Gå til innhold

Si meg - åssen skal jeg rekke alt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagen i dag er pc-planlegging-tenke lure tanker-dagen. Heldigvis har jeg en sånn. Og mailene hagler inn.

Kalenderen, den store på kjøkkenet med det kledelige navnet SJEF, er smekk full av frister. Påmeldingsfrist ditten og datten.

Alle helger frem til ferien og skoleslutt er sprengt.

Det er bryllup, dåp, konfirmasjoner. Det er fotballkamper(hvilken idiot fant ut at man har tid til det i helgene??), det er friidrettsstevner.

Det er KM i det ene og det andre og sikkert også det tredje. I tillegg er det seriekamper og korkonserter, det er utstillinger og 17.mai-arrangering. Og på toppen av det hele er det reisebortcuper som man må slepe minstemann med på. Tre stykker.

Og jobb.. Mannen synes det er fint å reise bort på jobb, og det skjønner jeg godt. Og dugnad på hytta til svigers. Der tenker jeg han skal få kost seg godt som håndlanger for sin far. Mens jeg håndterer to fotballkamper, ett friidrettsstevne og et KM alene. Jada.

Alle disse dagene. Ikke visste jeg at de var livet. 

Ikke meningen å klage egentlig, jeg regner meg selv som verdens heldigste kvinne omtrent. Jeg ble bare litt overveldet et øyeblikk.

Håpet kanskje det så bedre ut når jeg fikk skrevet det ned. Det gjorde det ikke. Nå: KAFFE.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner igjen følelsen - hvordan skal jeg rekke alt?! Her er det konfirmasjon neste lørdag og jeg tenkte for en god stund siden at det var hyggelig å ha den hjemme. Det er det jo, men herlighet så mye som må fikses! Fotballkampene og fristene og jobben og sånt forsvinner jo ikke i mellomtiden.

Men hvis minstemann er så liten at han trenger å ha med seg mamma på cup, synes jeg tre overnattingscuper var i meste laget. Der ville jeg stått for en aldri så liten streik...

Skrevet

Jeg kjenner igjen følelsen - hvordan skal jeg rekke alt?! Her er det konfirmasjon neste lørdag og jeg tenkte for en god stund siden at det var hyggelig å ha den hjemme. Det er det jo, men herlighet så mye som må fikses! Fotballkampene og fristene og jobben og sånt forsvinner jo ikke i mellomtiden.

Men hvis minstemann er så liten at han trenger å ha med seg mamma på cup, synes jeg tre overnattingscuper var i meste laget. Der ville jeg stått for en aldri så liten streik...

He he minstemann er ikke stor nok til å spille selv enda (heldigvis), men han må henge på slep. Kuleste lillebroren på penny board på sidelinjen. Det er storeungene som reiser på cup, men vi er jo trenere/lagledere/sosialt ansvarlige og må være med. Og jeg vet jeg er heldig som har storeunger som synes det er fint at vi er med, altså(derav en av grunnene til verdens heldigste kvinne). I går så jeg på supernytt fra the Gathering i Vikingskipet, da tenkte jeg at jeg var glad for mine idrettsunger. I dag, not so much. Hadde vært fint om jeg syntes det var greit at de spilte døgnet rundt en helg i blant..men det synes jeg ikke egentlig. Så da er det som det er, som man reder ligger man osv.

Skrevet

Jeg kjenner jeg gruer meg litt til "når den tid kommer".

Lover å ikke klage på så mye så lenge.

Skrevet

Ha ha ha nå så jeg akkurat at det er TO ettermiddager frem til sommerferien som ikke innbefatter en eller annen aktivitet!!! Og enda er ikke avslutningene plottet inn. Hikst!

Skrevet

Det så kriminelt mye ut - jeg priser meg lykkelig over å ha flest ateist-venner og -familie, samt udøpte og ukonfirmerte unger. Alt det andre synes jeg er mye hyggeligere, men dåp/bryllup/konf er  bortkasta helger.

Skrevet

Jeg er også så heldig at jeg får lov til å være overnattingsvakt på turnering og til å bli med på klassetur, heldige meg! Mine foreldre fikk ikke lov til det... Har det dog ikke så travelt, ettersom jeg bare har 1 stk stor, og innen minste er stor nok, så får jeg nok ikke lov å være med største lenger :)

Alle disse dagene som kommer og går ja. Lykkelige er vi som har noe å fylle de med! (selv om du har all grunn til å bli overveldet altså, skulle bare mangle!)

Regner med at det ikke er for mange aktiviteter pr barn som er utfordringen, men snarere at det er fler barn med akkurat passe mange aktiviteter på hver? Eller så er det jo lov å be de prioritere, man kan faktisk ikke få med seg ALT...

Skrevet

Vi har maksgrense på to aktiviteter pr barn, faktisk. Men vi prøver etter beste evne å bidra der det trengs, det være seg som lagleder/oppkvinne etc, og da blir det jo litt. Og det går helt fint så lenge kalenderen er oppdatert så man ikke får overraskelser, eller noe uplanlagt skjer.

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Bøyer meg i støvet for dere som er så aktive og flinke :pls:

Jeg grugleder meg til det er min tur, men skal jo gjøre det med livslyst og glede selvfølgelig  :duskedame:

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Jeg lurer på når selvkloning vil bli tillatt.

Jeg hadde da nemlig klonet meg selv for det som skjer fra nå til midten av mai, så kloningen kunne lest som faen til eksamen mens jeg pludret og snakket med planter og frø ute i sola.

Samt trente som en helt til bikinisesongen.

Skrevet

Det hadde vært fint om jeg kunne fått en tredje kloning, allerede ferdig sommerslank og veltrent sånn at jeg hadde en i mellomtiden. Ellers klarer jeg meg med samme som deg, Patetica.

Skrevet

OK, da skjønner jeg, amandine. Trodde det var han minste som deltok på så mange cuper. Det blir noen her også før det blir ferie. 

Jeg synes konfirmasjon er hyggelig, dåp og bryllup likeså. Hyggeligere jo tettere på man er hovedpersonene, sånn at man kjenner alle gjestene og skjønner hva talene handler om. 

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Jeg kjenner vannet skvulpe sånn passelig under haka akkurat nå. Har akkurat begynt på ny runde permisjon og allerede nå etter 1 dag hjemme er jeg på etterskudd.

Ikke noe klesvask, ikke noe rydding, ikke noe ordning ute, ikke noe av det jeg må jobbe med er gjort, ikke noe er skrevet inn i kalenderen.

Altså jeg har jo andre beboere i huset som gjør noe, det er ikke det, men jeg føler likevel jeg henger etter..

Og neste uke begynner fotball for størsten, øvingsbarnehage og babysang..

Kunne jo gjort noe igår og idag, men igår var været så nydelig at minsten og jeg var bare ute i hagen - fikk lov å gå barbeint i gresset og nyte sola. Idag tok størsten fri fra bhg og så dro vi på bytur og spiste is. Så egentlig var det ikke så gærnt, men jeg henger fortsatt etter :)

Og særlig med S60.... Jeg har Jack abstinenser Luten... Og matt og danny ...

Skrevet

Ikke slit deg ut nå, kjære deg. Ingen er tjent med det.

Skrevet

Vi har maksgrense på to aktiviteter pr barn, faktisk. Men vi prøver etter beste evne å bidra der det trengs, det være seg som lagleder/oppkvinne etc, og da blir det jo litt. Og det går helt fint så lenge kalenderen er oppdatert så man ikke får overraskelser, eller noe uplanlagt skjer.

Huske å komme innom her og puste litt!

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Ikke slit deg ut nå, kjære deg. Ingen er tjent med det.

Derfor er det best å prioritere studio 60 på DVD fremfor mye annet - barn skal få elsk, mat, vann og sånt - det skal jeg gå med på

Viktig å ha de riktige prioriteringene på plass!

Skrevet (endret)

Og eg som syntes så synd i meg sjølv over å måtte arrangere namnefest, i permisjon og med rikelig med hjelp..

Endret av ★

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...