Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #1 Skrevet 22. april 2014 Nabokatta (ikke kastrert) banker vår steriliserte hokatt hver natt, den andre naboens kastrerte hankatt, og han går og hyler rundt huset konstant. Spesielt hvis vår katt ikke er ute. Vi prøvde til og med å holde vår katt inne i flere måneder, men den stoppet ikke. Eieren sier bare at det ikke er noe de kan gjøre med det. Katten er i tillegg redd folk og løper som en gal når man åpner vindu, eller døra. Men den er alltid tilbake etter få minutter. Jeg elsker dyr, og vil ikke skade katten, så ikke gi slike råd. Det er bare på andre året at vi vekkes oftere enn det er vanlig å vekkes av en baby. Blir snart gal og vurderer faktisk å selge huset hvis dette ikke slutter. Anonymous poster hash: d8da1...d9e
LittLykkelig Skrevet 22. april 2014 #2 Skrevet 22. april 2014 Ville gitt bort katten fremfor å selge huset..?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #3 Skrevet 22. april 2014 Be naboen sterilisere dyret sitt! Vi slet med det samme. Men vi viste ikke hvem som eide katten og den tok seg ofte til rette i husene i nabolaget. Endte med at min nabo tok den med til dyrlegen og steriliserte ham og hadde ham noen dager. Ikke den riktige måten å gjøre det på, men sånn læste naboen vår det. Anonymous poster hash: ef82f...886
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #4 Skrevet 22. april 2014 Hva med en slags sprayanordning? Du kan ligge på lur og spraye katten med vann, det liker de jo ikke, men er heller ikke vondt eller skadelig. Stakkars katten din som får bank hver natt, da! Vet ikke helt hva du kan gjøre med det annet enn å ha katten inne om natten. Anonymous poster hash: 7d172...fab
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #5 Skrevet 22. april 2014 Det virker jo som din katt er det største problemet, så start med det, du... Kanskje bare gi den vekk til noen som har litt greie på katt? At du har hokatt, gjør ikke at du er uten ansvar i det hele. Men det vet du vel, uten å ville gjøre noe med det. Anonymous poster hash: 57b73...c48
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #6 Skrevet 22. april 2014 Ville gitt bort katten fremfor å selge huset..? Vi gir ikke bort vår katt som vi har hatt i over ti år. Som sagt holdt vi henne inne i flere måneder, men naboens katt hylte rundt her hver natt likevel. Anonymous poster hash: d8da1...d9e
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #7 Skrevet 22. april 2014 Hva med en slags sprayanordning? Du kan ligge på lur og spraye katten med vann, det liker de jo ikke, men er heller ikke vondt eller skadelig. Stakkars katten din som får bank hver natt, da! Vet ikke helt hva du kan gjøre med det annet enn å ha katten inne om natten. Anonymous poster hash: 7d172...fab Å, ser det er en og samme katt. Spray i vei! Anonymous poster hash: 7d172...fab
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #8 Skrevet 22. april 2014 Det virker jo som din katt er det største problemet, så start med det, du... Kanskje bare gi den vekk til noen som har litt greie på katt? At du har hokatt, gjør ikke at du er uten ansvar i det hele. Men det vet du vel, uten å ville gjøre noe med det. Anonymous poster hash: 57b73...c48 Trollesvar. Anonymous poster hash: d8da1...d9e
L'attente Skrevet 22. april 2014 #9 Skrevet 22. april 2014 Jeg slipper ut hunden min. Han er egentlig like redd som katten og står som regel bare og ser på den med store øyne, men det vet ikke katten :-)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #10 Skrevet 22. april 2014 Det virker jo som din katt er det største problemet, så start med det, du... Kanskje bare gi den vekk til noen som har litt greie på katt? At du har hokatt, gjør ikke at du er uten ansvar i det hele. Men det vet du vel, uten å ville gjøre noe med det. Anonymous poster hash: 57b73...c48 Hva mener du? Hvordan er HIs katt problemet? Anonymous poster hash: 7d172...fab
L'attente Skrevet 22. april 2014 #11 Skrevet 22. april 2014 Det virker jo som din katt er det største problemet, så start med det, du... Kanskje bare gi den vekk til noen som har litt greie på katt? At du har hokatt, gjør ikke at du er uten ansvar i det hele. Men det vet du vel, uten å ville gjøre noe med det. Anonymous poster hash: 57b73...c48 HAHAHA blir stadig imponert over utsagnene her inne :-) applaus applaus :-)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #12 Skrevet 22. april 2014 Be naboen sterilisere katten sin som enhver skikkelig dyreeier gjør!Ellers hadde jeg nesten gjort det selv! Koster ikke mye på en hannkatt. Anonymous poster hash: 76b3f...9ef
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #13 Skrevet 22. april 2014 Hokatt, om enn aldri så mye sterilisert, er årsaken. Det er vår, og selv kastrerte katter merker dette, selv uten kjønnsdrifter. Den ukastrerte hannen bør bli kastrert, men det er bare for at der ikke skal bli flere kattunger. Ingen forskjell ellers. De som tror kastrering og sterilisering fikser alt, kjenner ikke katter godt nok. Anonymous poster hash: 57b73...c48
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #14 Skrevet 22. april 2014 Hokatt, om enn aldri så mye sterilisert, er årsaken. Det er vår, og selv kastrerte katter merker dette, selv uten kjønnsdrifter. Den ukastrerte hannen bør bli kastrert, men det er bare for at der ikke skal bli flere kattunger. Ingen forskjell ellers. De som tror kastrering og sterilisering fikser alt, kjenner ikke katter godt nok. Anonymous poster hash: 57b73...c48 Du kan ikke så mye om hormoner, gjør du vel? Og før du kommer med din patetiske hersketeknikk: Jeg har hatt katt i snart 30 år. Anonymous poster hash: 76b3f...9ef
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #15 Skrevet 22. april 2014 Hokatt, om enn aldri så mye sterilisert, er årsaken. Det er vår, og selv kastrerte katter merker dette, selv uten kjønnsdrifter. Den ukastrerte hannen bør bli kastrert, men det er bare for at der ikke skal bli flere kattunger. Ingen forskjell ellers. De som tror kastrering og sterilisering fikser alt, kjenner ikke katter godt nok. Anonymous poster hash: 57b73...c48 Men hva i all verden kan HI gjøre med det da? Hun har jo sterilisert sin katt, men hva ellers foreslår du? *oppriktig nysgjerrig på svaret ditt* Anonymous poster hash: 7d172...fab
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #16 Skrevet 22. april 2014 Vi har 3 katter, 2 kastrerte hannkatter og 1 sterilisert hukatt. Har til tider vært andre katter rundt huset her, hannkatter, som da følger sine instinkt, noe som er plagsomt for oss mennesker. Vi har brukt hageslangen og det har vært effektivt. De har kommet igjen 2-3 ganger og de har fått seg en real dusj hver gang. Ikke vært fremmede katter her på aldri så lenge. "Gatas skrekk", 2 hus bortenfor går omveier rundt tomta vår. Anonymous poster hash: 602ce...ada
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #17 Skrevet 22. april 2014 Som et lite konstruktivt bidrag til tråden forøvrig: man steriliserer ikke katter, verken hunn eller hann, vanligvis. De fleste hunnkatter som er "sterilisert" er i realiteten kastrert - altså fjernet eggstokker (mulig de tar livmor og hele røkla samtidig) og får dermed ikke løpetid lenger. Ut over det støtter jeg opp under forslaget om å fange den og kastrere for egen regning, samt å holde hunnkatten inne på natta så den slipper å få juling. Og vanngevær/hageslange i vinduskarmen på soverommet (neida, det er ikke dyreplageri å spyle vann på katter som gneldrer. Det er oppdragelse ) Anonymous poster hash: 2352c...d5b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #18 Skrevet 22. april 2014 Vi har helt masse pepper rundt huset vårt. Fungerer veldig greit hos oss. Har både hel og grovmalt. Og strø gjerne litt rett før katten pleier å komme. Vi har to steriliserte katter, en hu og en hann. De eneste som komme opp på terassen her er våre katter og kjæresten til jentepusen. Den kommer og banker på ruta for å høre om pus vil leke. De er ganske herlige der de rusler sammen, nusser og leker. De andre kattene skyr tomta vår, og har ikke vært plaget av katter som skriker rundt husveggene her på flere år. Naboene våre lurte på hva som skjedde siden det plutselig ble stille om natta. Vi hører kattejammer i det fjerne men ikke rett utenfor husveggene her. Tre av nabohusa har gjort det samme nå. Tips fra mamma, etter jeg irriterte meg over de kattene. Skal ikke påstå at mine er engle katter, men utifra hvor mye de er rett utenfor huset så tror jeg de er ganske greie. Tar seg en tur til naboen for å hilse på er morgen, for der er det vist god frokost. (En kattehater som har smeltet totalt av de to som kommer til frokost.... Lo godt når han fortalte det) Anonymous poster hash: 165a2...2b8
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #19 Skrevet 22. april 2014 Vil ikke pepper plage vår katt også? Skal man ha det rundt hele hagen da? Vi har ganske mange mål, så det vil kreve et lasteplan full av pepper. Vann går ikke fordi katten er så var på lyd at den er vekk lenge før vi får sprutet noe. Mannen min har prøvd. Jeg skal spørre naboen om vi kan få lov til å betale for kastrering. Det går ikke å fange den, så naboen må selv være med på det hvis det skal være mulig. Det er den beste ideen så langt, så det må prøves. Kanskje tilby naboen noen tusen ekstra som bestikkelse. Anonymous poster hash: d8da1...d9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå