Gå til innhold

Amming og 5:2 dietten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg begynne på 5:2 dietten mens jeg ammer. Tenker da å pumpe nok melk de dagene jeg spiser normalt, slik at jeg de to andre dagene kan gi denne melken. Eller vil det påvirke miljøgiftene i melka alle dager?

Anonymous poster hash: 725f6...fd7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det har blitt advart av helsepersonell, på nett og overalt om at man IKKE skal slanke seg når man ammer. Likevel ønsker mange å gjøre dette, med fare for skadelig påvirkning på babyen. Hvis din mann mener at du er feit, kast heller ut mannen enn å pine deg gjennom en diett for å tekkes ham!

Anonymous poster hash: 3d1b2...139
Skrevet

Ikke gjør det! Det vil påvirke melka di utover fastedagen. Jeg har gått på 5:2 en stund, og anbefaler den absolutt, men ikke samtidig som du ammer altså.

Skrevet

Har ingenting med min mann å gjøre, men ønsker å ta av litt etter fødselen. Vil ikke gjøre det om det skader babyen heller..

Skrevet

Jeg hadde fokusert på å spise sunt.

Skrevet

Du ska absolutt ikke slanke deg slik når du ammer, nei!

Vent til babyen er avvent.

Anonymous poster hash: 77be0...9f9

Skrevet

Vil du spise sunt så meld deg på greteroede! Der tilpasser de i forhold til at du ammer! Du begrenser maten og spiser akkurat det du og baby trenger, men hvis du da trener osv. vil du gå ned! Amming krever også mye kalorier! 5:2 diett er ikke å anbefale UANSETT. Jeg ville aldri gått på det etter all den kunnskapen jeg har om mat/ernæring.

Anonymous poster hash: 14689...175

Skrevet

Hva ved 5:2 dietten mener du at gjør den så ille? Trodde den var sunn måte å gå ned på, at "fasting" er bra for menneskekroppen, ikke pga vekt bare...

Vil du spise sunt så meld deg på greteroede! Der tilpasser de i forhold til at du ammer! Du begrenser maten og spiser akkurat det du og baby trenger, men hvis du da trener osv. vil du gå ned! Amming krever også mye kalorier! 5:2 diett er ikke å anbefale UANSETT. Jeg ville aldri gått på det etter all den kunnskapen jeg har om mat/ernæring.

Anonymous poster hash: 14689...175

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...