Gå til innhold

Bursdagsdilemma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 3 år som er invitert i bursdag neste helg til ei jente på 4, som hun går i samme barnehage og leker hele tiden med. Jeg har god kontakt med mora til denne jenta og vi er ofte der på besøk. Problemet er at mora til jenta er venn med en dame som jeg ikke tåler trynet på. Den sistnevnte dama har hatt forhold til min mann for 2,5 år tilbake. Det ble brudd mellom oss da jeg fant ut om dem, men vi fant tilbake til hverandre 1 år senere, og har det nå bedre enn noen sinne. Den tiden det var slutt prøvde denne dama å bli sammen med min mann for alvor, men han ville ikke ha henne som kjæreste, det var hans store tabbe som han sa, han hadde sex med henne for spenningens skyld som flukt fra virkeligheten. Etter at vi ble sammen igjen, så prøvde hun enda i 1 år sende meldinger til ham og meg, der hun prøvde å overbevise meg at han var utro (de dagene han enten var i en annen by enn henne, eller bortreist sammen med meg, så jeg VET at det er løgn og oppspinn). Hun sluttet ikke å kontakte oss før jeg truet med politianmeldelse, nå har det vært stilt i noen måneder.

Denne dama har ei jente på 4 som går i en annen barnehage, men siden hun og mora til bursdagsbarnet er bestevenner og naboer så er denne jenta også invitert i selskapet. Jeg har STORE problemer med å dra dit, særlig fordi jeg må være der med min datter siden hun er såpass liten og ikke bare kan dra og så hente henne når bursdagen er ferdig. Jeg VET med sikkerhet at kjerringa kommer til å begynne å prate dritt til meg igjen og lage kvalm. Hadde dere dratt i selskapet, eller heller funnet på noe annet med barnet? Mora til bursdagsbarnet er fullt klar over mitt problem, men valgte å invitere oss i samme selskap og sa at vi må da komme over det nå. Noen meninger?

Anonymous poster hash: 4e882...ec2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei jente på 3 år som er invitert i bursdag neste helg til ei jente på 4, som hun går i samme barnehage og leker hele tiden med. Jeg har god kontakt med mora til denne jenta og vi er ofte der på besøk. Problemet er at mora til jenta er venn med en dame som jeg ikke tåler trynet på. Den sistnevnte dama har hatt forhold til min mann for 2,5 år tilbake. Det ble brudd mellom oss da jeg fant ut om dem, men vi fant tilbake til hverandre 1 år senere, og har det nå bedre enn noen sinne. Den tiden det var slutt prøvde denne dama å bli sammen med min mann for alvor, men han ville ikke ha henne som kjæreste, det var hans store tabbe som han sa, han hadde sex med henne for spenningens skyld som flukt fra virkeligheten. Etter at vi ble sammen igjen, så prøvde hun enda i 1 år sende meldinger til ham og meg, der hun prøvde å overbevise meg at han var utro (de dagene han enten var i en annen by enn henne, eller bortreist sammen med meg, så jeg VET at det er løgn og oppspinn). Hun sluttet ikke å kontakte oss før jeg truet med politianmeldelse, nå har det vært stilt i noen måneder.

Denne dama har ei jente på 4 som går i en annen barnehage, men siden hun og mora til bursdagsbarnet er bestevenner og naboer så er denne jenta også invitert i selskapet. Jeg har STORE problemer med å dra dit, særlig fordi jeg må være der med min datter siden hun er såpass liten og ikke bare kan dra og så hente henne når bursdagen er ferdig. Jeg VET med sikkerhet at kjerringa kommer til å begynne å prate dritt til meg igjen og lage kvalm. Hadde dere dratt i selskapet, eller heller funnet på noe annet med barnet? Mora til bursdagsbarnet er fullt klar over mitt problem, men valgte å invitere oss i samme selskap og sa at vi må da komme over det nå. Noen meninger?

Hadde reist. Skjønner det er vanskelig, men prøv å hev deg over det. Datteren din først.

Anonymous poster hash: b8c22...11c

Skrevet

Hadde reist. Skjønner det er vanskelig, men prøv å hev deg over det. Datteren din først.

Må tilføye at jeg slet veldig med ettervirkninger av forholdet og hennes telefonterror, gråt mye, og akkurat begynt å bli glad igjen. Er veldig redd for at jeg igjen havner i en liten depresjon og at hele bursdagen blir kjempeutrivelig. Dama har dritt meg ut foran andre før, så det koster henne ikke en kalori å skjelle meg ut og prate dritt til meg offentlig.

Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg har ei jente på 3 år som er invitert i bursdag neste helg til ei jente på 4, som hun går i samme barnehage og leker hele tiden med. Jeg har god kontakt med mora til denne jenta og vi er ofte der på besøk. Problemet er at mora til jenta er venn med en dame som jeg ikke tåler trynet på. Den sistnevnte dama har hatt forhold til min mann for 2,5 år tilbake. Det ble brudd mellom oss da jeg fant ut om dem, men vi fant tilbake til hverandre 1 år senere, og har det nå bedre enn noen sinne. Den tiden det var slutt prøvde denne dama å bli sammen med min mann for alvor, men han ville ikke ha henne som kjæreste, det var hans store tabbe som han sa, han hadde sex med henne for spenningens skyld som flukt fra virkeligheten. Etter at vi ble sammen igjen, så prøvde hun enda i 1 år sende meldinger til ham og meg, der hun prøvde å overbevise meg at han var utro (de dagene han enten var i en annen by enn henne, eller bortreist sammen med meg, så jeg VET at det er løgn og oppspinn). Hun sluttet ikke å kontakte oss før jeg truet med politianmeldelse, nå har det vært stilt i noen måneder.

Må tilføye at jeg slet veldig med ettervirkninger av forholdet og hennes telefonterror, gråt mye, og akkurat begynt å bli glad igjen. Er veldig redd for at jeg igjen havner i en liten depresjon og at hele bursdagen blir kjempeutrivelig. Dama har dritt meg ut foran andre før, så det koster henne ikke en kalori å skjelle meg ut og prate dritt til meg offentlig.

Hvis hun gjør dette i bursdagsselskapet er bare henne som ser teit ut.

Prøv å hev deg over det. Dere fant tilbake til hverandre og du har det bedre nå enn da. Du er vinneren her:)

Hadde jeg vært deg ville jeg kanskje stelt meg litt ekstra den dagen og tatt på meg det største smilet jeg hadde;)

Skrevet

Jeg synes du vinner hvis du reiser dit. Ta med deg datteren din, konsentrer deg om henne. Siden venninna di vet om problemet, kan du ikke be om å få håndfaste oppgaver, så du ikke blir overlatt til deg selv og en klein stemning med den kjipe dama. Mye som skal gjøres: Skjenke brus, ta på ketchup, rydde bordet, dekke til kaker, og da kan du le og tulle med ungene og ignorere henne. Lager hun kvalm i barnebursdag, bør din venninne kaste henne ut.  

Anonymous poster hash: 77151...c38
Skrevet

En 4-åring klarer fint å være alene i bursdag.

Men hva med å la mannen dra, det er jo tross alt han som har satt dere i denne situasjonen!!!

Anonymous poster hash: f3844...453
Skrevet

En 4-åring klarer fint å være alene i bursdag.

Men hva med å la mannen dra, det er jo tross alt han som har satt dere i denne situasjonen!!!

Nei, en forutsetning for å ta ham tilbake var at han ikke hadde noe kontakt med denne dama, verken på telefon, facebook eller å dra i samme selskap som henne når det er kjent på forhånd at hun kommer dit. Jeg blir nok å dra i bursdagen, men ikke med lett hjerte.

Skrevet

Min datter har forresten akkurat fylt 3 og bruker fortsatt bleier når hun er på besøk, så jeg må nok være der og hjelpe henne.

Skrevet

Hadde selv dratt å prøvd å heve meg over henne, snakker hun dritt til deg overse det å ikke svar det er hun som vil se ut som den store taperen oppi det hele :)

Anonymous poster hash: c3135...289

Skrevet

For en ekkel situasjon! Jeg syns alikevel du skal dra. Hvis hun skjeller deg ut så får de andre gjestene se hennes sanne ansikt... Du vinner, hun driter seg ut.

Skrevet

Hvorfor ta han tilbake når du tydeligvis ikke kan stole på han? Det må jo slite deg helt ut.

Om det var min mann, så måtte han pent stilt opp på bursdagen. Alene eller sammen med meg.

Hvorfor skal mannen alltid slippe så lett unna?

Skrevet

Hadde sendt barnet med bestemor eller en annen voksenperson om mulig. Hvis ikke, hadde jeg dratt selv for ungen sin del.

Skrevet

Jeg hadde aldri klart å være venn med bestevennen til hun som hadde hatt seg med mannen min.

Skrevet

Hvorfor ta han tilbake når du tydeligvis ikke kan stole på han? Det må jo slite deg helt ut.

Om det var min mann, så måtte han pent stilt opp på bursdagen. Alene eller sammen med meg.

Hvorfor skal mannen alltid slippe så lett unna?

Jeg stoler på mannen, men i avtalen vi inngikk da vi bestemte oss for å prøve på nytt etter 1 år fra hverandre var det ene punktet at vi ikke lenger hadde kontakt med denne dama. Må man tillate masse kontakt med tidligere elskerinne, særlig når hun fortsatt er interessert, for å kunne stole på noen? Han slapp overhode ikke lett unna, han brukte 1 år på å krype og vise meg at han mener alvor før jeg tok ham tilbake.

Skrevet

Tenker også, er det ikke uansvarlig av dere voksne, bursdagsbarnets mor, elskerinnen og deg, å legge opp til noe som kan bli en skremmende opplevelser for en gruppe småbarn?

Skrevet

Tenker også, er det ikke uansvarlig av dere voksne, bursdagsbarnets mor, elskerinnen og deg, å legge opp til noe som kan bli en skremmende opplevelser for en gruppe småbarn?

Oss voksne? Altså, vi ble invitert dit med god margin, nesten 2 uker i forveien, det samme ble hun. Det er vel bursdagsbarnet som i utgangspunktet bestemmer hvem hun vil invitere, og moren. Jeg har ingen bestemmelsesrett over hvem som kommer dit, og vil selvfølgelig forholde meg saklig overfor den andre dama hvis hun begynner å lage kvalm, altså ikke svare henne og heller fokusere på barna. Eller mener du at jeg skal la være å dra for å unngå eventuell "skremmende opplevelse"? Forstod ikke helt svaret ditt.

Skrevet

Kan jo være skremmende for barna om elskerinnen lager en scene der, det er vel ikke vanskelig å forstå?

Skrevet

Kan jo være skremmende for barna om elskerinnen lager en scene der, det er vel ikke vanskelig å forstå?

Den skjønte jeg, men mener du da at jeg burde takke nei til invitasjonen?

Skrevet

Jeg ville dratt, hun får jo da se at du ikke er "redd" for henne og da er det du som er vinneren her. Hvis elskerinnen er så syk i hodet at hun lager en scene i en barnebursdag(!) regner jeg med at det er siste gang hun blir invitert tilbake og da kan du puste lettet ut til fremtidige bursdager.

Prøv og tenk at du gjør dette for din datters skyld, pinlig blir det ja, men tror du ikke jenta vil storkose seg? Barnebursdager er virkelig store greier for de små :)

Skrevet

Huff dette er vanskelig.

For barna sin del, bør du absolutt gå. For din egen del, er jeg litt usikker.

Men du kan ikke ha noen kommentarer klar da? I tilfelle hun skulle komme med noen stikk. Slik at du er litt "forberedt". Takk henne på en måte, slik at det virker som at hennes oppførsel har gjort dere sterkere og nærmere hverandre.

Skrevet

Ja, bursdager er morsomme for barna, men ikke om de voksne er spydige mor hverandre, og evt. begynner å krangle. Og elskerinnen virker jo ikke akkurat helt stabil.

Skrevet

Jeg hadde dratt dit, looking fabolous, og bare smilt med slett mine om hun begynte å lage kvalm. Sagt noe om at i "Marias" bursdag kan vi være voksne nok til å la barnet få all oppmerksomhet eller noe i den duren. Ergo blir hun seende dum ut i de andres nærvær og de virker voksen og overbærende.

Anonymous poster hash: cbded...c06
Skrevet

Jeg ville også dratt, men sørget for at jeg så strålende ut 😊 Hvis datteren hennes er 4 år så skal sikkert ikke moren være der, kun levere og hente?

Skrevet

Jeg ville også dratt, men sørget for at jeg så strålende ut Hvis datteren hennes er 4 år så skal sikkert ikke moren være der, kun levere og hente?

Det vet jeg faktisk ikke, med tanke på at de er bestevenninner, fester sammen, shopper sammen osv, og jentene leker mye sammen. Har til dags dato unngått å dra med min jente til hennes venninne når jeg ser at bilen til denne kjerringa står parkert i oppkjørselen :)

Skrevet

Gå i selskapet. Ikke la henne vinne over deg og sette begrensninger for deg og dine! Bestem deg på forhånd hvordan du skal reagere/hva du skal si/ikke si. Si hei om hun hilser og ignorer henne forøvrig.

Anonymous poster hash: 8b0d1...c33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...