Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #1 Skrevet 22. april 2014 Jeg har ikke vært "ordentlig" på do siden lørdag morgen. Kan jeg da si at jeg har forstoppelse? Føler meg oppblåst, men har ingen antydning til at jeg må på do. Har prøvd med druer og svisker, men ingenting skjer Anonymous poster hash: c8a32...b06
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #2 Skrevet 22. april 2014 Ja, du er forstoppet. Ta to Dulcolax tabl og vedlikehold magen med Frukt og Fiber eller Dulphalac. Anonymous poster hash: dc42f...2c7
PrinsesseHengepupp Skrevet 22. april 2014 #3 Skrevet 22. april 2014 Avføringsmønsteret er såpass individuelt at enkelte kan være forstoppet etter bare et døgn. Så det kommer an på hva som er vanlig for deg. Går man vanligvis på do en gang i uka, vil man jo ikke regnes som forstoppa før det er gått kanskje to. Går man vanligvis tre ganger i døgnet er man kanskje forstoppa allerede etter en dag,eller to. Så, om du føler det er stopp i systemet, og det føles oppblåst og er lengre siden du var på do en du vanligvis er har du nok en liten forstoppelse. Men "alvorlig" blir det jo ikke før du får smerter. Og det slipper man som oftest unna ved å innta lakserende mat evt legemidler, være i litt aktivitet, drikke nok osv. Som oftest løsner det mer eller mindre av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå