Gå til innhold

jeg har så lys avføring idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er d noe man har av og til d??

Magen min har vært i ulage siden jeg fødte for 3 mnd siden, og idag som sagt var den ganske lys.. beige farge liksom.

Jadda! Snadder å snakke om ;)

Noen med erfaring eller peiling?

Anonymous poster hash: 44e05...3ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok -takk for info liksom

Anonymous poster hash: 77f52...732

Skrevet

Så interessant!

Tusen takk for at du deler.

Anonymous poster hash: f73fc...35e
Skrevet

Galleproblemer?

Og takk for at du ventet med spørsmålet til etter lunsj og i god tid før middag.

Skrevet

Spist mye fett i går eller siste dagene så kan det være derfor, noen som kan reagere slik da, noe med gallen, husker ikke helt.

Om det er noe som bare skjer en gang er det ikke noe særlig å tenke på, vedvarer det så tar du en tur til legen.

Anbefaler deg å ta en runde gode tarmbakterier og holde deg unna sukker en stund når magen din er i ulage.

Anonymous poster hash: 2432a...f5c
Skrevet

Galle

Anonymous poster hash: 50178...d0c

Skrevet

Det er bilirubin fra leveren som gir bæsjen farge. Hvis du har galleproblemer eller gallesten (som oftest smertefullt) kan avføringen bli det vi kaller "avfarget", dvs lys.

Følg med på det i ei tid framover - hvis det vedvarer kan det være indikasjon på at noe er feil i fordøyelsessystemet ditt.

Anonymous poster hash: 0c01b...c81
Skrevet

Cøliaki kan også gi lys avføring. Galleproblemer. Eller bare tilfeldigheter. Om det varer mer enn en dag eller to ville jeg sjekket det.

Og til dere som friker ut over litt avføring. Skjerp dere. Bli voksne. Dere så hva tråden handlet om FØR dere klikket dere inn.

Anonymous poster hash: dffd4...bb3
Skrevet

Lys avføring er vel også et av tegnene på hepatitt a? (Det som de minstenkte man kunne få av frosne bær)

Anonymous poster hash: 26b40...694

Skrevet

Som oftest pga mye fett.

Anonymous poster hash: b0104...793

Skrevet

Om du har spist lite kjøtt, og mer vegetarmat, så kommer det ikke like mye fargestoffer i avføringen. Det kan være du har hatt en dag med lite blodmat som kjøtt osv. 

Men jeg vet at til og med vegetarianere har mørk avføring til vanlig.

Bilirubin er avfallstoffer fra blodet(døde røde blodlegemer som skal ut), og tviler på hver dag er lik her, spesielt dersom du mistet en del blod under fødselen. 

Jeg har også dager med beige avføring, men som regel kommer det av at dagen før spiste jeg kun "grønt" :D

Anonymous poster hash: 48275...b16
Skrevet

Tusen takk for mange fornuftige svar ;)

Får rett og slett se d an i noen dager og evt. Kontakte lege hvis d ikke blir bedre..

Anonymous poster hash: 44e05...3ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...