Gå til innhold

Naboen kjører på marka mi 😡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når naboen skal rygge ut bilen så svinger han utpå marken min når han snur og skal kjøre. Kjørt på den ny planta roredenderoen min og😡 så jeg blei så lei att jeg la steiner rundt kanten på marka om du skjønner. Og to dager senere kommer han på døra mi og ber meg fjerne di, for om han kjøre på di, ødelegger han bilen sin.... Jeg trodde jeg kunne gjør som jeg ville på mi ega tomt. Mannen var så dum han fjerna dei i går når jeg ikke var hjemme... No vil jeg legge hvit singel der og bygge opp med steinblokker med bed oppi, men da kjem vell naboen og ber meg fjerne den og 😩 hadde dere brydd dere?? Jeg vil bare gi en god faen ! Det er jo ikke min feil han ikke klarer å rygge !

Anonymous poster hash: bf436...eaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan han svinge ut uten å komme borti eiendommen din?

Anonymous poster hash: 59c1b...7e7

Skrevet

Ja så klart, om han følger vegen !

Skrevet

Legg steinane tilbake, og sei til naboen når han kjem att (for det gjer han nok) at du vil beskytte plenen din mot bilar.

Skrevet

Ta å legg en haug glasskår rundt marka di :skratte:

Skrevet

Men, du gav vel beskjed om at det var din eiendom? Her må du være tøff og si ifra. Hjelper ikke surmule om du ikke sier noe. Hadde samtidig krev at han erstattet det han hadde ødelagt.

Hadde fort fått meg på døren ;)

Anonymous poster hash: 8447f...ff4
Skrevet

Din tomt er din tomt og du legger Stein/grus/gjærde hva du vil, men har du prøvd først og prate med han? Er det mulig får han og rygge ut uten å kjøre på plenen din? Du får veie for og imot om du skal gjøre en "kamp" ut av dette eller bare se igjennom fingra får å bevare nabofreden. Hvis han ødelegger såpass mye att det ikke er mulig p overse det ville jeg kontaktet noen som kunne megle mellom dere(heter vel forliksrådet eller noe)

Anonymous poster hash: 933aa...2d7

Skrevet

Skjønner deg godt. Din tomt. Dine regler. Du bestemmer. Ta det pent da når du snakker med han, for godt naboforhold er gull verdt.

Anonymous poster hash: 9e429...71a

Skrevet

Ja neste gang han kommer skal jeg vere hard! Gidde ikke frø opp marken hver uke pga villspor i marka 😞

Skrevet

Det er fult mulig å kjøre uten å treffe marka mi. Før sto det masse busker å tre der, og det tok vi ned i fjor, og etter det begynte han å kjøre på marka vår 😲

Skrevet

Da får du gi han klar beskjed! Noen er så frekke, at det er helt utrolig.

Skrevet

Min far var også plaget av det samme. Han satt opp store dekk som "blomsterpotter". Det er ikke bare bare å flytte på dem. Etter det sluttet folk å kjøre på plenen hans :)

Skrevet

Sett opp gjerde.

Anonymous poster hash: e3ff0...cf2
Skrevet

Har kjempe lyst på sånne små kvite tre gjerde, men er svin dyre, så med tanke på att han vil kjøyre dei ned irritera meg grønn ! HI

Skrevet

Kan du plassere en svær tung "naturstein" der da? Få en bonde eller noen i nærheten til å plassere den dær. Det gjorde vi midt på en vei fordi vi var så lei av at folk absolutt måtte kjøre  over vår gårdsplass på tur til stranden selv om det er parkeringsplass til dem. Men neida, kjøre forbi nesa på oss på privat vei fordi dem vil spare 100 m å gå..

Må være så svær at han ikke kan flytte den da..

Fy flate så frekt! Tror jeg hadde klikka om jeg var deg..

Anonymous poster hash: 14ccc...75f
Skrevet

Har kjempe lyst på sånne små kvite tre gjerde, men er svin dyre, så med tanke på att han vil kjøyre dei ned irritera meg grønn ! HI

Da krever du betaling og reparasjoner hver gang det skjer. Vi hadde problem med litauere som parkerte på tomten ( parkeringen vår) på natten (!). Jeg kjøpte største krukker jeg kunne finne og plasserte slik de ikke kom inn når vår bil stod der. Jeg hadde ikke nølt med å sette opp noe som ikke kan flyttes på, men snakk med ham først og si at nok er nok. Ingen gehør og jeg hadde satt opp noe.

Anonymous poster hash: 4c79f...2e5

Skrevet

Da krever du betaling og reparasjoner hver gang det skjer. Vi hadde problem med litauere som parkerte på tomten ( parkeringen vår) på natten (!). Jeg kjøpte største krukker jeg kunne finne og plasserte slik de ikke kom inn når vår bil stod der. Jeg hadde ikke nølt med å sette opp noe som ikke kan flyttes på, men snakk med ham først og si at nok er nok. Ingen gehør og jeg hadde satt opp noe.

Anonymous poster hash: 4c79f...2e5

Skrevet

Sett opp et gjerde.

Anonymous poster hash: 13ac6...32a

Skrevet

Jeg ville først pratet med naboen og sagt at du var lei av at han kjørte ned planter, og bedt ham pent om å slutte. Hører han ikke setter du opp et gjerde!

Skrevet

Sett opp gjerde, mur eller det du ønsker. Det er ikke din feil at naboen ikke kan kjøre bil. Sier han noe på det, får du presisere at du gjør som du vil på din tomt og at han får holde seg på veien.

Skrevet

Da setter jeg opp igjen steiner, og får gi han ei lekse når han kommer for å klage igjen

Skrevet

Og si at hvis han rører de, vil han bli anneldt for hærverk på eiendommen din ;) hehe.

Skrevet

Og si at hvis han rører de, vil han bli anneldt for hærverk på eiendommen din ;) hehe.

Skrevet

Siden dere er naboer og kanskje dere skal være det lenge ville jeg gått for dialog istedenfor å erklære krig.

Du må bestemt, men høflig fortelle han at han må snu på sin egen tomt og ikke på din.

Anonymous poster hash: 33971...45b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...