Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 Er tydelig vis veldig følsom av meg i dag. I går hjelp jeg mor med noe, og har også hjelpt henne mye med flytting, kjøring og bæring en stund. Det jeg hjalp til med i går var ikke store greiene men like mye som naboen har jeg jo gjort totalt også mer iløpet av det siste nå. Jeg ringte i dag for og spørre om vi sku spise middag sammen, men det kunne hun ikke fordi hun hadde invitert naboen og hans familie og broren sin og tantebarnet til storflott viltmiddag som takk for hjelpen i går. Barnet (barnebarnet) kunne bare komme opp så sku ho ringe meg dersom det ble rester igjen. Har jo fått mat der jeg og før men hver gang er det fordi det blir rester igjen etter de inviterte er ferdig spist. Så i dag trillet tårene. Å nå skal jeg på butikken og lage middag alene og til meg og barnet. :/ meget følsom tydligvis.. sorry meg.. bare den følelsen av og alltid være sist, være den som ikke er invitert men kan komme når det er rester igjen. Det gjorde litt vondt i dag. Anonymous poster hash: 830f9...ed2
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 Hadde kuttet den dritten av en mor ut. Man serverer ikke rester til sin datter, mens den flotte maten serveres til andre.
Ladybird2014 Skrevet 23. april 2014 #3 Skrevet 23. april 2014 Så smålig av henne, skjønner at du blir lei deg! Hun kunne like godt invitert deg også, og så delte dere det som var. Sånn gjør vi det om noen detter innom i middagstider! Og nok mat blir det alltid. Lag deg noe godt og prøv å kose deg. Så kanskje du kan si nei takk til moren din om hun ringer, si at du ikke sitter og venter på rester. Men at du gjerne kommer på middag en dag.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 23. april 2014 #4 Skrevet 23. april 2014 Så smålig av henne, skjønner at du blir lei deg! Hun kunne like godt invitert deg også, og så delte dere det som var. Sånn gjør vi det om noen detter innom i middagstider! Og nok mat blir det alltid. Lag deg noe godt og prøv å kose deg. Så kanskje du kan si nei takk til moren din om hun ringer, si at du ikke sitter og venter på rester. Men at du gjerne kommer på middag en dag. I tillegg er det jævlig ufint å invitere barnebarnet for å spise, men ikke datteren. Hun er god nok til å kjøre barnet sitt, men ikke til å sitte ved bordet sammen med andre og spise. Makan!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #6 Skrevet 23. april 2014 Så smålig av henne, skjønner at du blir lei deg! Hun kunne like godt invitert deg også, og så delte dere det som var. Sånn gjør vi det om noen detter innom i middagstider! Og nok mat blir det alltid. Lag deg noe godt og prøv å kose deg. Så kanskje du kan si nei takk til moren din om hun ringer, si at du ikke sitter og venter på rester. Men at du gjerne kommer på middag en dag. I tillegg er det jævlig ufint å invitere barnebarnet for å spise, men ikke datteren. Hun er god nok til å kjøre barnet sitt, men ikke til å sitte ved bordet sammen med andre og spise. Makan! Vi bor bare 3 minuttersgåtur unna så barnet sykler eller går fint alene bort til henne. Langt nok unna til og la meg sitte hjemme alene. Anonymous poster hash: 830f9...ed2
Tired mama Skrevet 23. april 2014 #7 Skrevet 23. april 2014 Hæ! Du tuller???! Så jævlig ondskapsfullt! Det der går jo ikke an!!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #8 Skrevet 23. april 2014 Fortell moren din hvordan du føler deg og beskriv til henne det du beskrev for oss her. Anonymous poster hash: 31829...00e
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #9 Skrevet 23. april 2014 Nei... Nå ble jeg trist på dine vegne Du fortjener folk rundt deg som setter pris på deg! 💛 Anonymous poster hash: 337fc...4b2
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #10 Skrevet 23. april 2014 Så ufint av din mor! Hadde fortalt henne dette i 100% klar tekst hvordan du følte det. Bra nok når hun trenger hjelp av deg, men ikke til å inviteres til middag. Mann deg oppå si hvordan du føler det! Anonymous poster hash: 2aa68...26f
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #11 Skrevet 23. april 2014 Forstår deg godt. Min mor hadde en annen variant et år. Hun begynte allerede lenge før min bursdag det året å si at hun måtte slå sammen bursdags- og julegave (bursdag i desember), jeg hadde "rund" dag det året. Hun fortsatte å si at jeg fikk samlet gave til jul fordi hun hadde så forferdelig dårlig råd. Jeg var forståelsesfull hele veien (jeg var selv student da) og tenkte ikke noe mer over det - før hun etter å ha gitt meg min lille gave la ut om alle vennene og bekjente hun hadde gitt gave til det året, hva hun hadde gitt, og ikke minst alle som hadde fått hjemmelagede julekort (ikke enkle, slike som krever at hun kjøper inn masse pynt og dill som ikke er billig). Hun fortalte til og med hva flere av gavene hadde kostet. Til og med hennes ikke-nærmeste venner hadde fått dyrere gave enn jeg fikk. Folk hun aldri før hadde gitt julegave til (og aldri fått av) fikk julegave av henne det året. Det var ikke prisen jeg kicket på, men det at hun så demonstrativt skulle vise meg at andre hadde fått bedre gaver. Hun hadde fått for seg at jeg ikke fortjente mer, tydeligvis. Og ikke nok med det - det var så tydelig at hun demonstrerte med å fortelle meg om de andre gavene hun hadde gitt. Hun var slik hele julen, nesten ondskapsfull. Siste julen jeg "feiret" sammen med henne... Neste gang din mor ber om hjelp kan du si at hun har så gode naboer og en god bror med familier som hun setter pris på å få hjelp av, så hun kan be dem i steden for. Men trolig så vil hun ikke forstå, og du risikerer å bli "den vanskelige". Slutt å forvente noe av henne, og så bruker du heller energien din på folk som gjør deg glad. Anonymous poster hash: ccb85...03c
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #12 Skrevet 23. april 2014 Snakk med henne da vell? Fortell henne hva du mener om oppførselen hennes, og om det er noe hun mener du har gjort for å fortjene slik behandling...! Anonymous poster hash: ce06f...845
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #13 Skrevet 23. april 2014 Wow. Hun hadde jeg ALDRI løftet en finger for igjen. Anonymous poster hash: e5e83...d75
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #14 Skrevet 23. april 2014 fy....det der går ikke ann... nesten på drit skulle du gått til din mor, og sagt høyt og tydelig for de andre gjestene, er det noe rester igjen til meg nå,eller må jeg lage min egen mat ?? da tenker jeg din mor hadde fått noen øyne på seg, og de hadde følt seg ganske dumme.... nei, uff, fikk vondt av deg jeg nå.....håper du ikke gjør dette en gang til.... Anonymous poster hash: 49e2a...d8f
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #15 Skrevet 23. april 2014 Synes veldig synd på deg, men jeg hadde ikke tålt det. Hadde sagt akkurat hva jeg mente om det og det bør du også, hun behandler seg som en drittunge. Anonymous poster hash: a43b5...198
Superdolly Skrevet 23. april 2014 #16 Skrevet 23. april 2014 Mora di oppfører seg skikkelig dårlig. Jeg skjønner at du ble lei deg og såret. Neste gang hun ringer for å få hjelp til noe, si nei. Spør hun hvorfor kan du fortelle henne hvorfor.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #17 Skrevet 23. april 2014 Takk for svar <3 jeg var redd jeg overreagerte. Jeg Svarte henne ikke når hun ringte for og si i fra at det er mat igjen. Jeg får ta det opp med henne kanskje med jeg er veldig konfrontsky. Tenker at hadde jeg vert like mye satt pris på som naboene og onkel så hadde jeg også blitt invitert. Ikke bare til rester. :/ merkelig Anonymous poster hash: 830f9...ed2
monson Skrevet 23. april 2014 #18 Skrevet 23. april 2014 Men sier du ikke noe til henne da?? Om du ikke gjør det. Så begynn. Herregud så frekt av din mor..
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #19 Skrevet 23. april 2014 Men sier du ikke noe til henne da?? Om du ikke gjør det. Så begynn. Herregud så frekt av din mor.. Nei for jeg gjorde det før. Får oftest bare til svar at jeg må slutte å være så nærtagende og følsom og at jeg er utakknemlig dersom jeg ikke tar til takke med det jeg får Anonymous poster hash: 830f9...ed2
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #20 Skrevet 23. april 2014 Jeg klarer ikke å begripe hvordan mødre kan behandle sine barn slik. Klem til dere! Anonymous poster hash: 5156d...6bd
skinnfilla Skrevet 23. april 2014 #21 Skrevet 23. april 2014 Herregud for en oppførsel! Håper hun setter viltgryta i halsen! Stakkar, skjønner godt du ble lei deg. Klem
Superdolly Skrevet 23. april 2014 #22 Skrevet 23. april 2014 Men sier du ikke noe til henne da?? Om du ikke gjør det. Så begynn. Herregud så frekt av din mor.. Nei for jeg gjorde det før. Får oftest bare til svar at jeg må slutte å være så nærtagende og følsom og at jeg er utakknemlig dersom jeg ikke tar til takke med det jeg får Anonymous poster hash: 830f9...ed2 Noe må være alvorlig galt med den dama. I ditt tilfelle hadde jeg nektet å hjelpe henne med noe som helst, og hvis hun klaget hadde jeg sagt at hun fikk være fornøyd med det hun fikk og dessuten at hun mptte slutte å være så følsom og nærtagende.
PRobert Skrevet 23. april 2014 #23 Skrevet 23. april 2014 Du bør si fra, konfliktsky eller ei. Hva har du å tape liksom?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #24 Skrevet 23. april 2014 Jeg svarte henne til slutt da. Men over melding :/ vet det ikke er det beste. Skrev at jeg laga meg middag og spiste alene istedenfor og bli utsulta i å vente på et håp om at det kanskje var rester igjen etter de inviterte var mette. Og at hun heller fikk invitere meg som middagsgjest en gang og ikke bare som restegjest.. fikk til svar, skal invitere dere en gang på midddag og. Det har hun sagt nå flere ganger og hver gang er jeg eller jeg og typen bare gjester etter alle har forsynt seg og det bare er rester igjen. Det må jo være nok til de inviterte før hun serverer meg. Regner ikke med at hun skjønte jeg faktisk var dypt lei meg i dag. Men. Jeg har nå sagt litt iallefall. Anonymous poster hash: 830f9...ed2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå