Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #1 Skrevet 22. april 2014 Jeg vil ned i vekt.Er supermotivert nå Hvordan ser deres dag og matplan ut når dere går ned?Hva trener dere,jobber dere med etc?Og det viktigste, maten?Håper på mange svar Anonymous poster hash: 5f19e...a2c
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #2 Skrevet 22. april 2014 Frokost: havregrøt, eller 2 knekkebrød med kokt egg, Lunsj: salat med kylling, rucculasalat paprika, vårløk, sukkererter, agurk og mais. Middag: supper av alle slag. masse kyllingretter og fiskeretter. Unngår pølser, og farsemat. Spiser kjøttdeig, men kverner deigen av renskåret kjøtt. Kvelds; cottage cheese, med vaniljekesam og friske bær eller havregrøt, knekkebrød. Mellom: gulrøtter appelsiner og av og til litt mandler. Det er de siste dagenes mat. Har gått meg litt fast i lunsj.-salaten.. Anonymous poster hash: dd544...b70
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #3 Skrevet 23. april 2014 Frokost: 45 g 4-korn med 10 g valnøtter og 10 g rosiner og ekstra lett melk Lunsj: En eller annen salat, suppe eller 2-3 knekkebrød med leverpostei og agurk el.lig. Middag: samme som hun overKvelds: 130 g mager cottage cheese, 8-10 g valnøtter og 3+ g hjemmelaget syltetøy/rørte bær- Mellommåltid: Masse gulrøtter når jeg blir fysen, 2- 3 frukter i løpet av dagen og/eller en sånn mager yoghurt. Jobber sittende foran pc hele dagen. Går til jobb, noen ganger fra Styrketrening i studio ca 2-3 ganger/uke Jogging/raske turer fra 30 min - halvannen time 3-7 ganger i uken. Anonymous poster hash: 67068...8cf
MrsMilla Skrevet 23. april 2014 #4 Skrevet 23. april 2014 Tja, mitt standardkosthold kan jo fint funke :-) Frokost er gjerne ei brødskive, ristet, med masse kjøttpålegg, litt hvitost og pynt som tomat, basilikum og avocado. En yoghurt til første lunch. Et eple og ei brødskive med ulik type pålegg til andre lunch. Middag er gjerne en supergod salat, torsk og poteter, laks og grønnsaker eller annet godt. Sjelden saus, men gjerne en klatt rømme på. Pass på å få normal porsjonstørrelse - altså slik at du er mett, men ikke slik at du må ha middagslur............ gjerne en dessert og en kaffe etterpå i form av en god smoothie, frukt eller bær. Eventuelt en enkeltrute sjokolade (da varer sjokoladen temmelig lenge) - altså en bit. Til kvelds tar jeg gjerne litt cornflakes, en smoothie, ei brødskive, et par knekkebrød eller noe annet. Vann er tørstedrikke, men heller også på litt sort kaffe, en kopp te innimellom etc. Til frokosten tar jeg gjerne en dl jus med litt vann i. Trening tre ganger i uka. En økt styrke, en langøkt med løping/sykkel eller noe og en intervalløkt. Unner meg normalt gjerne et par øl eller noen glass vin i helgene, men har regelen om at om jeg drikker noe med alkohol, så er det null snop, eller motsatt - dermed blir det ikke alt på en gang, og lettere å holde seg unna endel kalorier. På lørdagen er det lov med noe godt, men husk at en porsjon lørdagsgodt er ti biter smågodt eller tilsvarende, ikke mer. Det er lov å leve vanlig, så om du får tilbudt noe, så kan man jo ta en bit - men husk å programmere deg selv til å tenke at du egentlig ikke har så lyst på dette, og gjør den biten du tar liten, altså bare en smak - og stopp der. Eller tenk at du egentlig ikke hadde lyst på. Når godtesuget kommer, kjøp deg en vannmelon!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #5 Skrevet 23. april 2014 Frokost : skyr med frø, nøtter og de bær jeg har tilgjengelig den dagen, og en kopp grønn te. Etter frokost trener jeg 1t styrketrening. Etter trening spiser jeg gjerne 2 grove brødskiver med mager Philadelphia-ost, god-og-mager leverpostei, kylling-pålegg etc. Ofte spiser jeg heller en liten omelett av 2egg, vårløk og god og mager salami som jeg putter inni en speltlompe. Så trener jeg 30-60min cardio, enten jogging eller elipse. Middag : mye kyllingfilet, egg, omelett, fisk. Salat eller grønnsaker som tilbehør alltid. Prøver å unngå poteter, ris og pasta. Lager mye tomat-baserte sauser fra bunnen av. Hvis jeg har lyst på noe innimellom drikker jeg smoothie, eller spiser frukt. Elsker pærer feks Jeg er hjemme med AAP, så jeg jobber ikke. Har derfor en veldig rolig hverdag uten for mye aktivitet, trenger derfor lite mat. Anonymous poster hash: 34252...3c6
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #6 Skrevet 23. april 2014 Ja, også drikker jeg Pepsi max hver eneste dag... Anonymous poster hash: 34252...3c6
Gjest PeppaGris Skrevet 23. april 2014 #7 Skrevet 23. april 2014 (endret) Dager med trening: 1850 kcal To skiver (60 g) brød til frokost, 6 gram smør og fire skiver kokt skinke eller tykt lag leverpostei. Masse grønt på toppen. Et glass juice, en kaffe. 350 kcal Overnight oats til lunch, søtet med frukt og halv banan eller bær. 350 kcal Mellommåltid er gjerne en banan og litt nøtter, ca 250-300 kcal Middag er et stykke kjøtt eller fisk (100-150g), 50 gram fullkornspasta/ris og ubegrenset mengde grønnsaker. Ca 500 kcal. Lager is til kveldsmat av en frossen banan, et egg, litt melk og 10-12 g kakaopulver, eventuelt bringebær. 250 - 300 kcal Trener 2-3 ganger i uka, går t/r jobb hver dag (40 minutter totalt) og er generelt aktiv hjemme med barn og husarbeid. Har også en jobb der jeg kun sitter i pausen. Veksler mellom styrketrening og løping, holder på 30-45 minutter uansett og forbrenner 300-400 kcal pr økt. Dagene jeg ikke trener kutter jeg mellommåltid og spiser en mango eller melon til kveldsmat, da ligger jeg på ca 1500 kcal. Endret 23. april 2014 av PeppaGris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå