Gå til innhold

Vil ha fine føtter!! Hjelp! Er desperat!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå er det snart sommer.. Og jeg vil ha sommerfine føtter som er mjuke og fine, så jeg kan slenge litt neglelakk på og føle meg lekker..

Men har et lite problem.. Jeg må ha de mest tørre tørre føttene i hele verden, med masse sprukken ødelagt dritthud på.. Har gidd opp beina mine for lengst.. Tror ikke det hjelper med et par "strøk" fotkren eller en tur til hudpleier for å si det sånn..

Noen som har en vidunderkur som faktisk funker?

Er så desperat at jeg nesten vurderer å utlove dusør til den som kommer med det beste tipset :P

Så er det noen som kan redde meg?

Endret av HeltLykkelig ♥♥
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baby-foot-saken er fantastisk!

Flasser som en tysker i syden en ukes tid, men etterpå er føttene supermyke og fine.

Husk å holde de myke med smørings hver dag.

Jeg bruker i tillegg et par netter i uka på super-soaking, trer brødpose/frysepose på hver fot, heller oppi en god dæsj olivenolje og dytter på sokker utenpå.

Sover med dette på, ta-daaa!

En runde med neglfil og neddytting av neglbånd + en sprek lakk og tåfisene er klare for sandaler :)

Anonymous poster hash: 32ee8...baf

Skrevet

Jeg har slike føtter som deg, eller har hatt i hvertfall.

Det som hjalp meg var:

- Sitte i fotbad en god stund for å mykgjøre huden.

- Bruke Footner fra apoteket. Denne er bedre enn babyfoot syns jeg (har prøvd begge). Satt litt lengre med de enn det står på pakken.

- Etter noen dager begynner huden å flasse av som bare pokkern, og fram kommer bare den fine nye huden. Kanskje en behandling ikke tar all hard hud på f.eks hælen, men det er bare å gjenta etter noen uker.

Når det er ferdig å flasse er det viktig å ikke overse føttene. Om man ikke pleier beina så blir de som de var tidligere.

- Flere ganger i uka setter jeg med ned med en "elektrisk fotfil", en slik som en over her linket til. Jeg har kjøpt en billigere på elkjøp da, den funker som bare pokkern! 

- Deretter smøre føttene hver eneste dag med en god fotkrem. Jeg bruker en skikkelig fet krem fra apoteket. 

Slik holder jeg føttene mine ganske pene. De blir ikke helt perfekt og silkemyk absolutt hele tiden, men det er utrolig mye bedre enn de en gang var da jeg ikke pleide de i det hele tatt. Jeg kan ihvertfall gå barbent uten å være skamfull..

Anonymous poster hash: f7931...841
Skrevet

Her var det mange gode tips, ble litt flau når jeg så mine tørre føtter her om dagen.

Anonymous poster hash: 96b9f...3ce
Skrevet

Jeg har bestilt 4 pakker med sånne babyfoot lignende på ebay, de var fra japan da, men håper de gjør susen :P 

Anonymous poster hash: 363a9...a93
Skrevet

Tusen takk for mange supre tips! Da blir det hvertfall babyfoot og fil på meg.. Kanskje jeg skal invistere i et fotbad også..

Er egentlig overraska over at det ikke har dukka opp et eneste : "æsj, du tar ikke vare på deg selv.. Du er uegnet som mor"-innlegg..

Hvor kjøper man slik babyfoot?

Kom gjerne med flere svar!

You made my day :)

Skrevet

Jeg googlet litt, så tror jeg finner den :)

Skrevet

Myke føtter er da ikke noe å trakte etter. Om sommeren trenger man tykk hus slik at man kan gå barbent på alle underlag, ikke babyføtter som må oppbevares i bommull!

Anonymous poster hash: 5190c...0a9
Skrevet

Myke føtter er da ikke noe å trakte etter. Om sommeren trenger man tykk hus slik at man kan gå barbent på alle underlag, ikke babyføtter som må oppbevares i bommull!

Anonymous poster hash: 5190c...0a9

Ikke babyføtter som ikke kan brukes, men myke føtter er godt. Jeg går mye barbent året rundt (!) og hvis ikke føttene mine er pleiet og myke får jeg hard hud som sprekker. Det er vondt og vondt og vondt å gå på. 

Skrevet

Man kan bruke babyfoot når man er gravid?

Skrevet

En tur til en Fotterapeut fikser garantert biffen. :)

Anonymous poster hash: d02b5...f33

Skrevet

Man kan bruke babyfoot når man er gravid?

Jepp!

Anonymous poster hash: 32ee8...baf

Skrevet

Babyfoot kostet 200 kr og funka ikke på meg. Liker Scholl sin deep moistourizing cream jeg.. Den er billigere å :)

Skrevet

Åå. jeg vil også ha fine føtter!

Går mye på jobben, og får både tørre og harde føtter.

Var hos fotpleier en gang, men fikk jo bare høre hvor dårlig jeg behandlet føttene mine, så hadde skikkelig dårlig samvittighet da jeg var ferdig der...

Elektrisk fotfil her også, kanskje. Men kiler det ikke? :-)

Skrevet

Gubben hadde katastrofale føtter, tykk hard hud, dype sprekker, blå negler... På kort sikt fikk vi tatt huden med hyppige (og lange) fotbad og deretter rasp (hjelper ikke med sånn sandpapir altså, man må ha grovere skyts enn det!) mens huden er oppbløtt, og så smøre - DAGLIG - med god håndkrem. Han bruker vekselvis A Creme og en ACO rich care med canolaoil og q10, men jeg har en mistanke om at sistnevnte bare er en litt dyrere og litt mer parfymert versjon av A creme'n.

Fra han startet med dette regimet tok det bare noen uker til det var formidabel bedring :)

På lengre sikt har han også vært til lege og fått påvist diverse feilstillinger, og har nå fått spesialsko som gjør at vekta fordeler seg mye bedre og mer riktig når han går.

Skrevet

Denne ble jeg inspirert av og stakk innom.apoteket på vei hjem. Sitter nå med Footner poser på begge føttene!

Anonymous poster hash: 96b9f...3ce

Skrevet

Det står da på pakken til babyfoot at den ikke skal brukes når man er gravid? Det gjorde det hvertfall sist jeg sjekket.

For å få bukt med slike føtter så må de behandles ofte. Fotbad med filing og smøre godt. Smør hver dag! Smør deg gjerne om kvelden og ligg med plastposer på beina en gang iblant.

Anonymous poster hash: 14766...08b

Skrevet

Det der olivenolje-brødpose-triksetvirker kanskje på hender også..? Da blir det posesoving til helgen ;)

Anonymous poster hash: 7151c...4a8

Skrevet

Første bud er å smøre huden innenfra - nok omega3 er avgjørende. Mange har for lite omega3 i kroppen ift omega6, og da blir huden ofte tørrere.

Så få i deg nok omega3 - ta gjerne noen uker med høyere dose omega3 for å "fylle opp" raskere også, før du går ned til normale dagsdoser igjen.

Hvis hælene sprekker opp i dype og såre sprekker, så bør du vurdere med en normal dose sink daglig også i en periode.

Ellers er det enkle ofte det beste. Jeg har en Scholl fotfil som er fin sandpapir på ene siden og litt grovere på andre siden. En liten rund balje til ca en 50-lapp. En god fuktighetskrem, olivenolje (eller cocosa) og brødposer.

På helsekosten har de en fotkrem som heter "Fot- og hælbalsam" - en unnselig liten tube med fantastisk innhold, tror den koster 79 kroner. Eller bare en hvilken som helst annen god fuktighetskrem.

Gjøres på kvelden rett før du legger deg. Føttene i fotbad, gjerne litt fotsalt oppi - eller bare varmt vann. Når føttene er godt myke av vannet så filer jeg med den groveste siden, men forsiktig - hvis ikke er det fort gjort at det fliser seg opp. Ikke bruk for mye kraft. Så filer jeg nøye over med den fine delen av fotfilen. Tørk en fot, smør på krem med det samme, deretter godt med olivenolje og tre en brødpose over føttene. En sokk utenpå og tøfler eller innesko utenpå (lett for å skli!). Tørk andre foten, krem, olivenolje og brødpose.

Gjøres til å begynne med to ganger i uken, og smør føttene inn de andre morgenene og kveldene med fot- og hælbalsamen.

For en del år siden så hadde jeg forferdelige føtter/hæler. Begynte å gjøre som beskrevet, og etter få uker var føttene mine helt fine. Kom raskere tilbake den gangen, men etter at jeg begynte å ta omega3 regelmessig, så har føttene mine nå i flere år holdt seg helt fine. Filer nå en gang i uken når jeg står i dusjen, ellers får de ikke en gang krem lenger - trenger det ikke lenger fordi kroppen smøres innenfra med gode oljer.

Har gitt denne oppskriften til flere venninner med "gammelmannsføtter" - og de har fått flotte sandalføtter i løpet av få uker alle sammen :) Enkelt og ikke minst billig :)

Ingen dyre fot produkter, ingen massiv ekkel flassig heller ;)

Jeg underviste i fotens anatomi og funksjon en gang på et fotterapeutskole. Fikk et gavekort til avgangsstudentene etterpå. Da fikk jeg bekreftelsen på at min hjemmelaga fotbehandling fungerer... Hadde da med vilje ikke gjort noe med føttene siste par ukene og var spent på dommen. Fikk beskjed om at jeg hadde "søndagsføtter" - de var skuffet, for det var ikke noe å gjøre, ikke noe å file på, ingen harde flekker. Så jeg fikk et varmt fotbad, litt lett stell med god fotkrem og deretter en lang fotmassasje i steden for siden det ikke var noe å gjøre med dem ellers :) Må innrømme jeg var fornøyd da ;)

Fikk beskjed om å fortsette å gjøre det jeg allerede gjorde :)

Anonymous poster hash: b5803...236
Gjest meg&mini
Skrevet

Du trenger ikke nødvendigvis å kjøpe et fotbad. Hvis du har noe som er en balje eller lignende som er stort nok til å ha føttene oppi kan du bruke det. Ha varmt vann og grønnsåpe eller en vanlig såpe:)

Må nesten takke for flotte tips her:)

Skal følges

Skrevet

Dra på fotpleie og ta vare på føttene etter dette

Anonymous poster hash: c8219...518
Skrevet

Takk for mange mange gode tips! Denne tråden gikk jo over all forventning :)

Og ja.. Du oppi her.. Skal passe på så de ikke blir FOR myke.. Som om det er mulig med de føttene jeg har :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...