Gå til innhold

Egoistisk å ta abort fordi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man ønsker å endelig nyte voksenlivet med større barn fra 9 år og oppover, etter 16 år med barn...?

Et lite dilemma her og føler meg litt egoistisk som tenker tanken på abort fordi jeg ikke orker en ny småbarnsrunde?

Kan det endre seg om man beholder?

Anonymous poster hash: 49232...046

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig trist om det er det som er grunnen. Regner med at du har blitt gravid til tross for prevensjon? Siden du er en voksen dame altså, og burde ta ansvar for livsførsel og handlinger.

Anonymous poster hash: d603c...0a0

Skrevet

Jeg skjønner hvordan du har det, men hadde aldri klart å ta abort med en slik grunn.

Anonymous poster hash: f913e...62f
Skrevet

Det er veldig trist om det er det som er grunnen. Regner med at du har blitt gravid til tross for prevensjon? Siden du er en voksen dame altså, og burde ta ansvar for livsførsel og handlinger.

Gravid på prevansjon ja og var veldig bestemt på å være ferdig med barn.

Men føler det er en dårlig grunn:(

Skrevet

Jeg hadde tatt abort. Klart det er litt egoistisk men det er vel mange valg man tar i livet.
Skrevet

Du velger dette helt selv. og nei det er ikke egoistisk, din kropp ditt valg

Anonymous poster hash: d8a58...819
Skrevet

Er barnet sin kropp

Ikke din.... Du tar bort

Anonymous poster hash: e71f5...5a1

Skrevet

Helt grei grunn syns jeg.

Anonymous poster hash: fdca1...d52

Skrevet

Så lenge du ikke føler deg klar for et til barn så er det jo ikke egoistisk. Mye mere egoistisk å ikke ta abort pågrunn av dårøig skyldfølelse om man faktisk ikke har energi og ork til et til barn mener no jeg...

Skrevet

Så lenge du ikke føler deg klar for et til barn så er det jo ikke egoistisk. Mye mere egoistisk å ikke ta abort pågrunn av dårøig skyldfølelse om man faktisk ikke har energi og ork til et til barn mener no jeg...

👍

Skrevet

I din situasjon hadde jeg klart tatt abort.

Skrevet

Det hun sa.

Jeg synes ikke det er egoistisk. Uhell kan skje, selv om man bruker prevensjon. Konsekvensene av å beholde er også enorme, og ikke ALLTID det eneste rette..

Anonymous poster hash: 4937e...74c

Skrevet

Klart det kan endre seg om du beholder. Min erfaring er at vi mennesker er ganske så tilpasningsdyktige(hvis vi vil;). Jeg pleier å si at det er jo helt genialt å lage barnevaktene først...hehe. Ser heller ikke at det er noe problem å nyte (voksen)livet med et lite barn. Dette barnet ville vel til dere da;) Lykke til! 

Skrevet

Jeg var i en nokså lik situasjon som deg, for 7 år siden. Elsker sønnen min, men hadde ikke beholdt, kunne jeg tatt det valget i dag. Livet ble helt annerledes, og angrer angrer angrer!

Anonymous poster hash: 7c6e8...55a

Skrevet

Jeg var i en nokså lik situasjon som deg, for 7 år siden. Elsker sønnen min, men hadde ikke beholdt, kunne jeg tatt det valget i dag. Livet ble helt annerledes, og angrer angrer angrer!

Anonymous poster hash: 7c6e8...55a

Det var utrolig tøft skrevet.

Kan du si litt om hvordan livet ble annerledes, og hadde du barn fra før?

Skrevet

Jeg hadde helt klart tatt abort i ditt tilfelle. Nå er ikke barna mine like store enda, men minsten bikker snart 5 år og eldste er 12. Hadde jeg blitt gravid på tross av sikker prevensjon nå, så hadde jeg tatt abort. Barnet ville ikke vært ønsker i det hele tatt fra min side, og kroppen min ville ikke taklet nok et svangerskap.

Anonymous poster hash: 3afcf...f07
Skrevet

Vi har voksne barn og ungdommer, og har tatt det standpunktet at om prevensjon skulle slå feil og jeg blir gravid, er det ikke aktuelt å begynne på nytt med småbarn. Etter så mange år med barn i huset, er det nå på tide at mannen og jeg får begynne på livet vårt uten hjemmeboende barn.

Hadde tatt abort uten å nøle.

Skrevet

Jeg har stilisert meg for at jeg ikke ønsker flere barn. Hadde jeg like vel blitt gravid nå ville jeg tatt abort. Barna våre er 6 og 9 år og jeg/vi vil ikke ha flere.

Jeg syns ikke det er noe mer egoistisk å ta abort enn å beholde bare for at man ble ufrivillig gravid.

Anonymous poster hash: 5dc38...fec
Skrevet

Det er ikke egoistisk. Ønsker du ikke/orker en ny runde nå, er det helt fair å ta abort. Man skal tross alt ha overskudd til ett nytt barn i min 18 år frem i tid. Og man blir ikke akkurat yngre og sprekere med årene.

Anonymous poster hash: 1ede6...695

Skrevet

Alle valg man gjør er egoistiske. Å velge å beholde er også et egoistisk valg.

En uønsket graviditet er like uønsket uavhengig av grunnen til at det er uønsket. Grunnen til at de ønsker abort har jo ikke noe å si, utfallet er jo det samme uansett.

Anonymous poster hash: a9afb...679

Skrevet

Hadde ikke stusset på det dersom du velger abort, tror ikke jeg heller hadde orket. 

Skrevet

Vi var i samme situasjon for noen år siden, men ble fort enige om å beholde til tross for stor aldersforskjell (de andre barna var god oppi tenårene). Det tok en liten stund før vi klarte å skru hodene inn på å starte med småbarn igjen, men til tross for at det gikk veldig galt med vær første attpåkladd så var vi så innstilt på å få baby i hus og få lov til å følge opp enda et barn at jeg ble gravid ganske raskt igjen.

Det er den beste avgjørelsen vi har tatt og jeg kan ikke se at et lite barn ekstra legger så store begrensninger på livet fremover heller. Man får til det man vil, med eller uten en liten tass på slep :)

Men å velge abort i en sånn situasjon er absolutt helt innenfor og hverken egoistisk eller slemt. Jeg mener at det bl.a er for situasjoner som dette man har selvbestemt abort. Vi er så heldige at vi kan begrense antall barn vi får til at vi vet at vi kan gi dem det de trenger. Er dere helt klare på at dere ikke ønsker å starte på nytt er valget klart. MEN følelsen du har nå kan endre seg etterhvert som tiden går og du merker at du er gravid, så bruk tiden frem til en ev abort godt og vær trygg på at det er det rette valget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...