Gå til innhold

Er jeg får streng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen har ikke gjærde i enden av hagen ut mot veien, bilene kjører i 50-60kmt der(noen ganger fortere), han har bygd opp en slags trehytte helt nederst mot veien. Slitte gamle materialer, rustene spikere og blekktak med skarpe kanter, å den er veldig lett å dette ned fra hvis det er fler enn ett barn der av gangen(noe det alltid er)

Alle barna i gata leker rundt i veien forran husene(blindvei og kunn de som bor der som kjører) de løper ut og inn av hagene til hverandre og leker hele dagen(litt barna i bakkebygrenda aktig og veldig koselig)

Mitt yngste barn er den minste i barneflokken og skjønner ikke helt hvor farlig den veien er. Følger jo alltid etter de andre, men man veit aldri om han plutselig vil ta seg en tur på egenhånd eller ikke(jeg har også tatt de andre barne i å oppfordre han til å gå ut på veien) Derfor har jeg sakt att mine barn ikke får leke i den hagen, Hvis de andre barna vil leke med dem får de komme ut av den hagen.

Det er kunn en annen mor som ikke vill att sønnen skal leke inne i den hagen, men hun lar han gjøre det likevel.

Mine barn er får små til å leke ute alene, så jeg er alltid med ut, men likevel syns jeg de kan holde seg i en av de andre hagene der det er gjærde mot veien og alle mulig andre leker, de trenger ikke apsolutt leke i en falleferdig trehytte.

Er det jeg som er får hysterisk og streng?

Anonymous poster hash: aaa09...27a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke det, men du bør ta rettskrivingskurs! Når dine barn begynner på skolen så blir det vanskelig for deg å hjelpe dem med norskleksa, samt at de lærer å skrive 50% av ordene feil.

Anonymous poster hash: 5ccb2...3a8
Skrevet

Er så lei av di som påpeker skrive feil hele tiden...

Nei hi, er enig med deg :)

Anonymous poster hash: 003d2...a23

Skrevet

Du er ikke det, men du bør ta rettskrivingskurs! Når dine barn begynner på skolen så blir det vanskelig for deg å hjelpe dem med norskleksa, samt at de lærer å skrive 50% av ordene feil. Anonymous poster hash: 5ccb2...3a8

Mine barn har heldigvis flere besteforeldre som er lærere så de vil nok få god hjelp med lekser, dessuten så skal jeg sørge får att hvis mine barn har arvet min dysleksi så skal de få vesentlig mye bedre hjelp enn hva jeg fikk...

Men takk får att du kommenterer det, har liksom ikke hørt det i hele mitt liv.

HI

Skrevet

Bææææ

Anonymous poster hash: 247cc...7b8

Skrevet

Nei hi, er enig med deg :)

Anonymous poster hash: 003d2...a23

Er så lei av DE som påpeker SKRIVEFEIL... (Mohaaaaaa...)

Anonymous poster hash: 0b65a...5af

Skrevet

Du er ikke det, men du bør ta rettskrivingskurs! Når dine barn begynner på skolen så blir det vanskelig for deg å hjelpe dem med norskleksa, samt at de lærer å skrive 50% av ordene feil. Anonymous poster hash: 5ccb2...3a8

Mine barn har heldigvis flere besteforeldre som er lærere så de vil nok få god hjelp med lekser, dessuten så skal jeg sørge får att hvis mine barn har arvet min dysleksi så skal de få vesentlig mye bedre hjelp enn hva jeg fikk...

Men takk får att du kommenterer det, har liksom ikke hørt det i hele mitt liv.

HI

Dysleksi betyr ikke at man skal sette seg ned og ikke jobbe med språket sitt. Jeg hadde gjort det for barnas skyld. Dysleksi betyr heller ikke at man skriver masse feil uansett, men at man må jobbe mer enn andre for å få ting riktig.

Skrevet

Nei hi, er enig med deg :)Anonymous poster hash: 003d2...a23

Er så lei av DE som påpeker SKRIVEFEIL... (Mohaaaaaa...)Anonymous poster hash: 0b65a...5af

Best er jo de som tror de har humor.

Skrevet

Man bør aldri bli lei av de som påpeker skrivefeil, ALDRI! Det bør være et minimum for alle voksne mennesker at man kan uttrykke seg skriftlig. Og selvsagt snakker jeg ikke om dyslektikere her.

Anonymous poster hash: 7eaaa...d83
Skrevet

Jeg forstår deg godt og synes ikke du er for streng. Barn har lettere for å glemme seg når de er sammen med andre barn.

Jeg har en sønn som er veldig fornuftig og redd for biler, men jeg har lagt merke til at han lettere glemmer å se seg godt nok for i lek med andre barn.

Anonymous poster hash: 4eda8...14d
Skrevet

Mine barn har heldigvis flere besteforeldre som er lærere så de vil nok få god hjelp med lekser, dessuten så skal jeg sørge får att hvis mine barn har arvet min dysleksi så skal de få vesentlig mye bedre hjelp enn hva jeg fikk...Men takk får att du kommenterer det, har liksom ikke hørt det i hele mitt liv.HIAnonymous poster hash: aaa09...27a

Dysleksi betyr ikke at man skal sette seg ned og ikke jobbe med språket sitt. Jeg hadde gjort det for barnas skyld. Dysleksi betyr heller ikke at man skriver masse feil uansett, men at man må jobbe mer enn andre for å få ting riktig. Anonymous poster hash: 5ccb2...3a8
Språket mitt er det ikke noe galt med, det er å uttrykke meg skriftlig som er vanskelig. Jeg skal ærlig innrømme att jeg har gitt opp å lære meg det fordi jeg på skolen ble så mobba får feilene mine att jeg ble dritt lei hele skolen og alt.

Mine barn lider ingen nød selv om dems mor ikke kan skrive ordentlig, jeg er istand til og villig til å hjelpe de med alt de skulle trenge hjelp til opp igjennom årene uansett om det det betyr att jeg må gjøre leksene dems før dem får å vite hva jeg skal svare på spørsmål som kan komme.

Dessuten kan du komme veldig langt her i livet selv om du ikke kan skrive, jeg har mann og barn, hus og bil og en god utdanning. Kan tjene ganske bra hvis jeg vil, men velger og ikke jobbe 100% fordi jeg har råd til å bruke litt mer tid på barna mine...

HI

Skrevet

Mine barn har heldigvis flere besteforeldre som er lærere så de vil nok få god hjelp med lekser, dessuten så skal jeg sørge får att hvis mine barn har arvet min dysleksi så skal de få vesentlig mye bedre hjelp enn hva jeg fikk...Men takk får att du kommenterer det, har liksom ikke hørt det i hele mitt liv.HIAnonymous poster hash: aaa09...27a
  Dysleksi betyr ikke at man skal sette seg ned og ikke jobbe med språket sitt. Jeg hadde gjort det for barnas skyld. Dysleksi betyr heller ikke at man skriver masse feil uansett, men at man må jobbe mer enn andre for å få ting riktig. Anonymous poster hash: 5ccb2...3a8
Språket mitt er det ikke noe galt med, det er å uttrykke meg skriftlig som er vanskelig. Jeg skal ærlig innrømme att jeg har gitt opp å lære meg det fordi jeg på skolen ble så mobba får feilene mine att jeg ble dritt lei hele skolen og alt.

Mine barn lider ingen nød selv om dems mor ikke kan skrive ordentlig, jeg er istand til og villig til å hjelpe de med alt de skulle trenge hjelp til opp igjennom årene uansett om det det betyr att jeg må gjøre leksene dems før dem får å vite hva jeg skal svare på spørsmål som kan komme.

Dessuten kan du komme veldig langt her i livet selv om du ikke kan skrive, jeg har mann og barn, hus og bil og en god utdanning. Kan tjene ganske bra hvis jeg vil, men velger og ikke jobbe 100% fordi jeg har råd til å bruke litt mer tid på barna mine...

HI

Jeg klarer ikke å ta deg og ditt dysleksi seriøst etter dette innlegget. Det er kun med vilje at man kan blande og/å-reglene i den ene setningen, for så å skrive det riktig i det andre. Nå tror jeg faktisk at du er et troll. Og i en og samme setning til og med: "jeg velger OG ikke jobbe fordi jeg har råd til Å bruke". Det er ikke dysleksi, men ment til å provosere :D

Skrevet

Språket mitt er det ikke noe galt med, det er å uttrykke meg skriftlig som er vanskelig. Jeg skal ærlig innrømme att jeg har gitt opp å lære meg det fordi jeg på skolen ble så mobba får feilene mine att jeg ble dritt lei hele skolen og alt.Mine barn lider ingen nød selv om dems mor ikke kan skrive ordentlig, jeg er istand til og villig til å hjelpe de med alt de skulle trenge hjelp til opp igjennom årene uansett om det det betyr att jeg må gjøre leksene dems før dem får å vite hva jeg skal svare på spørsmål som kan komme.Dessuten kan du komme veldig langt her i livet selv om du ikke kan skrive, jeg har mann og barn, hus og bil og en god utdanning. Kan tjene ganske bra hvis jeg vil, men velger og ikke jobbe 100% fordi jeg har råd til å bruke litt mer tid på barna mine...HIAnonymous poster hash: aaa09...27a

Jeg klarer ikke å ta deg og ditt dysleksi seriøst etter dette innlegget. Det er kun med vilje at man kan blande og/å-reglene i den ene setningen, for så å skrive det riktig i det andre. Nå tror jeg faktisk at du er et troll. Og i en og samme setning til og med: "jeg velger OG ikke jobbe fordi jeg har råd til Å bruke". Det er ikke dysleksi, men ment til å provosere :DAnonymous poster hash: 5ccb2...3a8
Yess, der tok du meg virkelig, det er helt sant jeg gjør det med vilje. Jeg driter med vilje i rettskrivninga :)

Skrevet

Naboen har ikke gjærde i enden av hagen ut mot veien, bilene kjører i 50-60kmt der(noen ganger fortere), han har bygd opp en slags trehytte helt nederst mot veien. Slitte gamle materialer, rustene spikere og blekktak med skarpe kanter, å den er veldig lett å dette ned fra hvis det er fler enn ett barn der av gangen(noe det alltid er)

Alle barna i gata leker rundt i veien forran husene(blindvei og kunn de som bor der som kjører) de løper ut og inn av hagene til hverandre og leker hele dagen(litt barna i bakkebygrenda aktig og veldig koselig)

Mitt yngste barn er den minste i barneflokken og skjønner ikke helt hvor farlig den veien er. Følger jo alltid etter de andre, men man veit aldri om han plutselig vil ta seg en tur på egenhånd eller ikke(jeg har også tatt de andre barne i å oppfordre han til å gå ut på veien) Derfor har jeg sakt att mine barn ikke får leke i den hagen, Hvis de andre barna vil leke med dem får de komme ut av den hagen.

Det er kunn en annen mor som ikke vill att sønnen skal leke inne i den hagen, men hun lar han gjøre det likevel.

Mine barn er får små til å leke ute alene, så jeg er alltid med ut, men likevel syns jeg de kan holde seg i en av de andre hagene der det er gjærde mot veien og alle mulig andre leker, de trenger ikke apsolutt leke i en falleferdig trehytte.

Du glemmer å si noe om hvor gamle barna dine er. Det er av stor betydning.

Er yngste f.eks. 4 år eller 8?

Anonymous poster hash: d2ed8...eb6

Skrevet

Du glemmer å si noe om hvor gamle barna dine er. Det er av stor betydning.

Er yngste f.eks. 4 år eller 8?

Anonymous poster hash: d2ed8...eb6

Yngste min er ikke fylt 4 enda engang. Derfor jeg ikke skjønner hvorfor de andre i gata ikke forstår hvorfor jeg er så streng. Barnet i den hagen det er snakk om er litt over 5, jeg syns tilome det barnet er får lite til å leke i den hagen, men det kan ikke jeg bestemme over. Eldste min er ganske ansvarlig og passer på lillebror, men jeg vil ikke legge annsvaret på han heller, da er det bedre att jeg er med å følger med på dem.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...