Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 Blir det for dumt å dra te legen for å spørre om å få sjekket seg selv for hjerneskade? Anonymous poster hash: 323bb...194
catchbaby Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 Jeg personlig ville hvert fall ikke brukt ordet hjerneskade.Men er det sånn at du har slått hodet og er redd hjernen har tatt skade?Eller er det sånn at du føler noe er galt i topplokket, uten at du har fysisk skada deg på noe vis?Hva slags symptomer har du f.eks? Hvordan føler du deg?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #3 Skrevet 23. april 2014 Jeg personlig ville hvert fall ikke brukt ordet hjerneskade. Men er det sånn at du har slått hodet og er redd hjernen har tatt skade? Eller er det sånn at du føler noe er galt i topplokket, uten at du har fysisk skada deg på noe vis? Hva slags symptomer har du f.eks? Hvordan føler du deg? Jeg har hatt mange slag mot hodet oppigjennom årene. Ble mobbet psykisk og fysisk på småskolen og fikk mye hjuling av eksen min i en ettårs periode. Har større pupil på det ene lyet og ikke like sterke muskler på ene siden av ansiktet som den andre. Ser skjeiv ut hehe. Jeg utvikler meg utrolig mye saktere mentalt enn andre mennesker på min alder og jeg står liksom fast inni meg selv. Mye kan også være psykisk påkjenning etter mange år med mye vondt i livet. Men likevel er jeg usikker på om jeg er helt på plan. Om du skjønner. :/ Jeg har perioder der "personligheten" endrer seg. Altså humør, oppførsel, tankegang. Hjerneskade var vel et hard ord, men føler jeg ikke er helt på plan med "normalen" Men føler meg også teit ved å begynne å lure på meg selv. Anonymous poster hash: 323bb...194
Ileus Skrevet 23. april 2014 #4 Skrevet 23. april 2014 Mtp hva du har vært utsatt for og symptomene du har, børdu absolutt få utredet det.
catchbaby Skrevet 23. april 2014 #5 Skrevet 23. april 2014 Jeg synes du skal ta det opp med legen din, absolutt.Høres ut som en vanskelig situasjon du er i, og veldig kjedelig for deg at disse tingene ikke har blitt fanget opp i oppveksten så vidt jeg kan skjønne.Siden du føler at disse tingene hindrer deg på noen måte i hverdagen, og det plager deg synes jeg du skal kreve veiledning, utredning og råd. Du er langt ifra teit som lurer på deg selv. Vi har jo egentlig et ganske godt helsevesen her til lands som nettopp er til for å hjelpe!
Abrenna1 Skrevet 23. april 2014 #6 Skrevet 23. april 2014 Jeg personlig ville hvert fall ikke brukt ordet hjerneskade. Men er det sånn at du har slått hodet og er redd hjernen har tatt skade? Eller er det sånn at du føler noe er galt i topplokket, uten at du har fysisk skada deg på noe vis? Hva slags symptomer har du f.eks? Hvordan føler du deg? Jeg har hatt mange slag mot hodet oppigjennom årene. Ble mobbet psykisk og fysisk på småskolen og fikk mye hjuling av eksen min i en ettårs periode. Har større pupil på det ene lyet og ikke like sterke muskler på ene siden av ansiktet som den andre. Ser skjeiv ut hehe. Jeg utvikler meg utrolig mye saktere mentalt enn andre mennesker på min alder og jeg står liksom fast inni meg selv. Mye kan også være psykisk påkjenning etter mange år med mye vondt i livet. Men likevel er jeg usikker på om jeg er helt på plan. Om du skjønner. :/ Jeg har perioder der "personligheten" endrer seg. Altså humør, oppførsel, tankegang. Hjerneskade var vel et hard ord, men føler jeg ikke er helt på plan med "normalen" Men føler meg også teit ved å begynne å lure på meg selv. Anonymous poster hash: 323bb...194 Du kan jo be om å få en sjekk, men ville ikke brukt ordet hjerneskade. Kan jo være greit å finne ut om alt fortsatt er som det skal når du har fått så mye juling oppgjennom årene.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #7 Skrevet 23. april 2014 Takk for svar ♡ Anonymous poster hash: 323bb...194
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #8 Skrevet 23. april 2014 Det at ene pupillen er større enn den andre samt at du er skjev i ene halvdel av ansiktet er ting som absolutt kvalifiserer for en nærmere undersøkelse - henvisning til nevrolog er mest trolig her. Og med alt det andre du forteller du har opplevd så er det også nærliggende å tro at dette kan påvirke deg fremdeles. Traumatiske opplevelser kan påvirke hukommelse og konsentrasjon, hvor raskt man tenker osv. Det betyr ikke at man er dummere enn andre, man kan være like intelligent som andre av den grunn, men man kan ha "rusk" i maskineriet. Så be gjerne om en psykologvurdering også. Lykke til Anonymous poster hash: 35ac3...4d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå