Gå til innhold

Eit av livets store spørsmål:


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Måtte fram med kost og brett i dag etter å ha tatt av ungen skoa, nesten halve sandkassa var visst med heim der, samt mykje i håret. I hårfestet hadde sanden danna emulsjon med solkrem. Det var ikkje tvil om at vi måtte krangle om hårvask i kveld. Men den største overraskinga kom då bleien vart tatt av, og eg fann resten av sandkassa der. Fukten hadde klistra sand på heile bleieområdet som vart verande på etter at bleia var fjerna. Spørsmålet er: Korleis kan nokon gå med i alle fall 100 g fuktig sand i unserbuksa si utan å gi det minste uttrykk for ubehag?

 

Gledar meg til meir finever framover :)

 

Note to self: Body har framleis sin berettigelse sjølv om ungen er to år. I morgon stiller ho i bhg utan glipe mellom skjorte og bukse.

Endret av ★
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha. No problem:) Kom til å tenke på den gangen jeg leverte jentungen min hos ny dagmamma med en stor dublokloss i bleia. Den ble ikke oppdaget før hun trengte å bli skiftet på og dagmamman antydet forsiktig og med et aldri så lite glis om vi hadde puttet den der for å overraske henne.

Skrevet

Du kan så si. Og masse sand godt mellom kjønnsleppene på jenta, i rumpesprekken på guttene, fullt av sand i skoene. Og ingen klaging? 

 

Den eneste klagingen vi fikk var da midterste nettopp hadde begynt å gå og måtte ha på seg sko ute. Han protesterte heftig da vi tok dem på, men ble overhørt. Litt lei meg da vi kom inn og jeg oppdagen den epleskrotten han selv sikkert hadde lagt oppi der tidligere... 

Skrevet

Uff, dette høres velkjent ut.

Kler for tiden av minstemann på trappa før vi går inn på ettermiddagen. Alt sand kastes ut på grusen i gården og resten havner i potta og deretter i badekaret før middag. Jeg greier ikke få av fint sand fra små skrukkete punger uten å bruke dusjen altså Han sier heller ikke ett knyst om at det er vondt med en håndfull sand i bleia.

Skrevet

Du har nok bare et perfekt eksemplar av det lekende menneske, som leker, erfarer, tåler, frister, opplever, nyter, handler og kjenner gjennom dagen med hele seg…. Alle sansene er vel ikke ferdig utviklet før 7-8 års alderen? Og når man også synes det er godt å spise sand så...

:)

Skrevet

Ettersom mine barn har vokst til har de byttet underliv ut med lommer.. Tømmet jeg skittendunken på hodet på badet oppe må jeg koste sand. Feiebrettet står til en hver tid klart :)

Skoene fyller de fortsatt med sand.

Skrevet

Her er det meitemark jeg finner overalt hos femåringen. Hun elsker dem, og siden hagen vår er stappafull med dem, er hun ute hver dag og graver etter mark.

Og tar dem med på lekestativet, lar dem skli på sklia og huske på huskene. Hun tar til og med på dem selen på babyhuska, så de ikke skal falle av og slå seg.

 

Ja, og så putter hun dem i jakke- og bukselommer. Kjekt når man skal vaske klærne noen dager senere..

Skrevet

Her er det meitemark jeg finner overalt hos femåringen. Hun elsker dem, og siden hagen vår er stappafull med dem, er hun ute hver dag og graver etter mark.

Og tar dem med på lekestativet, lar dem skli på sklia og huske på huskene. Hun tar til og med på dem selen på babyhuska, så de ikke skal falle av og slå seg.

 

Ja, og så putter hun dem i jakke- og bukselommer. Kjekt når man skal vaske klærne noen dager senere..

Skulle til å si det. Tøm bukselommer omgående etter bruk. En lomme full av metemark er IKKE OK i bunnen av skittentøyskurven. Been there done that.

Skrevet

Jeg hadde blitt lagt inn om jeg hadde vrengt mark ut av lomma på noe som skulle vaskes. Etter totalfobi mot meitemark hele barndommen fikk min hagegreie heldigvis den bivirkningen at i sitt rette element kan jeg nå være svært glad i meitemarken, og omsorgsfullt flytte den med bare hendene, men det gjelder kun i hagesammenheng. Heldigvis har minsteungen et helt avslappet forhold til mark, uten å føle at de må tas med noe sted, og største nøyde seg med å spise dem.

Skrevet

Jeg hadde blitt lagt inn om jeg hadde vrengt mark ut av lomma på noe som skulle vaskes. Etter totalfobi mot meitemark hele barndommen fikk min hagegreie heldigvis den bivirkningen at i sitt rette element kan jeg nå være svært glad i meitemarken, og omsorgsfullt flytte den med bare hendene, men det gjelder kun i hagesammenheng. Heldigvis har minsteungen et helt avslappet forhold til mark, uten å føle at de må tas med noe sted, og største nøyde seg med å spise dem.

Vi snakker ikke enkelt og greit vrenge mark ut av lomma. Vi snakker stikk neven ned i lommen og møt en hel familie..selv jeg som er ganske avslappet i omgang med småkryp fikk litt gåsehud..

Skrevet

 

Jeg hadde blitt lagt inn om jeg hadde vrengt mark ut av lomma på noe som skulle vaskes. Etter totalfobi mot meitemark hele barndommen fikk min hagegreie heldigvis den bivirkningen at i sitt rette element kan jeg nå være svært glad i meitemarken, og omsorgsfullt flytte den med bare hendene, men det gjelder kun i hagesammenheng. Heldigvis har minsteungen et helt avslappet forhold til mark, uten å føle at de må tas med noe sted, og største nøyde seg med å spise dem.

Vi snakker ikke enkelt og greit vrenge mark ut av lomma. Vi snakker stikk neven ned i lommen og møt en hel familie..selv jeg som er ganske avslappet i omgang med småkryp fikk litt gåsehud..

 

Stryk "lagt inn" og sett inn "gravd ned". Jeg sliter fortsatt med ettervirkningene av påleggskinke i lomma (ikke spør) - den glatte, sleipe følelsen av noe som virkelig ikke hører hjemme der.

Skrevet

Her er det også hele familier.

 

Legg til det at hun gjerne vil ha dem med inn så de skal få se barne-tv med henne.

 

Og jeg finnes ikke engstelig for mark, altså. Men jeg vil helst ikke ha dem i vaskemaskin eller sofa.

Skrevet

Sånn marksamling er det en av mine også som byr på. Og biller og det meste annet man kan samle på. Der storesøsteren nøyde seg med en eske i gangen til pinner, steiner, kongler og annet som kan være kjekt å ha, skal denne fyren putte alt i lommene.

 

En klassekamerat skulle forresten sørge for at salamanderne ikke døde ut. Han tok med seg to fra det stedet vi fant dem og skulle beskytte dem hjemme. Det var bare det at han glemte at bukser på 70-tallet var nokså trange oppe og salamanderne ble temmelig flate av å legges i lomma...

Skrevet

Heldige meg som ikke har en unge som samler på meitemarker. Jeg flipper helt ut hvis noen dytter meitemarker i nærheten av meg.

Vi er et ganske merkelig syn når vi er på fisketur. Liten og Stor fisker med ekte meitemarker, jeg fisker med fake marker (gulp). Og kan jeg unngå det så spiser jeg helst ikke fisken hvis den har slukt meitemarken.

 

Pinglete når det gjelder meitemarker, men det får nå bare være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...