Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #1 Skrevet 22. april 2014 Har en jente på 18 mnd som plutselig ikke vil spise.... Hun har aldri vært storspist! Men spist godt. Den siste uka har hun kun spist kanskje 1 brødskive til frokost, 1 brødskive til lunsj. Og noe frukt/smoothie/brød til ettermiddag/kvelds. Hun vil ikke ha grøt.. Ikke noe middag eller middagsglass .. Hun virker i god form ellers da. Blir så usikker på disse barna.. Hehe.. Anonymous poster hash: 1f05c...1d4
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #2 Skrevet 22. april 2014 Litt lite til middag da men ellers greit. Hun dør jo ikke av sult så det går nok bra. Ta det opp m helsestasjon evt. Anonymous poster hash: 3f9fb...e96
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #3 Skrevet 22. april 2014 Sånn periode er gutten min på 2.5 år inni også nå,men det går alltid over av seg selv. Han har vært sånn flere ganger før,også plutselig kommer matlysten tilbake igjen. Anonymous poster hash: b18fe...122
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #4 Skrevet 22. april 2014 Ja jeg har jo hørt og lest at det er vanlig.. Hun er bare så utrolig uinteressert i mat nå. Prøver å ikke gjøre noe stort nummer ut av det når hun ikke vil ha, og prøve igjen etter en stund. Men det blir jo en kamp.. Får la det gå litt tid før jeg tar det videre.. Takk for innspill:) Anonymous poster hash: 1f05c...1d4
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #5 Skrevet 22. april 2014 Ja jeg har jo hørt og lest at det er vanlig.. Hun er bare så utrolig uinteressert i mat nå. Prøver å ikke gjøre noe stort nummer ut av det når hun ikke vil ha, og prøve igjen etter en stund. Men det blir jo en kamp.. Får la det gå litt tid før jeg tar det videre.. Takk for innspill:) Anonymous poster hash: 1f05c...1d4 Bra du ikke gjør så stort nummer av det da,barnefaren her blir jo direkte sint å kjefter på han fordi han ikke spiser :S Det endte jo med at sønnen vår hyler så hysterisk at hikster,før jeg går bort å trøster han. Anonymous poster hash: b18fe...122
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #6 Skrevet 22. april 2014 Off ja... mi vil helst ikke spise.. må lure maten inn... har du prøvd å fortellr rcenttr eller lignende når du gir mat.. få henne på andre tanker;-) jeg tenker det er ok en stund.. men ville prøvd å fått i henne et middagsglass daglig (prøv å sette ipad eller lignende forranbhenne... sett på baby einstein på youtube. Mi er helt fascinert av det; -) så hadde jeg prøvd å gi tran... det går nok over :-) tror det er viktig å ikke gjøre for mye ut av det. Viktigste er at hun drikker. Anonymous poster hash: 52718...12d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #7 Skrevet 22. april 2014 Eventyr! Første linja. Beklager skrivefeil Anonymous poster hash: 52718...12d
Påfuglen Skrevet 22. april 2014 #8 Skrevet 22. april 2014 Begynn å lage ordentlig mat selv som smaker godt. De middagsglassene smaker jo py! Hadde aldri giddet å spise sånt selv så hvorfor gi det til barna. Hører alle venner med barn si at det hår trått ned mat i blandt. Aldri skjedd med min. Men han får hjemmelaget mat fra bunnen av. Kjøpte inn noen middagsglassene for å ha på lur og det er faktisk det eneste til nå som han har nektet å spise... Det behøver ikke være så avansert. Her lager jeg små posjoner av det meste vi spiser og noen ganger koker jeg grønnsaker og lager pureer som jeg fryser ned i passe posjoner slik at vi har variert ned grønt i fryseren som vi kan blande med fisk kylling kjøtt osv ved behov. I går kokte jeg en halv purre og en fennikel på fløte moste og la posjoner i fryseren. I dag fikk han blanding av dette og lammekjøtt fra påsken til barnehagen. Bruk litt urter og forskjellig krydder så det blir variert. Litt tiltak men tar virkelig ikke lang tid å gjøre litt sånt. Tre minutter hvis du uke står og ser på at det koker.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #9 Skrevet 22. april 2014 Begynn å lage ordentlig mat selv som smaker godt. De middagsglassene smaker jo py! Hadde aldri giddet å spise sånt selv så hvorfor gi det til barna. Hører alle venner med barn si at det hår trått ned mat i blandt. Aldri skjedd med min. Men han får hjemmelaget mat fra bunnen av. Kjøpte inn noen middagsglassene for å ha på lur og det er faktisk det eneste til nå som han har nektet å spise... Det behøver ikke være så avansert. Her lager jeg små posjoner av det meste vi spiser og noen ganger koker jeg grønnsaker og lager pureer som jeg fryser ned i passe posjoner slik at vi har variert ned grønt i fryseren som vi kan blande med fisk kylling kjøtt osv ved behov. I går kokte jeg en halv purre og en fennikel på fløte moste og la posjoner i fryseren. I dag fikk han blanding av dette og lammekjøtt fra påsken til barnehagen. Bruk litt urter og forskjellig krydder så det blir variert. Litt tiltak men tar virkelig ikke lang tid å gjøre litt sånt. Tre minutter hvis du uke står og ser på at det koker. Bla bla bla. Hun sier jo at ungen ikke vil ha HVERKEN hjemmelaget eller middagsglass. Foreslår at du pusser brillene og leser skikkelig før du hiver deg over tastaturet for å fortelle oss hvor flink du er. Anonymous poster hash: d97d0...b0d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #10 Skrevet 22. april 2014 Begynn å lage ordentlig mat selv som smaker godt. De middagsglassene smaker jo py! Hadde aldri giddet å spise sånt selv så hvorfor gi det til barna. Hører alle venner med barn si at det hår trått ned mat i blandt. Aldri skjedd med min. Men han får hjemmelaget mat fra bunnen av. Kjøpte inn noen middagsglassene for å ha på lur og det er faktisk det eneste til nå som han har nektet å spise... Det behøver ikke være så avansert. Her lager jeg små posjoner av det meste vi spiser og noen ganger koker jeg grønnsaker og lager pureer som jeg fryser ned i passe posjoner slik at vi har variert ned grønt i fryseren som vi kan blande med fisk kylling kjøtt osv ved behov. I går kokte jeg en halv purre og en fennikel på fløte moste og la posjoner i fryseren. I dag fikk han blanding av dette og lammekjøtt fra påsken til barnehagen. Bruk litt urter og forskjellig krydder så det blir variert. Litt tiltak men tar virkelig ikke lang tid å gjøre litt sånt. Tre minutter hvis du uke står og ser på at det koker. Du er jammen flink Går kanskje litt utenfor det hun lurte på kanskje..? Tre minutter, da kan du ikke lage mye av gangen du.Det tar LITT lengre tid enn det kjære deg Til HI: Kanskje det bare er en periode?Prøv med andre pålegg? Eller havregrøt,liker hun det? Anonymous poster hash: ce82a...0c8
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #11 Skrevet 23. april 2014 Takk for innspill alle sammen!! Og ja.. Jeg lager hjemmelaget mat. Brun saus, kjøttkaker osv fra bunn. Pluss andre retter. Hun var kjempe glad i det før, men nå er det ingenting av det hun vil ha. Det er et middagsglass hun har likt, og det vil hun heller ikke ha:) Pålegg varierer jeg.. Men må ha noe smørbart! Hehe:) men brødskiver spiser hun som sagt litt.. Men nei. Havregrøt har jeg ikke prøvd. Alt må prøves:) tusen takk! Anonymous poster hash: 1f05c...1d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå