Gå til innhold

Dere med større barn - Snapchat


Anbefalte innlegg

Skrevet

10 åringen har lyst på Facebook og Snapchat.

Facebook har jeg sagt han ikke får enda, fordi jeg ikke helt ser hva han har der å gjøre , i tillegg til at det er satt 13 årsgrense der.

 

Men mange av klassekameratene har både Facebook og Snapchat, så da lurer han på om han kan få Snapchat i det minste.

Jeg har vært på foredrag med "Barnevakten" ang nettvett og digital mobbing, og hun synes Snapchat var helt supert for barna var så kreative når de tok bilder.

 

Selvfølgelig kan det misbrukes som alt annet, men Snapchat var en av de "snille" tingene barna kunne kommunisere med. Men jeg ser at Apple har satt 12 års aldersgrense på dette.

 

Dere med banrn rundt 10 år - får de Snapchat om de ber om det ?

Hvorfor - hvorfor ikke ?



Anonymous poster hash: 37646...e79
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min har ikke spurt om det, og jeg har heller ikke lyst til å gi lov. De har ingen beviser på mobbing, i motsetning til vanlige tekstmeldinger. Ubehageligheter kan de da komme med til en voksen, som kan forklare og ta grep, mens med snap så er det borte.

 

De kan jo selvsagt slette meldinger også, men jeg føler at jeg har mindre kontroll med snap.

Skrevet

Nei. Den perfekte mor sier mange av grunnene. Noe annet er også nakenbilder. Barn er barn, og barn er gjerne nysgjerrige. Man kan lagre snapchatbilder, så det kommer ikke på tale.



Anonymous poster hash: f05e8...070
Skrevet

 

Nei. Den perfekte mor sier mange av grunnene. Noe annet er også nakenbilder. Barn er barn, og barn er gjerne nysgjerrige. Man kan lagre snapchatbilder, så det kommer ikke på tale.

 

Anonymous poster hash: f05e8...070

 

Men er dette annerledes når de er 12 år ?

 

Anonymous poster hash: 37646...e79

Skrevet

Min 10-åring har snap og intragram, det har også omtrent alle klassekameratene hans.

 

Dette med nettvett kan vi snakke oss grønne om, men de er helt nødt til å prøve, erfare og lære på egenhånd, og jeg synes det er greit at de prøver seg litt mens det enda er veldig uskyldig det de driver med.

Enda er det sånn at min 10-åring synes det er helt naturlig at jeg har alle passord og kan se alt han gjør på nett, han føler seg hverken overvåket eller at privatlivet hans blir invadert, han deler med glede. Det gjør at ting kan tas tak i med en gang...

 

Når det oppstår ting som er "ekkelt" så sier han ifra, jeg kan ta tak i det og vi kan snakke om det og finne ut av det. Jeg innbiller meg dette blir vanskeligere når ungene er 15-16 år og ikke lenger vil ha mamma "over skulderen", når de ikke skal "sladre" eller at det flaut at mamma blander seg. Det er bedre de får litt erfaring nå mens det verste som kan skje er at en klassevenninne skriver at du ser rar ut på det bildet...



Anonymous poster hash: 06635...bd6
Skrevet

Min 8åring har snapchat ser ikke problemet med det. Men hun maser om FB og det er uaktuelt.

 

Anonymous poster hash: c631d...bbd

Skrevet

Enkelt og mobbe og slenge dritt. Noe en 8 til 12 åring har vanskli og forstå.

 

Anonymous poster hash: 5dad3...fb3

Skrevet

Helt uaktuelt for 10-åringen å få snapchat er iallefall!

 

Det er selvfølgelig helt feil at bildene ikke kan lagres. Det kan de. Og det gjøres (veldig enkelt faktisk). og bildene manipuleres og sendes videre eller legges ut på Instagram.

 

Eller de slettesog du har absolutt ingen beviser for ubehagelighetene eller mobbingen!

 

Snapchat er uansett en uting go jeg ser ikke helt poenget med å sende bilder til hverandre på den måten. Hvis de virkelig vil sende bilder til hverandre, kan du vel gjøre det direkte på melding?! man trenger ikke sende ut pinlige bilder av alle til hele vennelista si.........



Anonymous poster hash: 67d77...6a3
Skrevet

 

Helt uaktuelt for 10-åringen å få snapchat er iallefall!

 

Det er selvfølgelig helt feil at bildene ikke kan lagres. Det kan de. Og det gjøres (veldig enkelt faktisk). og bildene manipuleres og sendes videre eller legges ut på Instagram.

 

Eller de slettesog du har absolutt ingen beviser for ubehagelighetene eller mobbingen!

 

Snapchat er uansett en uting go jeg ser ikke helt poenget med å sende bilder til hverandre på den måten. Hvis de virkelig vil sende bilder til hverandre, kan du vel gjøre det direkte på melding?! man trenger ikke sende ut pinlige bilder av alle til hele vennelista si.........

 

Anonymous poster hash: 67d77...6a3

 

MMS koster en del penger å sende. SnapChat gjør det ikke.

 

Anonymous poster hash: 37646...e79

Skrevet

 

 

Helt uaktuelt for 10-åringen å få snapchat er iallefall!

 

Det er selvfølgelig helt feil at bildene ikke kan lagres. Det kan de. Og det gjøres (veldig enkelt faktisk). og bildene manipuleres og sendes videre eller legges ut på Instagram.

 

Eller de slettesog du har absolutt ingen beviser for ubehagelighetene eller mobbingen!

 

Snapchat er uansett en uting go jeg ser ikke helt poenget med å sende bilder til hverandre på den måten. Hvis de virkelig vil sende bilder til hverandre, kan du vel gjøre det direkte på melding?! man trenger ikke sende ut pinlige bilder av alle til hele vennelista si.........

 

Anonymous poster hash: 67d77...6a3

 

MMS koster en del penger å sende. SnapChat gjør det ikke.

 

Anonymous poster hash: 37646...e79

 

 

Det spørs helt hva slags abonnement du har, om du er tilknyttet wifi osv........

Men økonomien oppi dette er vel neppe et godt argument!

 

Anonymous poster hash: 67d77...6a3

Skrevet

 

10 åringen har lyst på Facebook og Snapchat.

Facebook har jeg sagt han ikke får enda, fordi jeg ikke helt ser hva han har der å gjøre , i tillegg til at det er satt 13 årsgrense der.

 

Men mange av klassekameratene har både Facebook og Snapchat, så da lurer han på om han kan få Snapchat i det minste.

Jeg har vært på foredrag med "Barnevakten" ang nettvett og digital mobbing, og hun synes Snapchat var helt supert for barna var så kreative når de tok bilder.

 

Selvfølgelig kan det misbrukes som alt annet, men Snapchat var en av de "snille" tingene barna kunne kommunisere med. Men jeg ser at Apple har satt 12 års aldersgrense på dette.

 

Dere med banrn rundt 10 år - får de Snapchat om de ber om det ?

Hvorfor - hvorfor ikke ?

 

Anonymous poster hash: 37646...e79

Datteren min fikk Facebook 3 dager før hun ble 13 (hvem melder meg til barnevernet for det???) og snapchat et halvt år senere. Ville ikke gitt henne det da hun var 10. På den tiden er telefoner en ting de bruker til spill mer enn andre ting og det er fort gjort å være uforiktig eller legge til folk de ikke bør ha der osv.

 

Anonymous poster hash: 34376...c23

Skrevet

Jeg har snapchat selv og har bare venner der inne. Noen fremmede har prøvd å legge meg til, vet ikke om de vil send meg nakenbilder el noe sånt. Men har ignorert alle fremmede. Jeg ville ventet til ungen er 12 år, men da må du be han om å ikke legge til fremmede. Tviler for at kompisene hans sender nakenbilder til hverandre som 12 år. Mobbing kan skje men kompiser mobber ikke hverandre sånn helt uten videre. Så be han om å KUN legge til kompiser som venner.

 

Anonymous poster hash: fbfdf...f6a

Skrevet

Min 9-åring har snapchat. Hun har kun mine venner og familie der så sjansen for mobbing og nakenbilder er ikke et faktum.

 

Jeg går inn hver dag å sjekker at det kun er kjente på ventelisten hennes. Jeg ser ikke problemet nå. Men problemet begynner vel når man legger til jevnaldrende samt bekjente fra skolen.

 

Anonymous poster hash: 5df48...7c8

Skrevet

Helt uaktuelt. Snapchatbildene de sender rundt er langt fra uskyldige morobilder, tro meg. (Og ja jeg har snakket med foreldrene til de tre som sendte halvt avkledde poseringsbilder.)

Skrevet

Gutten min er bare 8 år så har ikke vert noe tema enda. Tenker man må se an litt barnet også, og ha oversikt over hvem de legger til. Nettvett er viktig! Tenåringene mine har det, og er de sender kun uskyldige bilder. Men, de har fått streng beskjed om hva som er akseptabelt.



Anonymous poster hash: 200bd...205
Skrevet

Syvåringen min har snapchat. Den får han kun til å bruke hjemme da han kun har wifi på mobilen (kontantkortmobil). På "vennelisten" på snap får han kun legge til de jeg godtar for han (altså familie og nære venner av oss) og jeg sletter friskt unna hvis han har lagt til noen bak ryggen min. Snap overvåkes altså nøye her da han er såpass liten. Facebook er bare å glemme før ungdomsskolen minst.

 



Anonymous poster hash: d0c6c...654
Skrevet

Min 12 åring har Instagram og Snapchat. Jeg hadde sagt ja til Snap, men her må du følge egen magefølelse. Mitt beste tips til deg er at når barna dine begynner med sosiale medier og sånne apper, bør du installere de samme på din telefon, så du forstår hvordan det funker.

 

Du må også ta alvorspraten om hvordan bilder som er uakseptable, og minne om at selv om bildet forsvinner så kan man ta screenshot av det. Altså: Ingenting man sender på nettet blir borte.

 

Selv synes jeg snap er litt morsomt, og forstår at 12 åringen synes det samme. Hun har hatt det i ca 2 år, og vi har ingen dårlige erfaringer med det, så langt. Instagram og kommentarfelt derimot, har det vært ett par runder på. Men de lærer faktisk, og min datter lytter på råd og er åpen mot meg. Så da funker det.



Anonymous poster hash: 575f9...9e1
Skrevet

 

Min 10-åring har snap og intragram, det har også omtrent alle klassekameratene hans.

 

Dette med nettvett kan vi snakke oss grønne om, men de er helt nødt til å prøve, erfare og lære på egenhånd, og jeg synes det er greit at de prøver seg litt mens det enda er veldig uskyldig det de driver med.

Enda er det sånn at min 10-åring synes det er helt naturlig at jeg har alle passord og kan se alt han gjør på nett, han føler seg hverken overvåket eller at privatlivet hans blir invadert, han deler med glede. Det gjør at ting kan tas tak i med en gang...

 

Når det oppstår ting som er "ekkelt" så sier han ifra, jeg kan ta tak i det og vi kan snakke om det og finne ut av det. Jeg innbiller meg dette blir vanskeligere når ungene er 15-16 år og ikke lenger vil ha mamma "over skulderen", når de ikke skal "sladre" eller at det flaut at mamma blander seg. Det er bedre de får litt erfaring nå mens det verste som kan skje er at en klassevenninne skriver at du ser rar ut på det bildet...

 

Anonymous poster hash: 06635...bd6

 

(Jeg har uthevet det jeg kommenterer)

 

Ja, vi kan snakke oss grønne på nettvett, men jo grønnere vi blir, og jo mer modne barna blir, jo mer vett får de. Selvsagt må de erfare selv, men jeg tyter de fulle ved hver anledning det er naturlig.

 

Problemet med snap chat er jo at du ikke kan kontrollere noe. Du kan se at han har sendt og mottat, men ikke hva. 

 

Jeg synes snap er verre enn facebook.

Skrevet

Min har ikke spurt om det, og jeg har heller ikke lyst til å gi lov. De har ingen beviser på mobbing, i motsetning til vanlige tekstmeldinger. Ubehageligheter kan de da komme med til en voksen, som kan forklare og ta grep, mens med snap så er det borte.

 

De kan jo selvsagt slette meldinger også, men jeg føler at jeg har mindre kontroll med snap.

lær de og ta screenshot! Da lagres det i bildemappen på tlf.. Men det kan selvfølgelig misbrukes...
Skrevet

 

Min har ikke spurt om det, og jeg har heller ikke lyst til å gi lov. De har ingen beviser på mobbing, i motsetning til vanlige tekstmeldinger. Ubehageligheter kan de da komme med til en voksen, som kan forklare og ta grep, mens med snap så er det borte.

 

De kan jo selvsagt slette meldinger også, men jeg føler at jeg har mindre kontroll med snap.

lær de og ta screenshot! Da lagres det i bildemappen på tlf.. Men det kan selvfølgelig misbrukes..

De blir neppe særlig populære om de driver med det, og jeg får likevel bare se det de faktisk tar screenshot av.  Og skulle de finne på å sende noe som er for drøyt ville de nok ikke spare på det heller.

 

Kjenner jeg er glad de ikke har vurdert muligheten for at de skulle få lov ;)

Skrevet

Helt uaktuelt. Snapchatbildene de sender rundt er langt fra uskyldige morobilder, tro meg. (Og ja jeg har snakket med foreldrene til de tre som sendte halvt avkledde poseringsbilder.)

Fjortisen hadde snapchat, hun sendte rundt bilder av seg selv til folk hun ikke engang har møtt.

" for å gjøre de kåte" som hun så søtt skrev i en meld :/

 

Det er noe forbanna drit og misbrukes til mobbing og all verdens faenskap.

 

Velger å være anonym

 

Anonymous poster hash: c9ceb...c04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...