Monajenten Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 Har vært på helsestasjonen i dag og fått påvist atopisk eksem. Har et par spørsmål: Vokser de det av seg eller kan han være plaget hele livet? Han klør veldig. Hvordan gjøre smøringen til en kosestund når det vil ta litt tid å smøre hele kroppen og han hater å ligge på stellebordet?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 Eksemet kan bli bedre, men han vil alltid ha atopisk og ømfintlig hud. Har atopisk eksem selv og to barn som har arvet min hud. Eldste er 13 år og hadde en del eksem som liten, men har lite plager nå. Han blir veldig tørr på hendene og må smøre seg hele vinteren, men lite kløe og plager. Yngste på 5 år klør fælt. Hun har gjerne eksem om vinteren men blir bedre om sommeren, akkurat nå har hun eksem rundt håndleddene. Om jeg ikke er flink til å smøre og holde det mykt klør hun seg til blods... Vi er helt avhengig av denne http://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-lipikar-balm-400ml-893717p Du kan lese mer om produktene her: http://www.laroche-posay.no/produktbehandlinger/Lipikar/T%C3%B8rr-til-meget-t%C3%B8rr-hud-r786.aspx?gclid=CLapiP6o9r0CFeHDcgodtLYAhw Er veldig positivt overrasket over den nye kremen de har fått inn på helsekosten også, den fungerer veldig bra. Har man klødd seg til blods så huden er veldig sår svir den litt med en gang, men huden blir betraktelig bedre etter kort tids bruk: http://www.buyhelse.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=3014&WebSiteMapNodeID=1000001&gclid=CIu5p-Wp9r0CFaHPcgodfj4ApA Husk å holde ungen langt unna ull, det gjør gjerne kløen og eksemet hundre ganger verre. Det er også veldig viktig med nok essensielle fettsyrer i kosten, enten tran eller andre varianter (Udos Choise?) Smøringen har egentlig alltid gått greit her, men ungene har likt den massasjelignende bevegelsen som jo også føles godt på kløen. Et nakent barn, masse krem i hendene og massere armer og ben, det har gått veldig greit. Anonymous poster hash: 2260f...071
Monajenten Skrevet 23. april 2014 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2014 Tusen, tusen takk for langt og utfyllende svar Den første kremen du linket til har jeg vært og kjøpt i dag, håper den fungere godt. Kanskje han blir roligere på stellebordet etter en stund hvis han oppdager at det er behagelig. Han får D-vitamindråper, er ikke det nok, bør han få andre ting i tillegg? Ang ull så har vi brukt det en del og det virker ikke som om det plager ham men jeg vil jo ikke bruke det fremover nå. Hvilke andre alternativer er gode på vinteren? Igjen, tusen takk for godt svar
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. april 2014 #4 Skrevet 23. april 2014 Lillebror ble faktisk mye bedre, etter flere år med kjøttkakelignende hender og skorper og sår alle veier på kroppen, av babyoljen neutral. Han bader i den og bruker den av og til som såpe i dusjen. Den er ikke dyr og det er vel verd et forsøk.. Jeg kjøper den på spar kjøpt. Jeg har kjøpt Devold aktive kids til lillebror istedenfor ull, eller som ull. Det funker kjempefint og han er god og varm.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #5 Skrevet 23. april 2014 Vi bruker superundertøy isteden for ull, men silke og bambus er også gode alternativer (men dyre). Vi kan ikke bruke devold siden det jo er ull på utsiden av den og ungene reagerer da under haka o.l. steder som kommer borti mellomlaget. Om du vil ha olje på ungen er de naturlige oljene de beste, de som ikke er tilsatt noen ting. Du får de i kjedelige nøytrale flasker på apoteket og de koster veldig lite, de trekker inn i huden istedenfor å ligge som en hinne utenpå. En av de beste oljene er faktisk vanlig olivenolje, den trekker supert inn i huden, men ungen blir jo luktende mat da, så de fleste foretrekker en uten lukt fra apoteket D-vitaminer inneholder ingen smøring til kroppen, så det er veldig viktig at vi med dårlig hud tar tilskudd av essensielle oljer. En eller annen form for omega er kjempeviktig for det utgjør stor forskjell for smøringen i kroppen og huden. Spør på apotek eller helsekost hva du kan gi et så lite barn om det ikke vil ha tran, det finnes alternativer. Vi bruker udos choise fra helsekosten, den skal ikke varmes opp men er super å blande i juice, smothier o.l. Jeg synes det går helt greit å ta den med skje også, jeg tror du kan gi den til babyer også men sjekk det for sikkerhets skyld. http://www.x-life.no/products/udos-choice-250ml?gclid=CMXFwcnb9r0CFaPOcgodzFwAsg Anonymous poster hash: 2260f...071
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #6 Skrevet 23. april 2014 Min hadde også det! Begynte med en olje som heter balancing oil etter mye om og men med reseptbelagte legemidler og ikke-reseptbelagte! Kvitt eksemet nå og hele tiden gått på oljen siden Anonymous poster hash: d5710...528
Monajenten Skrevet 23. april 2014 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2014 Tusen takk for alle de gode svarene deres Setter stor pris på det!
Gjest Skrevet 23. april 2014 #8 Skrevet 23. april 2014 Har også begynt med Eskimoolje som fåes kjøpt på helsekosten og utbruddene har blitt mindre her, på minsten Og passer på å reise mye sydover, og bade masse i saltvann.
*Smiley* Skrevet 23. april 2014 #9 Skrevet 23. april 2014 Vi bruker a derma og mild kortisonkrem i dårlige perioder. Vi smører henne stående hun er 20 Mnd nå. Vi kuttet også ut ull , hun ble mye verre av å bruke det. Ikke bade i for varmt vann og vi bruker babyolje i vannet. Har også begynnt med nøytral vaskemiddel , siden de kan reagere på parfymerte vaskemidler.
Lessismore Skrevet 23. april 2014 #10 Skrevet 23. april 2014 Vår vesle jente fikk også påvist atopisk eksem. Vi fikk tips om å smøre med Aco Miniderm, og eksemen forsvant! Gull verdt! Her er den: http://www.aconordic.no/products/4549/20197/19964/19228/miniderm-20_-glycerol-krem-500g.aspx
LilleBamBam+EnTil Skrevet 23. april 2014 #11 Skrevet 23. april 2014 Vi har også ei på et år som er atopiker. Vi går til barnelege pga andre ting. Hos henne fikk vi et spesialtilpasset smøreregime som ikke er bare bare. Vi bruker Decubal når hun er eksemfri. Men når de første tegnene begynner så er det Mildison i ansiktet og Locoid på kroppen. i tillegg er det smøring med Decubal x 2 per dag. Vi bruker ikke såpe, kun jordnøttolje eller mandelolje. Og dette har hjulpet utrolig. Steroidsalver er reseptbelagte, men vi har hatt god nytte av de i dårlige perioder. Her brukes heller ikke ull. Og vi synger og traller når vi smører, så vi gjør det hele til en lek.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå