Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 Skulle ta gastroskopi idag. Jeg fikk mast meg til beroligende medisiner, siden jeg stresset så mye med hele greia. Klarer ikke kvalme og brekkninger! Fikk panikk etter å ha fått bedøvelsespray. Total panikk med tårer og lettere pustebesvær. De fikk ikke sprayet nok en gang, siden det var så fælt! De gav med da masse beroligende. Husker ingenting etter det! Men de gav opp etter 3. Forsøk på å ta selve gastroskopien. Skal også få kamera opp andre veien snart. Nå har de besluttet at det beste er å ta alt under narkose. Noen som har gjort det? Hvordan var det etter? Måtte dere være lenge på sykehus etter, eller får man dra hjem samme dag? Er det noe problemer etter? Stresser litt med hele denne greia.. Anonymous poster hash: a5908...6b9
PrinsesseHengepupp Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 Tok gastroskopi i narkose (utlandet) for to år siden. Hadde glatt gjort det igjen. Fin rus og husker ikke en puck. La meg på siden på en benk og borte var jeg, våknet en times tid senere, ikke vondt noe sted, ingenting. Men litt groggy, omtrent som etter to glass vin. Gikk raskt over og var på beina omtrent med det samme. Kjørte ikke bil, men hadde to-tre timer på et kjøpesenter samme ettermiddag. Klarer ikke å forstå hvorfor det ikke er standard med narkose på gastroskopi i Norge.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #3 Skrevet 23. april 2014 Jeg tok gastroskopi for ca. ett år siden, i narkose. Jeg opplevde det samme som deg, og fikk et kraftig panikkangstanfall, og måtte ligge i en seng i halvannen time etterpå for å i det hele tatt kunne gå ut derfra. Jeg har tatt gastro da jeg var ungdom, uten å få tilbud om noe beroligende eller noe - og det var så jævlig at jeg knakk sammen da jeg møtte sykepleieren på avdelingen. Aldri om jeg skal gjøre det igjen! Med narkose var det noe helt annet. Jeg var så avslappet da jeg kom dit, at jeg ikke tenkte på hva som skulle skje i det hele tatt. Ble lagt i en seng, fikk veneflon, og ble borte. Genialt, når alternativet ikke fungerte. Altså, alternativet var umulig å få til, det innså legen og sykepleierne. Jeg husker ikke hvor lenge jeg var på oppvåkningen, siden jeg sovnet med en gang jeg våknet fra narkosen (jeg husker ikke at jeg var våken engang), men fikk reise hjem med en gang jeg våknet skikkelig. Jeg tok biopsi av tarmen, og kunne ikke spise på en halvtime eller noe. Eneste minuset var at jeg fikk en hissig infeksjon i halsen, pga. tuben som skrapte inni halsen. Selv om dette har skjedd med meg hver gang jeg har vært i narkose, er det visst veldig uvanlig. Også var det ca. et halvt års ventetid fra første gastroforsøk, til jeg fikk narkose (på Haukeland). Uansett, narkose er fantastisk. Jeg er veldig glad for at de fleste klarer å gjennomføre det uten narkose, men i mitt tilfelle var det umulig. Anonymous poster hash: 8a307...170
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #4 Skrevet 23. april 2014 Tok kamera opp i baken i narkose, dro hjem 15 min etter jeg våknet. Eneste ubehaget var masse luft i magen etterpå. Sov en time da jeg kom hjem. Anonymous poster hash: 4fe6e...1e3
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #5 Skrevet 23. april 2014 Tatt gastroskopi mange ganger samt biopsi, det er jo fryktelig ubehagelig men ingen vits med narkose vel?? Hadde jo blitt svinedyrt med anestesi, måtte hatt pasientene på sykehuset mye lenger ol kun for en enkel 5-minutters undersøkelse. Greit på barn, men voksne må bare komme seg gjennom det mener jeg.. Finnes verre ting.. Anonymous poster hash: 14638...a44
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #6 Skrevet 23. april 2014 Det gjøres ikke i narkose fordi det er mer ressurskrevende, ganske enkelt. Med de pasientene 'det ikke går på', tilbys narkose. Folk opplever det veldig forskjellig, noen syns det er helt greit, andre er som deg, HI. Lykke til med narkose, det går sikkert helt strålende:) Anonymous poster hash: 0fd49...034
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #7 Skrevet 23. april 2014 Dagkirurgisk inngrep, du kan sikkert reise etter en time. Kommer neppe til å bli standard med narkose, et mye større apparat som kreves... Anonymous poster hash: e44b1...9ae
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #8 Skrevet 23. april 2014 Snakket med legen om narkose før vi begynte. Og han Fortalte meg at det ikke var vanlig med narkose, men om det absolutt ikke gikk, fikk vi se på det senere. Har ikke anelse på hvordan det gikk med gastroskopi-forsøkene deres, annet enn at de gav opp til slutt. (Lurer virkelig på hvordan jeg oppførte meg:o ) Jeg som var Såå bestemt på at jeg skulle klare det med beroligende! Men da de sprayet med lokalbedøvelse i halsen fikk jeg total panikk! Aldri vært med på noe sånt før! Var ikke så redd da jeg skulle føde engang! Men men! Er lykkelig over at jeg skal få utført gastroen og den andre i narkose. Bare lurte på om det var noe problemer etter dette? Ingen ubehag i baken eller? Har flere venner og kjente som har tatt gastroskopi uten beroligende, og synes jeg er DEN pysa! Men kunne virkelig ikke falle meg inn å legge meg ned på det bordet igjen uten narkose. Anonymous poster hash: a5908...6b9
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #9 Skrevet 23. april 2014 Og jeg skal ta noe som heter Picoprep dagen før, hvordan er det? Hva smaker det, og blir man sittende på do hele dagen??? Anonymous poster hash: a5908...6b9
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #10 Skrevet 24. april 2014 Dytt Anonymous poster hash: a5908...6b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå