Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 Synes det er mistenkelig mange som får diagnosen ME. Er dette egentlig ikke bare den gode, gamledagse "veggen" som møtes?? Anonymous poster hash: 59911...7ff
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 Det kan du gjerne få lov til å forklare til min snart 16 år gamle elev som nettopp fikk diagnosen og er helt fra seg.... Anonymous poster hash: 87808...0e6
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #3 Skrevet 23. april 2014 Uff da..... Synes bare det er så merkelig at det er så mange som får denne diagnosen, så jeg lurer på om det er det samme, bare at det blir diagnostisert som ME?? Anonymous poster hash: 59911...7ff
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #4 Skrevet 23. april 2014 Nei, det er ikke det samme. Men det er en del mennesker som blir feildiagnotisert, folk som er deprimert eller møter veggen har utrolig mange av de samme symptomene som ved ME, og siden ingen av disse sykdommene vises på en blodprøve er det en del som får feil diagnose.... Men ME er en autoimmun sykdom som nesten alltid starter med en infeksjon i kroppen, f.eks kyssesyken og pga den langvarige infeksjonen skjer det noe med immunforsvaret så det går helt i krøll. Ingen vet enda hva som skjer og hvorfor, men de har jo funnet ut at om man gir en ME pasient medisiner som slår ut immunforsvaret (f.eks cellegift) så forsvinner ME-symtomene. Så alt tyder på at når man har ME så angriper kroppens immunforsvar kroppen selv og man får symptomer på sykdom (hodepine, muskelsmerter, feberfølelse, hovne lymfekjertler, sår hals, magetrøbbel, søvnproblemer og den typiske utmattelsen) Anonymous poster hash: 8260f...a81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå