Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 Snart bursdag og vi har som tradisjon å lage en liten kake til bursdagsbarnet, men har nå fått en unge med melkeallergi. Noen med tips til kake jeg kan lage? Alt jeg finner på nettet inneholder soya eller rismelk, soyafløte osv. Kan jeg lage kake på disse? Anonymous poster hash: cc5ef...cda
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 Hva med rullekake? Den er melkefri, ellers er jo boller melkefritt. Du kan også lage gulrotkake med melisglasur i stedet for ostefyll. Den oppskriften jeg har er i alle fall fri for melk og med olje. Kjempegod Hilsen en som har levd på melkefri diett Anonymous poster hash: b3d3e...b45
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #3 Skrevet 23. april 2014 Og vafler med havremelk er forresten supert! Anonymous poster hash: b3d3e...b45
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #4 Skrevet 23. april 2014 Denne kaken er uten melk, og er utrolig god: Bunn 4 toppede ss Oboy 4 dl sukker 3 ts vaniljesukker 3 ts natron 1/4 ts salt 7 dl hvetemel 1 kartong melkefri fløte (2,5 dl) (For eksempel Oatly iMat) 1,5 dl rismelk Stekes på 170 grader. Stikk en trepinne i kaken når den begynner å se ferdig ut, fester ikke kaken seg, er den ferdig. Jeg liker at den er bittelitt fuktig inni. Glasur 100 gr mykt margarin uten melk (For eksempel blå Soft) 300 gr melis 2 toppede ss Oboy 1,5 ts vaniljesukker 3 ss kaffe Man kan fint bruke havremelk, rismelk eller soyamelk i kaker og annen mat. Anonymous poster hash: 05617...2be
sug lut Skrevet 23. april 2014 #5 Skrevet 23. april 2014 Her finner du mye forskjellig: http://utenmelk.no/
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #6 Skrevet 23. april 2014 Takk for oppskrifter å tips Kan en ettåring spise ting med soyamelk, rismelk, havremelk osv? Tenkte å handle inn havreis til 17 mai så hun å får en is da, men har vært så usikker på om man kan gi så små det. Anonymous poster hash: cc5ef...cda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå