Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #1 Skrevet 22. april 2014 Jeg fødte for 5 mnd siden og fullammer ennå. Jeg var ned i 4 kg til normalvekt 1 mnd etter fødsel, men nå, 5 mnd etter er jeg opp i 7 kg?!? Jeg fullammer, går turer noen gang i uka, har et enormt behov for sjokolade(likte ikke det engang før graviditet og fødsel!?), og er kjempesulten hele dagen føles det som! Jeg går opp i vekt og det er kjempe frustrerende!! Hva kan jeg gjøre?!? Anonymous poster hash: 753c2...42d
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 Slutte å spisesjokolade! Man blir sulten av å amme og spiser gjerne litt mer enn vanlig, og dersom mye av det du spiser er tomme kalorier vil du gå opp i vekt. Spis sunn og grov mat og kom deg ut enda mer, så vil det nok vises på vekta. Mage tror man kan spise alt man vil mens man ammer og fortsatt gå ned i vekt fordi amming skal være slankende i seg selv. Vel, det funker ikke sånn dessverre. Anonymous poster hash: 4b60c...d17
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #3 Skrevet 23. april 2014 Hva kan jeg gjøre for å døyve det suget da?? Får abstinenser hvis jeg ikke får sjokolade, og Ingen sjokolade er for mektig, så holder ikke me en liten bit, må ha en kilo... Huff.. Hi Anonymous poster hash: 753c2...42d
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #4 Skrevet 23. april 2014 kjøp deg lakerol. tyggis, drikk en kopp kakao... 100 g sjokolade er 500 kcal. spiser du det en gang om dagen oppå alt annet betyr det 3500 kcal ekstra i uka og 0,5 kg opp. Anonymous poster hash: ee8b3...e6a
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #5 Skrevet 23. april 2014 Blås i det, kiloene blir borte til slutt! Trenger vel ikke slanke seg mens man ammer? Aldri skjønt det behovet.. Gikk opp ti kilo hver gang jeg ammet, etter at ungene rundet året og amming var ferdig har kiloene bare forsvunnet igjen. Fikk såkalt ulvehunger og sto opp om natta for å spise. Vet om mange som har det sånn. Bare vær tålmodig så går det seg nok til Anonymous poster hash: 25220...618
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #6 Skrevet 23. april 2014 Har gått opp i vekt alle fire gangene jeg har ammet jeg, men de har forsvunnet av seg selv igjen når ammingen er over... Snakket med helsesøster om det en gang og hun sa det var veldig vanlig, det er bare å se rundt deg på de ammende mødrene du kjenner det sa hun, er ikke så veldig mange som "raser ned" i vekt. De fleste er faktisk litt runde i kantene gjennom ammeperioden. For å sikre seg nok kalorier til melkeproduksjonen sørger gjerne hormonene i kroppen for at stoffskifte og forbrenningen settes litt ned, samtidig som veldig mange opplever den ulvehungeren du snakker om, sulten og sugen på noe godt HELE tiden. Da går man opp i vekt. Bare pass på at du ikke legger deg til altfor mange dårlige vaner, for de dårlige vanene er ofte vanskelig å legge fra seg igjen etterpå. Blir kroppen din vant til sukkerkick mange ganger om dagen mens du ammer, vil den fremdeles suge etter de kickene selv om ammehormonene og ulvehungeren forsvinner. Prøv å finne andre ting du kan erstatte sjokoladen med, hva med bær og frukt? Spis hyppige små måltider så ikke blodsukkeret blir lavt. Spiser du et måltide med grov og grønn mat hver tredje time blir ikke sukkersuget så intenst. Jeg har ikke slanket meg etter ammeperiodene, men har likevel gått ned 5-6 kg helt av meg selv. Så at en ammende kropp kan niholde på kaloriene og sørge for at man spiser litt mer enn man trenger er jeg helt overbevist om. Anonymous poster hash: 0110a...406
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 23. april 2014 #7 Skrevet 23. april 2014 Ikke noe rart man går opp i vekt når man så å si ikke sover. Det er forsket på og bevist at svært uregelmessig og lite søvn bidrar til lavere forbrenning, ergo opp i vekt. Hjelper selvfølgelig ikke med sjokoladen heller da, men det er faktisk flere ting som spiller inn her. Og jeg har ALDRI skjønt poenget med å slanke seg under amming - ingen hunndyr i naturen gjør det, da vi hadde valper så spiste tispa oss nesten ut av huset. Men ammende kvinner, nei, de må slanke seg asap etter fødselen for å være sexy for mannen sin, ellers er han utro eller stikker av.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #8 Skrevet 23. april 2014 Jeg gikk ned 10kg mens jeg var gravid (ikke spør meg hvordan for jeg spiste masse) La derfor ikke på meg i svangerskapet, men fikk også et utrolig søtbehov etter fødselen. Gikk defor opp alle 10kg etter fødselen (mens jeg ammet) grunnet hva jeg puttet i meg. Veier nå det samme som før svangerskapet. Anonymous poster hash: e881d...199
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #9 Skrevet 23. april 2014 Kjenner meg igjen, Hi. Har det akkurat som deg. Men trøsten er at forrige gang jeg ammet, gikk jeg ned nesten alt da jeg sluttet å amme. Håper på reprise denne gangen. Anonymous poster hash: 9d835...62d
♥Nemi♥ Skrevet 23. april 2014 #10 Skrevet 23. april 2014 Jeg synes det er lurt å tenke på det. Var selv en av de som lagret alt etter fødsel, og gikk opp 15 kg under amming. De var vanskelige å få av skal jeg si deg, og jeg klarte heller ikke å komme meg til min vekt før jeg ble gravid igjen. Så jeg tenker at denne gang skal jeg ha fokus på bra mat!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #11 Skrevet 23. april 2014 Jeg har aldri gått ned i vekt av ammingen. Vekta har stått bom stille eller gått oppover. Først etter ammeslutt har kiloene rast av. Jeg tror nesten det er en myte at man skal gå ned i vekt under amming. Tror det er like vanlig å ikke gå ned noe. Anonymous poster hash: 54033...8bb
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #12 Skrevet 23. april 2014 Du er overrasket over at du går opp i vekt når du stapper i deg masse sjokolade. oh-hoy, sier jeg bare.. Å legge sammen to, er ikke like lett for alle tydeligvis. Anonymous poster hash: 60e49...c2e
Gjest Skrevet 23. april 2014 #13 Skrevet 23. april 2014 Jeg ble fet som ei ku mens jeg ammet, men gikk ned alt etter jeg var ferdig. Under svangerskapet gikk jeg kun opp 7 kilo eller noe Men har gått opp i vekt hver gang mens jeg ammet. Ikke alle raser ned i vekt. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #14 Skrevet 23. april 2014 La også på meg mens jeg ammet er ca 3 kilo å di forsvant når jeg sluttet å amme det mistet jeg også litt av søtbehovet Anonymous poster hash: e4aa3...b6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå