa? Var selv hunde lufter i nabolAget når jeg var barn & syntes det var kjempe gøy! Fikk litt små penger for "jobben" & extra mosjon ^^,

Skrevet

Jeg ville blitt litt kjent med jentene først. Hadde nok blitt litt paff om to fremmede jenter kom å ringte på døra og spurte om det.

Anonymous poster hash: 6df24...7f8

Skrevet

Etter en natts lur, så er hjernen mer smartere.;) Om de kommer på døren skal jeg la dem leke med han i hagen, så de blir kjent først, om de vil det. Jeg er altfor glad i lille voffen min, at jeg bare kan ikke la han gå tur med hvem som helst.

Takk for så mange kommentarer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...