Gå til innhold

Hva tenker dere om denne mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på hyttetur i påsken. Vi var to familier med fem barn tilsammen, alle mellom 10 og 13 år.

Hver dag, etter skitur setter han ene familiefaren seg til med ei pils på terrassen, og de blir gjerne hyppigere utover kvelden. Han har gjerne med seg ei pils eller to på skituren også. Etterhvert, utpå kvelden kommer drinker og shots på bordet. Han drikker flere glass av både det ene og det andre, og snøvler litt når han snakker utover kvelden. Det er gjerne før ungene har kommet seg i seng. Han prater gjerne om sex og slikt, og "glemmer" helt at det er barn tilstede.

Er det greit, eller hvordan hadde dere reagert? De andre voksne drikker også, men ikke like mye som denne mannen.

Hadde dere sagt noe?

Anonymous poster hash: 31995...056
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke dratt på hyttetur eller forsåvidt noen andre turer med denne mannen igjen. Jeg har veeeeldig lav terskel for barn og alkohol.

Skrevet

I min verden er dette langt fra greit, og jeg hadde begynt å lure på om han hadde et problem. Jeg hadde aldr dratt på ferie med ham igjen, det er i hvert fall sikkert.

Skrevet

Vel en øl eller to, når det er ferie er jo greit. Men så mye som dette er ikke greit, syns jeg..

Skrevet

Ei pils i solveggen, eller kanskje til og med to, hadde eg ikkje reagert på, men noko meir ville eg ikkje tolerert rundt barna mine. Ville funne alternative turkameratar neste år.

Skrevet

Jeg synes også det blir feil, men jeg tror ikke han ser det selv. Vi ville legge oss i halv ett ett tiden på lørdagen, da var han virkelig på oppadgående og ble litt mutt da vi andre gikk og stelte oss for natta. Han sa på morgenkvisten at han ikke hadde vært noe trøtt og at vi andre var en kjedelig gjeng. Han hadde faktisk vurdert å ta en runde rundt ute for å se om det var fest noen sted! Jeg ble jo helt målløs, og forklarte nok en gang at vi var på familietur og at det bare var tragisk å skulle rundt midt på natta for å gå på ubuden fest!

Skrevet

Hadde nok ikke laget noe oppstyr, men hadde ikke reist på ferie med han igjen.

Anonymous poster hash: c1478...a52
Skrevet

Man stopper før man blir synlig/hørlig beruset.

Vi har som vane og si fra til hverandre, i en spøkefull tone, at nå hr du fått nok. Nå HØRER jeg du har fått for mye..... Om det kommer "på skøy" fordi man bruker feil navn på en person, eller man stokker om ord/bokstaver en gang når man snakker...Blir som regle nevnt uansett om man har tatt seg en flaske øl, eller om man har drukket litt mer.. Den som det blir nevnt til vil da selvsagt ta det inn over seg. "uhell" mtp feil navn eller "ramle" i et ord kan jo skje i edru tilstand, og en 0,33 øl vil nok ikke være skyld i noe slik, men uansett fører en slik kommentar til at man kjenner etter og man vurderer en ekstra gang om man stopper der, eller om man kan ta en øl til, evt om man venter med en til til etter  barna er i seng.

Vi drikker jo ikke for og bli full, men for smaken. Og ta med seg en øl på tur og avslutte med en i solsteken og fortsette ut over kvelden Helt greit, s lenge ingen "merker" det. Men som du sier, her ble han "tydelig beruset", både i talemåte og samtaleemner...Da er det IKKE bra! Jeg hadde nok sagt det rett ut at nå venter du til barna er i seng!

Anonymous poster hash: 9c2b7...679
Skrevet

Var på hyttetur i påsken. Vi var to familier med fem barn tilsammen, alle mellom 10 og 13 år.

Hver dag, etter skitur setter han ene familiefaren seg til med ei pils på terrassen, og de blir gjerne hyppigere utover kvelden. Han har gjerne med seg ei pils eller to på skituren også. Etterhvert, utpå kvelden kommer drinker og shots på bordet. Han drikker flere glass av både det ene og det andre, og snøvler litt når han snakker utover kvelden. Det er gjerne før ungene har kommet seg i seng. Han prater gjerne om sex og slikt, og "glemmer" helt at det er barn tilstede.

Er det greit, eller hvordan hadde dere reagert? De andre voksne drikker også, men ikke like mye som denne mannen.

Hadde dere sagt noe?

Uff nei... Tåler at man drikker litt øl/vin/cider foran barna, men aldri så mye så en blir beruset! Og ikke hver dag! Og iallfall ikke shotte, snøvle og snakke om sex foran 10-12-åringer! Stakkars barn! :/

Anonymous poster hash: 85e4d...a76

Skrevet

Barn skal få slippe å se sine foreldre påvirket. Og barn merker veldig godt alle små endringer som skjer med dem som drikker. Jeg kan skjønne at det skaper utrygghet og er skummelt.

Ville ikke reist på ferie med denne personen igjen.

Skrevet

Er det mannen din? Uansett, dette er helt uakseptabelt, og det hadde jeg sagt ifra om etter første kvelden.

Anonymous poster hash: 03041...aa1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...