Gå til innhold

Oppgitt.. ang. vaskemaskin og service.. langt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, jeg blir så oppgitt.. jeg vet at jeg i bunn og grunn ikke har KRAV på noe her men når er jeg så lei.

Kjøpte en vaskemaskin for to år siden, som vi hadde service på for første gang for ca 6 mnd siden.
Den fungerte en stund, men nå har vi samme problemet igjen. I tillegg til tidligere service har vi klart å ordne det selv et par ganger.. dette har altså skjedd flere ganger.

Vi kontaktet leverandør som sa at vi skulle bli kontaktet av serviceverksted.
Ventet på tlf, og hørte ikke noe fra verkstedet.
En uke senere får jeg en tlf fra en tekniker som sier han er utenfor hos oss (dette var i 10 tiden på formiddagen)
Jeg forteller at vi ikke er hjemme og at vi ikke har blitt informert om at de skulle komme denne dagen. Fikk en ganske muggen reaksjon fra tekniker som bare sa ”da må jeg bare dra rett hjem jeg da. Jeg får ta det med kontoret”… så bare la han på ..
Jeg ringer selv til kontoret dems og forteller at jeg ikke har hørt noe om den servicen.
De påstår at sms er sendt, men den har jeg ikke sett noe til.
Så snakker de om en avgift på kr 700 for bomtur.
Damen forteller også at de ikke har noe mer ledig før etter påske (da har vi allerede gått 3 uker uten maskin, ettersom det var litt krøll med butikken vi kjøpte i også)

Vi har veldig problemer med å være hjemme mellom 09-13 for tiden, ettersom vi nesten må ta en halv dag fri.. uansett..

Forteller at hun kan droppe å sette opp en ny tid, og at jeg skal ta dette direkte med butikken for å få hjelp. Jeg sa dette sikkert litt frekt, men var så oppgitt.
Da legger bare dama på(!) ….. og hører ikke noe mer fra dem..

Følte meg veldig dårlig behandla her..

Så nå er jeg i kontakt med elektrobutikken/kundesenteret. Masse mail fram og tilbake, da de først fortalte at jeg måtte kontakte serviceverksted. Prøvde å forklare at det er de jeg hadde problemer med..

SÅ etter mange mail, opprettet de endelig en sak på det rett før påske. Da sa han til meg at de skulle forsøke å få noen til å komme hjem til oss på ettermiddagen eller at de kunne hjelpe med å hente maskinen for til service og levere en lånemaskin.
I tillegg fikk jeg en e-post der de forklarte at dette var en mulighet.

Nå ringer de.. og sier at det går ikke an, da har jeg blitt feilinformert.
Men når dette er noe de tilbyr meg, må de vel holde det? Eller?
Er jeg helt urimelig?? Kanskje.. da er det i så fall fordi jeg er så oppgitt etter mye mas og tjas.. huff..

Anonymous poster hash: 60e1a...bb9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett på lånemaskin etter en uke. Men vet ikke om du kan kreve at de leverer den, vi hentet selv.

Anonymous poster hash: dfe51...2f6

Skrevet

Du har rett på lånemaskin etter en uke. Men vet ikke om du kan kreve at de leverer den, vi hentet selv.

Og hvilken lov refererer du til når du sier at man har RETT på en lånemaskin?

HI;

De har mulighet til å forsøke å reparere maskinen 2 ganger før du kan heve kjøpet. Litt av utfordringen er at dere ikke har meldt inn problemet alle gangene men heller forsøkt å reparere de selv....

Man må nesten forvente at en reparatør kommer i arbeidstiden selv om det er ubeleilig for en selv. Hvis ike må man være villig til å betale et tillegg for at reparatøren skal arbeide utenom ordinær arbeidtid (hvis de i det hele tatt er villig til det)

At du ikke hører noe mer fra serviceverkstedet er vel ikke så rart. Du ba jo om at de IKKE skulle sette opp ny time. Du sa også at du ville ta dette direkte med butikken framfor serviceverkstedet. da kan du faktisk ikke klage på dårlig service fra serviceverkstedet samtidig. Ja, kipt at du ikke fikk den SMS'en. Her har det tydeligvis skjedd en feil.

hvis de har lovet at du skal få en lånemaskin og du kan bevise det skriftlig, så bør de selvfølgelig holde det de har sagt. Ghvis de går tilbake på dette er jeg enig i atd et er skikkelig dårlig kundebehandling!

Anonymous poster hash: c8f0f...9ed

Skrevet

HI;

De har mulighet til å forsøke å reparere maskinen 2 ganger før du kan heve kjøpet. Litt av utfordringen er at dere ikke har meldt inn problemet alle gangene men heller forsøkt å reparere de selv....

Man må nesten forvente at en reparatør kommer i arbeidstiden selv om det er ubeleilig for en selv. Hvis ike må man være villig til å betale et tillegg for at reparatøren skal arbeide utenom ordinær arbeidtid (hvis de i det hele tatt er villig til det)

At du ikke hører noe mer fra serviceverkstedet er vel ikke så rart. Du ba jo om at de IKKE skulle sette opp ny time. Du sa også at du ville ta dette direkte med butikken framfor serviceverkstedet. da kan du faktisk ikke klage på dårlig service fra serviceverkstedet samtidig. Ja, kipt at du ikke fikk den SMS'en. Her har det tydeligvis skjedd en feil.

hvis de har lovet at du skal få en lånemaskin og du kan bevise det skriftlig, så bør de selvfølgelig holde det de har sagt. Ghvis de går tilbake på dette er jeg enig i atd et er skikkelig dårlig kundebehandling!

Det som var, er at jeg ikle hørt noe fra dem etter bomturen. Verken tekniker eller kontor ringte meg etterpå, da de skulle snakke med hverandre. Jeg måtte selv ringe dem tilbake. Og da når jeg da at hun kunne droppe å sette opp noe, så la hun på. Uten å si noe mer eller å si hade. Det er dét jeg syns var utrolig frekt!!

Og ang lånemaskin vet jeg at jeg ikke har krav på det. Men når jeg har fått beskjed muntlig og skriftlig at det var mulig (fra to forskjellige personer) syns jeg det er fryktelig dårlig når de etter flere dager med å "undersøke", nå sier at det ille går og det er ikke et alternativ engang.. Sukk.

Skrevet

HI;

De har mulighet til å forsøke å reparere maskinen 2 ganger før du kan heve kjøpet. Litt av utfordringen er at dere ikke har meldt inn problemet alle gangene men heller forsøkt å reparere de selv....

Forbrukerkjøpsloven paragraf 30, 3. ledd.

Skrevet

"SÅ etter mange mail, opprettet de endelig en sak på det rett før påske. Da sa han til meg at de skulle forsøke å få noen til å komme hjem til oss på ettermiddagen eller at de kunne hjelpe med å hente maskinen for til service og levere en lånemaskin."

Skrev/ sa de forsøke har de ikke lovet noe, men sa de skulle forsøke. Noe som da sikkert ikke gikk.

Vi har ikke fått tilbud om lånemaskin de gangene vi måtte få reparert maskinen. Var uten maskin i 3,5 uker den ene gangen.

Anonymous poster hash: 1fb78...5f6
Skrevet

Ja de skulle forsøke. Men jeg har en epost der de også sier at jeg kan få det!

Hvorfor krangle på de detaljene?? Jeg sier jo hva jeg har fått beskjed om og spør om jeg er urimelig ?

Forhold deg til hva jeg forteller. De har fortalt meg at jeg kan få hjelp til henting og levering av lånemaskin og nå sier de plutselig at det ikke går!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...