Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 När 73-årige Dale träffar en 50 år yngre filippinsk kvinna på nätet blir dottern April allt annat än förtjust. Men hon reser ändå till Filippinerna för att träffa pappans nya flickvän Girlie. http://www.svt.se/do...pappas-unga-fru Ville du reagert hvis noen i slekten din på 73 år ble sammen med noen på 23 år? Eller mener du at de er voksne og selv burde og kan avgjøre hva som er best for dem i deres liv? Er det galt eller er det bare søt og vakker kjærlighet mellom to voksne selvstendige mennesker? Anonymous poster hash: 79caf...dd5
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 ute etter pengene er det første jeg tenker .....kan umulig være noe annet. Anonymous poster hash: ca286...a6f
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #3 Skrevet 23. april 2014 Har ikke lest linken, men tenker at ønsket om trygghet og vennskap er universielt, det handler ikke om penger, ikke isolert sett i alle fall. Om det inngår ekteskap og lange avstander og stor aldersforskjell for å oppnå den tryggheten, så gjør vel det ingenting om det passer de som er involvert. I Norge i dag tenker vi først og fremst jobb og inntekt som trygghet, ekteskap og kjærlighet er nærmest blitt kun for hygge, mens giftemål fortsatt i mange kulturer er eneste veien å gå for å oppnå trygghet for jentene. Om disse to sammen oppnår vennskap eller kjærlighet, og trygghet, så spiller ikke alder noen rolle. Anonymous poster hash: f4c05...39b
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #4 Skrevet 23. april 2014 Æsj Anonymous poster hash: c23a0...934
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #6 Skrevet 23. april 2014 den har jeg sett, og det viste seg at hun var 17 år... datteren som laget filmen kuttet all kontakt da hun fant det ut.fattigdom er stikkordet her, og vi kan ikke dømme som har vokst opp i verdens mest velstående samfunn. Anonymous poster hash: 73407...a98
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #7 Skrevet 23. april 2014 Man bør unne foreldrene sine å leve livet, prøve og feile, forelske seg og ta egne valg. Slik vi forventer at våre foreldre gjør med oss. Det verste argumentet jeg treffer på er at "disse damene er ute etter pengene slik at de bruker alt og vi arvingene får ingenting". Altså, deres far og mor står fritt til å gi bort det de SELV har tjent og bygget opp til den han/hun vil. Selv om man etter loven er arving, har man ikke krav på arven før foreldrene faktisk er døde. De kan gi bort alt de vil i levende livet til en sekt, veldedig organisasjon, trengende venn eller livspartner. på samme måte med argumentet "ekkelt". Er det dere som har sex med den nye dama til faren eller må bo sammen med dem? Pleier dere å bry dere om hvordan foreldre, venner, søsken fører sitt sexliv? Kanskje den konservative og musegrå nabodama og hennes mann driver med golden showers og BDSM i hjemmet når barna sover, den pliktoppfyllende single lærerinnen med briller har trekant eller tre elskere som ikke vet om hverandre. Kanskje den maskuline kjekke snekkeren som har fikset huset til deg og du hadde et lite crush på har en mannlig kjæreste og tar han bak hver kveld? Jeg trodde faktisk ikke at folk mente noe om andres sexliv så lenge det ikke går utover dem selv. Anonymous poster hash: e2281...932
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #8 Skrevet 23. april 2014 Det er jo faktisk endel dokumentarer om akkurat dette, altså postordrebruder som vil gifte seg med vestlige for å få et godt liv. Så at det er kjærlighet det er snakk om i første rekke er i mange tilfeller bullshit. Det finnes helt sikkert disse tilfellene også, men med den aldersforskjellen så vil jeg vel si at det er motsatt. Kjærligheten er i mange tilfeller kun en bonus om den dukker opp. Det er tragisk å se at de er "nødt" til å gjøre dette. Anonymous poster hash: 9b060...dcb
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #9 Skrevet 23. april 2014 Det er jo faktisk endel dokumentarer om akkurat dette, altså postordrebruder som vil gifte seg med vestlige for å få et godt liv. Så at det er kjærlighet det er snakk om i første rekke er i mange tilfeller bullshit. Det finnes helt sikkert disse tilfellene også, men med den aldersforskjellen så vil jeg vel si at det er motsatt. Kjærligheten er i mange tilfeller kun en bonus om den dukker opp. Det er tragisk å se at de er "nødt" til å gjøre dette. Anonymous poster hash: 9b060...dcb Lider denne faren på 73 år av at en ung dame tar vare på ham, lager mat til ham, har sex med ham og sørger for ham ellers? Folk på 70 er ikke så opptatt av lidenskapelig hodestupsforelskelse for å kunne være lykkelige, de vil gjerne ha noen som tar seg av dem, tar seg tid til dem og viser at de bryr seg. Anonymous poster hash: e2281...932
Superdolly Skrevet 23. april 2014 #10 Skrevet 23. april 2014 Jeg klikket på linken, men har ikke sett dokumentaren. Jeg tenker vel at det dreier seg om en desperat kvinne (eller jente, da) som finner et middel til å komme seg vekk fra fattigdom, sult eller det som verre er. Det er synd på henne, er min første tanke.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #11 Skrevet 23. april 2014 Fetteren til mormor giftet seg i fjor sommer med en 38 år yngre dame fra filipinene. Det forholdet er litt merkelig på en måte, for hun var helt ærlig på det at dette var hennes måte å overleve på. Hadde hun ikke gått etter vestlige menn hadde hun måttet ty til prostitusjon. Han derimot er så forelska at han nærmest flyr på en rosa sky. Men han vet jo at hun ikke elsker ham, ihvertfall ikke slik han elsker henne. Anonymous poster hash: 12cbf...108
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #12 Skrevet 23. april 2014 Det er jo faktisk endel dokumentarer om akkurat dette, altså postordrebruder som vil gifte seg med vestlige for å få et godt liv. Så at det er kjærlighet det er snakk om i første rekke er i mange tilfeller bullshit. Det finnes helt sikkert disse tilfellene også, men med den aldersforskjellen så vil jeg vel si at det er motsatt. Kjærligheten er i mange tilfeller kun en bonus om den dukker opp. Det er tragisk å se at de er "nødt" til å gjøre dette. Anonymous poster hash: 9b060...dcb Lider denne faren på 73 år av at en ung dame tar vare på ham, lager mat til ham, har sex med ham og sørger for ham ellers? Folk på 70 er ikke så opptatt av lidenskapelig hodestupsforelskelse for å kunne være lykkelige, de vil gjerne ha noen som tar seg av dem, tar seg tid til dem og viser at de bryr seg. Anonymous poster hash: e2281...932 Du får det til å høres ut som om folk på 70 er eldgamle egoister som driter i hvordan andre har det bare de får det de skal ha. Mange av vennene til foreldrene mine har fylt 70, og de er særdeles oppegående mennesker, som akkurat har avsluttet et langt yrkesliv men som er samfunnsengasjerte og mer oppegående enn en gjennomsnittlig dib-er. 70 år er ikke lenger gammelt! Anonymous poster hash: 623d4...18f
sug lut Skrevet 23. april 2014 #13 Skrevet 23. april 2014 Ingen nekter dem å være glad i hverandre uansett, selv om det er på andre premisser. Og gitt at ethvert ekteskap/forhold er en gjensidig utveksling av tjenester - sex, trygghet, omsorg, nærhet, økonomi, avkom, osv - er den desember/april-løsninga uansett et tjenestebytte på lik linje. Så får man bare håpe at Girlie ikke er kun lykkejeger, men snill og omsorgsfull, og ikke like bimbo som navnet tilsier, og at gamlefar ikke tror han utelukkende har fått hjemmehjelp, hushjelp eller sexslave. Men det gjelder i alle forhold, tross alt.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #14 Skrevet 23. april 2014 Det er jo faktisk endel dokumentarer om akkurat dette, altså postordrebruder som vil gifte seg med vestlige for å få et godt liv. Så at det er kjærlighet det er snakk om i første rekke er i mange tilfeller bullshit. Det finnes helt sikkert disse tilfellene også, men med den aldersforskjellen så vil jeg vel si at det er motsatt. Kjærligheten er i mange tilfeller kun en bonus om den dukker opp. Det er tragisk å se at de er "nødt" til å gjøre dette. Anonymous poster hash: 9b060...dcb Lider denne faren på 73 år av at en ung dame tar vare på ham, lager mat til ham, har sex med ham og sørger for ham ellers? Folk på 70 er ikke så opptatt av lidenskapelig hodestupsforelskelse for å kunne være lykkelige, de vil gjerne ha noen som tar seg av dem, tar seg tid til dem og viser at de bryr seg. Anonymous poster hash: e2281...932 Du får det til å høres ut som om folk på 70 er eldgamle egoister som driter i hvordan andre har det bare de får det de skal ha. Mange av vennene til foreldrene mine har fylt 70, og de er særdeles oppegående mennesker, som akkurat har avsluttet et langt yrkesliv men som er samfunnsengasjerte og mer oppegående enn en gjennomsnittlig dib-er. 70 år er ikke lenger gammelt! Anonymous poster hash: 623d4...18f Hvor sa jeg at de ikke lenger er oppegående? Jeg sa at de ikke lenger er opptatt av at de må være fjortisforelsket i partneren sin, men velger partner ut fra andre kvaliteter, som evnen til å være omsorgsfull, omtenksom, varm osv. Anonymous poster hash: e2281...932
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #15 Skrevet 23. april 2014 Tragedien her er selvsagt at en 17 år gammel jentunge må ligge med en 73 åring fordi hun er lut fattig! De som luller seg inn i ideen om at dette skjer pga kjærlighet er ekstremt naive. Stakkars unge! Hva hadde du sagt om det var din datter??? Jeg hadde ALDRI snakket med min far igjen om han viste slike pedofile tendenser!!!! Anonymous poster hash: 48d84...83e
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #16 Skrevet 23. april 2014 Det er jo faktisk endel dokumentarer om akkurat dette, altså postordrebruder som vil gifte seg med vestlige for å få et godt liv. Så at det er kjærlighet det er snakk om i første rekke er i mange tilfeller bullshit. Det finnes helt sikkert disse tilfellene også, men med den aldersforskjellen så vil jeg vel si at det er motsatt. Kjærligheten er i mange tilfeller kun en bonus om den dukker opp. Det er tragisk å se at de er "nødt" til å gjøre dette. Anonymous poster hash: 9b060...dcb Lider denne faren på 73 år av at en ung dame tar vare på ham, lager mat til ham, har sex med ham og sørger for ham ellers? Folk på 70 er ikke så opptatt av lidenskapelig hodestupsforelskelse for å kunne være lykkelige, de vil gjerne ha noen som tar seg av dem, tar seg tid til dem og viser at de bryr seg. Anonymous poster hash: e2281...932 Du får det til å høres ut som om folk på 70 er eldgamle egoister som driter i hvordan andre har det bare de får det de skal ha. Mange av vennene til foreldrene mine har fylt 70, og de er særdeles oppegående mennesker, som akkurat har avsluttet et langt yrkesliv men som er samfunnsengasjerte og mer oppegående enn en gjennomsnittlig dib-er. 70 år er ikke lenger gammelt! Anonymous poster hash: 623d4...18f Hvor sa jeg at de ikke lenger er oppegående? Jeg sa at de ikke lenger er opptatt av at de må være fjortisforelsket i partneren sin, men velger partner ut fra andre kvaliteter, som evnen til å være omsorgsfull, omtenksom, varm osv. Anonymous poster hash: e2281...932 Les en gang til hva du skrev. Du beskriver ikke oppegående mennesker. Anonymous poster hash: 623d4...18f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå